1

Temat: Istota działania przedniego napędu

zastanawiam się jak działa przedni napęd tzn jak jest załączany jeżeli włącza się powyżej poślizgu 6% i jak to jest że nie działa w jeździe do tyłu? dopiero trzeba wymusić wciskając klawisz, może mi ktoś objaśnić jak napędzany jest przodek? i co się zmienia gdy jadę do tyłu że muszę wcisnąć klawisz na pulpicie.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

2

Odp: Istota działania przedniego napędu

Fenol ty chyba sobie teraz jaja urządzasz, albo... brak mi słow

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

3

Odp: Istota działania przedniego napędu

hm? dlaczego?
rozmawiałem wczoraj z kolegą na temat załącznai przedniego napędu, w 6" masz załączy hydraulicznie przez sprzęgło cierne czyli tarczki, a forszaju? osobiście rozbierałem przystawkę przedniego napędu i jak dla mnie tam wszystko wciąż jest ze sobą zazębione nie widziałem gdzie jest sprzęgło i czy właściwie jest, mało tego włączająć napęd klawiszem nie słuchać żadnego zgrzytu i nie ma nagłego szarpnięcia do przodu jak np w 6". ale faktem jest ż eczuć gdy ciągnik ma obciążenie że przeni napęd wyciąga ciągnik z bagienka. no tak niby to jest logiczne i wynika z tego że przeni napęd jest permanętnie połączony z napędem ze skrzyni a 6% poślizgu to wyczajnie luz między zębny i po prostu po przekroczeniu pewnej różnicy przeni napęd dostaje przeniesienie napędu w momencie gdy zlikwiduje się luz na trybach. no tam niby wszystko ok ale jeżlei jest to napęd permanętny to w oka mgnieniu przednie laczki powinny być łyse a  na asfealci powinny rostawać pięknę ślaczki po przednich kołach. no nawet załóżmy że tak jest to dlaczego jadąć do tyłu muszę napęd wymusić włączeniem na pulpicie?  Marku ja próbóję to jakoś ogarnąć ale wczoraj może za dużo wódki wypiłem i ciężko idze.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

4 Ostatnio edytowany przez MAREKPE (2010-07-27 11:25:30)

Odp: Istota działania przedniego napędu

Tutaj masz wszystko opisane dla 303 i identycznie jest 323/325 http://translate.googleusercontent.com/ … -NVoUViz1A  tylko ile razy to już było na forum. Chyba admin Cie zje za założenie tego wątka. Przedni napęd i ULS korzystają na tej samej zasadzie z wolnego koła co rower górski czy kolarzówka. A jak pedałujesz rowerem do tyłu to jedziesz? Tak samo nie jedzie przedni napęd w traktorze, albo jadąc z górki włącz ULS. Zobaczysz jak działa wolne koło. W przypadku przedniego napędu dopiero klawiszem włączasz przesuwkę która to wszystko blokuje i jest napęd na stałe. W Ursusie czy zetorze jest to sprzęgło które sprawia, że napęd lubi się ślizgać zamiast ciągnąć, ale w zasadzie ciągnie sztywno. W ZT wymuszenie przodu na twardej nawierzchni powoduje, że przód daje 6% opór który słyszymy jako wycie. Te 6% to jest tzw moc krążąca która prowadzi do uszkodzenia krzyżaków,i/lub przystawki, wału, oraz nadmiernego zużywania się opon. Temat ten był szczegółowo rozkminiany w wątku dotyczącym opon

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia