141

Odp: problem ze sprzegłem..

Witam was wszystkich. Ja również mam podobny problem co skiba_74 . U mnie to wygląda tak.
Tłoczek wysprzęglika nie powraca na swoje miejsce. Ustawie, wcisne sprzęgło - jest dobrze- pompka pompuje, wysprzęglik ładnie wychodzi, łapki ładnie pracują. Lecz jak z 10 razy popompuje to wysprzęglik za każdym wdepnięciem pedała z 1mm sie nie chowa i wkońcu zaczyna się sprzęgło ślizgać. Dodam, że ciągnik niedawno kupiłem. Wymieniłem gumki w wysprzęgliku, bo je wypchało gdy wcisnęłem sprzęgło. Pompke rozebrałem, umyłem - była wymazana w środku jakby wazeliną techniczną i złożyłem, oczywiście również odpowietrzyłem. Sprężyna powrotna wysprzęglika wymieniona, plus dołożone jeszcze dwie obok dla pewności. I to wszystko nie pomogło. Macie jeszcze jakieś pomysły, co sie mogło stać.

142

Odp: problem ze sprzegłem..

Kompan a może płyn hamulcowy się nie  cofa do końca bo  coś się przycina w środku i  zostaję w układzie ?  Na pewno wszystko przejrzałeś ?
No u mnie jak  wcisnę sprzęgło do końca to siłownik pneumatyczny  wyłączy  pompę ale WOMa na 1000  nie wrzucę .
Wczoraj patrzyłem sam bo nie miał mi kto pomóc  to jak wcisnąłem na luzie żółwia to  siłownik  do końca  nie wysuną się,  nie wiem  czy to dobry sposób na sprawdzenie  siłownika pneumatycznego . Powiem tyle że  ciśnienie  mam zarąbistę przynajmniej  tak mi zegar pokazuję . Tak  na połowie  czerwonej  skali oczywiście po prawej stonie zegara big_smile

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

143

Odp: problem ze sprzegłem..

Jest przyczyna. Nie było tej kulki 5mm. Wstawiłem od łożyska 4,95 i problem znikł. Pozostało mi jeszcze wyregulować sprzęgło. Napisze coś więcej wieczorem.

144

Odp: problem ze sprzegłem..

Siema. Co to może być ? Wcisnę żółwia siłownik pneumatyczny wysuwa się do końca . W cisnę sprzęgło w tedy o wy siłownik zaczyna się chować ? Siłownik niby sprawny podczas  tego  cofania się zasysa powietrze a nie  puszcza  .
Czyżby słabe ciśnienie w wężu doprowadzającym powietrze a może  elektro zawór ? Podepnę się pod inny  elektro zawór i  zobaczę .  Tylko  złożę siłownik w środku  był smar  nie wiem  z jakiej paki ?

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

145

Odp: problem ze sprzegłem..

Nie wiem jak to opisać ale z butli wychodzi kostka a z niej idą przyłącza na elektromagnesy i na końcu tej kostki jest zawór wywal go całkowicie to powinno pomóc .

146

Odp: problem ze sprzegłem..

Sebastian napisał/a:

w środku  był smar  nie wiem  z jakiej paki ?

Zgęstniały olej z silnika.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

147

Odp: problem ze sprzegłem..

Sebastian napisał/a:

Siema. Co to może być ? Wcisnę żółwia siłownik pneumatyczny wysuwa się do końca . W cisnę sprzęgło w tedy o wy siłownik zaczyna się chować ? Siłownik niby sprawny ...

Poczytaj w wątku złożonym przez nicola poniżej. Miałem to samo. Tylko nie rozumiem co znaczy, że jak się cofa, to zasysa powietrze??
A olej w środku jest ze sprężarki, a nie silnika, bo siłownik z silnikiem połączony nie jest (pneumatycznie).

148

Odp: problem ze sprzegłem..

W  moim forszu są takie rzeczy  że nawet  "fizjologom "się nie śniły np.  znalazłem kamyki  na filtrze hydraulicznym od wspomagania sprzęgła ! Szalony  jak cholera mechanik w  nim buszował  . Tak więc Nawet ten zawór  co Koseś wspomniał nie miał spokoju . A olej  jak co  to by był jednak silnikowy ponieważ sprężarka  jak zje pierścionki to  zacznie pobierać olej  ze skrzyni korbowej  sprężarki czy jakoś tak która  jest smarowana przez centralne smarowanie prawda i pompować w pneumatykę ? Odpalę  ciuchcię i  zobaczę czy wskazówki Kosesia pomogły , jak nie to  siłownik  kaput ! Innej opcji na  razie nie widzę .  W każdym  razie Wszystkim  dziękuję za  pomoc .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

149

Odp: problem ze sprzegłem..

Helmut napisał/a:

A olej w środku jest ze sprężarki, a nie silnika, bo siłownik z silnikiem połączony nie jest (pneumatycznie).

A w sprężarce to niby skąd? Z Chin? Cały olej w układzie pneumatycznym pochodzi z silnika w wyniku centralnego smarowania sprężarki poprzez pompę wtryskową, tak chętnie omijaną, w trosce o żywotność silnika.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

150

Odp: problem ze sprzegłem..

:stu:  Co racja to racja tongue Trzeba pomyśleć, zanim się palnie big_smile

151

Odp: problem ze sprzegłem..

ja bym się tak za mocno nie pukał w czoło bo widziałem sprężarkę z własnym smarowaniem również i pompę wtryskową

152

Odp: problem ze sprzegłem..

"Nie wiem jak to opisać ale z butli wychodzi kostka a z niej idą przyłącza na elektromagnesy i na końcu tej kostki jest zawór wywal go całkowicie to powinno pomóc . "
Na tym tłoczku w tym zaworze powinien być  jakiś oring czy  uszczelka ?

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

153

Odp: problem ze sprzegłem..

Sebastian na tłoczku u mnie był oring  i jeśli on przepuszcza powietrze ucieka malutkim otworem z tyłu kostki (patrząc od dołu). Otworek  jest po to żeby w razie nieszczelności na tłoczku mogło powietrze ocieknąć z tyłu tłoczka od strony sprężyny bo gdyby go nie było ciśnienia po obu stronach tłoczka by się wyrównały i nie miał byś zasilania obwodów pneumatycznych tych podłączonych bliżej korka.U mnie była wytarta (porysowana ) gładź na tulei pod tłoczkiem i cały tłoczek ze sprężyną mam wyjęty a mały otworek zaślepiony i wszystkie obwody są zasilane jednocześnie,tym bardziej że te dwa wężyki na które ma być podane później ciśnienie  to fotel i manometr więc obwody które nie zużywają powietrza a więcej go ucieknie przez otworek w przypadku nieszczelnego tłoczka.

154

Odp: problem ze sprzegłem..

sebastian myślę że to  forum jest po to by wyrażając swoje opinie starać się komuś pomóc
tu nie chodzi o napierdzielenie postów (wojtasa i tak nie dogonisz)
więc głupot ludziom nie doradzaj (wywal ten zawór ) może nie wiesz nawet jakie on ma znaczenie ???

155

Odp: problem ze sprzegłem..

jano323 napisał/a:

sebastian myślę że to  forum jest po to by wyrażając swoje opinie starać się komuś pomóc
tu nie chodzi o napierdzielenie postów (wojtasa i tak nie dogonisz)
więc głupot ludziom nie doradzaj (wywal ten zawór ) może nie wiesz nawet jakie on ma znaczenie ???

O co Ci chodzi ? Właśnie piszę  jaki mam problem , chcę się czegoś dowiedzieć jak  to powinno wyglądać a Ty co żebym się zamkną ,  dzięki za pomoc ! :nie_wiem:

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

156

Odp: problem ze sprzegłem..

Można by powiedzieć że dla mądrego operatora nie ma on żadnego znaczenia gdyż wystarczy pamiętać aby na zegarze było odpowiednie ciśnienie i wtedy nic nie może się stać  w ciągniku ,ale jeśli się mylę to @ Jano wytłumacz nam to wszystkim jakie to on ma jeszcze inne  znaczenie  ?

157

Odp: problem ze sprzegłem..

Może ja się wtrącę, bo rozkminiałem różne możliwości instalacji pneumatycznej. Doszedłem do takiej koncepcji, że do tej kostki wychodzącej z butli na wprost podłączamy zasilanie hamulca przyczepy wyposażonej w  hamulec dwuobwodowy. Pod zaślepkę sterowania hamulcem pneumatycznym ( przy tym cybuchu po prawej stronie) podłączamy przewód sterowania hamulcem i mamy hamulec dwuobwodowy.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

158

Odp: problem ze sprzegłem..

takie zawory ma np.liaz st180 a jaką ważną rolę odgrywają to się dowiedziałem dopiero jak zjechałem z lawety przez balkon i kabinę jelcza (za małe ciśnienie sprzęgło się skończyło i du.....) były kontrolki ale spalone
załóżmy że ty w forszu wywalisz ten zawór bo jesteś pewny przy jakim ciśnieniu włączą ci się blokady ,przedni napęd itp.a kontrolka nie zawsze działa ty sobie nim jeździsz i jest ok
ale jak sprzedasz taki traktor to wtedy ktoś ma problem ,niekurzy niemcy są dziady ale oni raczej nie upraszczają konstrukcji sprzęt zardzewiały, zapieczony ale kompletny ja szukam 303 ale na pewno nie w kraju.

159 Ostatnio edytowany przez grześ67 (2012-05-02 10:21:12)

Odp: problem ze sprzegłem..

Ta kostka u mnie ma pięć wyjść. Trzy pierwsze od strony zbiornika (to na nie idzie zawsze powietrze niezależnie jakie jest ciśnienie w butli) to od strony skrzyni zasilanie hamulców przyczepy, od góry zasilanie elektrozaworów a od strony schodków czujnik od kontrolki ciśnienia powietrza. Z tyłu są dwa wyjścia na których ciśnienie pojawi się po pokonaniu oporu sprężyny u mnie to fotel i manometr.

160

Odp: problem ze sprzegłem..

Dzisiaj postanowiłem pokombinować coś ze sprzęgłem bo nie mogłem redukować biegów podczas jazdy. Najpierw odłączyłem hamulec skrzyni biegów wynik taki że podczas postoju biegi wchodziły ze zgrzytem, więc podłączyłem tak jak było i dorobiłem przycisk zamontowany na dźwigni zmiany biegów który załącza siłownik pneumatyczny sprzęgła, teraz jak chcę zredukować bieg to nie wciskam sprzęgła tylko ten przycisk. Biegi zmieniają się bez zgrzytu, na postoju oraz podczas zmiany na wyższy bieg trzeba wciskać sprzęgło. Ot takie moje kombinacje ...:D