hm? dlaczego?
rozmawiałem wczoraj z kolegą na temat załącznai przedniego napędu, w 6" masz załączy hydraulicznie przez sprzęgło cierne czyli tarczki, a forszaju? osobiście rozbierałem przystawkę przedniego napędu i jak dla mnie tam wszystko wciąż jest ze sobą zazębione nie widziałem gdzie jest sprzęgło i czy właściwie jest, mało tego włączająć napęd klawiszem nie słuchać żadnego zgrzytu i nie ma nagłego szarpnięcia do przodu jak np w 6". ale faktem jest ż eczuć gdy ciągnik ma obciążenie że przeni napęd wyciąga ciągnik z bagienka. no tak niby to jest logiczne i wynika z tego że przeni napęd jest permanętnie połączony z napędem ze skrzyni a 6% poślizgu to wyczajnie luz między zębny i po prostu po przekroczeniu pewnej różnicy przeni napęd dostaje przeniesienie napędu w momencie gdy zlikwiduje się luz na trybach. no tam niby wszystko ok ale jeżlei jest to napęd permanętny to w oka mgnieniu przednie laczki powinny być łyse a na asfealci powinny rostawać pięknę ślaczki po przednich kołach. no nawet załóżmy że tak jest to dlaczego jadąć do tyłu muszę napęd wymusić włączeniem na pulpicie? Marku ja próbóję to jakoś ogarnąć ale wczoraj może za dużo wódki wypiłem i ciężko idze.
Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]