Odp: wtryski silnik ifa
Tak ja mówi Tomek, tu powinno być max 19 MPa i to na nowych rozpylaczach. Po pewnym czasie, wszystko się ładnie ułoży i ciśnienie lekko siądzie do odpowiedniej watrości.
Zwiększenie ciśnienia, pomimo oczywistych tego zalet, nie może być większe niż dopuszczalne, przewidziane przez producenta, bo powoduje to wtryśnięcie przed samozapłon większej dawki paliwa, szybsze odparowanie i szybsze jego zapalenie w innych miejscach niż to przewidziano, co nie jest najzdrowsze dla silnika i powoduje znacznie twardszą i głośniejszą jego pracę.
Dziś, w najnowszych silnikach to ciśnienie jest od 10-ciu do 15-tu razy większe niż w starych dieselkach!!! Obecnie pracuje się nad zwiększeniem ciśnienia do wartości ponad 2000atm! (2200atm to jest granica, której już tak łatwo się nie da przekroczyć, bo paliwo wtedy zupełnie zmienia swoje właściwości), ale te silniki są do tego odpowiednio przystosowane, a ich układ zasilania z "naszymi" silnikami ma tyle wspólnego, że zapłon paliwa dalej następuje przez samozapłon i tyle. Nie ma żadnej pompy wtryskowej, a sam wtryskiwacz, kosztuje nieraz tyle co dobry remoncik Ifki. Nawet paliwo musi być już inne - lepsze i bardziej rzadkie niż zwykłe ON. Obecnie te silniki właściwie to mają więcej wspólnego z benzyniakami niż z dieslami.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy. Piszę poprawnie po polsku.