21

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Diesel czy LPG? Dobre pytanie. Ale wszystko zależy od tego, do czego auto ma służyć i jakie trasy pokonywać. W swoim życiu miałem już kilka tych i tych a aktualnie jeżdżę puki co na PB. Wracając do tematu mercedesa w124. Z tym akurat nie miałem styczności ale z jego poprzednikiem W123 (tzw. beczką) jak najbardziej. Kilkadziesiąt tyś km na OO, zero problemów, "niezniszczalne zawieszenie" i ogrom miejsca w środku jak i bagażniku. Minusami były długo grzejące świece żarowe, nieskładane tylne siedzenia(sedan) jak również problemy z korozją. Silnik 2.0d poza piękną i cichą pracą nie pozwalał poszaleć na drodze ale spalał sobie ok 6 l. Myśląc teraz o kupnie choćby w124 to albo można kupić problemy z korozją za niewielkie pieniądze, albo coś naprawdę zadbanego, ale to już na pewno nie za cenę jakie przeważnie są na allegro. Mój ojciec ma vectre B 2.0 d 82km i pomimo prawie 300 tyś, silniczek odpalał minionej zimy bez problemów, spalanie 5,5-7 l, kiedyś przesadziłem z przyczepą i ciągnełem vectrą lawetę z peugotem 307 to i tak 8 litrów nie przepaliła.
Co do gazu wszystko zależy od instalacji i warsztatu który ją montował. Jak mi założyli do passata b3 1,8 G60 syncro najtańszą sekwencję to byłem ich stałym klientem w sprawie reklamacji. Wtryski gazu padły po 5 tyś, styki w kompie się powypalały i do końca instalacja nie była dobrze zestrojona. Za to chwalić mogę zwykłą instalację jaką miałem w BMW E28 2.0 100 tyś na gazie, na liczniku ponad 350 tyś jak sprzedawałem, odpalała na gazie do minus 15, zero problemów ze strzelaniem. Gazu miała pod dostatkiem, silniczek korkowy teoretycznie był ale zblokowany w pozycji maksymalnie otwartej, parownik dwukomorowy do 200km, gazu miała zawsze pod dostatkiem, różnica po przełączeniu z lpg na benzynę znikoma, dopiero po wyjęciu tzw miksera z dolotu ładniej się zbierała na PB. A że spalała 16l gazu? Sama zmiana felg z zimowych 14" na letnie 16" dawała jakieś 1,5 l więcej, do tego "ciężka noga" i wynik był. Ale można było nią nawet zejść poniżej 10 litrów na trasie tylko po co tak wolno jechać... Dziś rozglądając się za gazem do Imprezy 2.0 chyba daruję sobie wszystkie warsztaty w pobliżu siebie, zaprowadzę ją do Warszawy gdzie ustawienia kompa są poparte danymi z hamowni a nie tylko, a nawet jak czasami słyszę aż jazdą po drogach.
Wybierając auto dla siebie warto przeanalizować swój styl jazdy, ilość pokonywanych kilometrów, jak również dostęp od "paliw alternatywnych". Warto zwrócić uwagę na przyspieszenie auta nie do 100km\h, ale na dynamikę z zakresu 70-130 niezbędną do bezpiecznego wyprzedzania. Poza tym auto z zapasem mocy potrafi być oszczędniejsze od tych z niedostateczną mocą.

22

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Mój kolega mówi- gaz do kuchenki, ON do traktora.. wink

Ale ja na gazie sekwencji, Probem zrobiłem ponad 200kkm i jestem bardzo zadowolony, silnik śmiga do tej pory oleju bierze symbolicznie, a ciśnienie doladowania zwiększone o 0,4 bara.
Ale to auto nie dla rolnika bo to dwudrzwiowe coupe... wink
W sekwencji tylko wymiana filterków i czasami kalibracja...

A na wieś to ja polecam Audi b3/b4 diesle 1,9 lub zagazowane 1,6/1,8, auta nie do zajechania mam w tej chwili dwie sztuki i jestem bardzo zadowolony, wczesniej jeździlismy b2.
Kup Audi a nie pożałujesz wink

Posiadam części do sieczkarni, kombajnów i traktorów Fortschritt, silników IFA 6 i 4- cyl. Kom- 505857445
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=1726

23 Ostatnio edytowany przez misiek (2010-10-25 23:39:06)

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

tomek1974 napisał/a:

Jak lubisz poszaleć jak ja to  BMW benzyna +LPG minimów 110km ,diesle to muły dla staruszków

Nie zgodzę się z tym. Silniki diesla mają potężny moment obrotowy, który w głównej mierze odpowiada za przyspieszenie np Audi 2,5tdi posiada moment coś ok 350Nm!! Jaki silnik benzynowy dla zwykłych śmiertelników posiada taki moment? Ja posiadam Audi a4 2.8 193KM mój tato passata b5 1.9TDI 90KM. Do prędkości 100-120km/h przyspieszają bardzo podobnie. Oczywiście przy większych prędkościach (oporach wiatru) mocniejszy silnik lepiej sobie radzi

24 Ostatnio edytowany przez zorak (2010-10-26 08:52:08)

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

misiek masz rację z tymi Nm ale tez nie do końca prawda z tym przyspieszaniem bo to zależy od obrotów. Dieslem przyspieszasz płynnie już od najniższych obrotów (które szybko się kończą) a benzyna zaczyna jechać od 3-4 tyś.
Ja w sobotę jadę po auto dla żony aby miała czym dojeżdżać do pracy (mam dość pożyczania mojego) i biorę dla niej peugota 206 z silnikiem 1,9. Silnik najprostszy jaki tylko może być - bez turbo. Rakiety żona nie potrzebuje (choć czytałem opinie że można tym poszaleć hehe chyba niecałe 70 koni i szaleć wink )a silniczki bardzo oszczędne i wytrzymałe.

gg 5118068

25

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

To ja mam chyba ten sam silnik w Partnerze. Prosty, oszczędny, bezawaryjny. Ma najechane 200 000. Oleju nie bierze. Pracowałem kiedys w salonie Peugota, to mechanicy mówili, że ten silnik wytrzyma dużo więcej niż HDI. Póki co ich słowa się sprawdzają

26 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-10-26 11:05:49)

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Ja również go miałem w bliźniaku Partnera, czyli w Citroenie Berlingo i powiem, że rewelacja. Nie mam ciężkiej nogi i w zasadzie mocy mi nigdy nie zabrakło, a przewieźliśmy nim nie jeden traktor wink W 206 może być tylko lepiej. Łącznie używały go u mnie trzy osoby, nigdy nic się z nim nie działo poważniejszego. Wykręciliśmy nim z dobre pół miliona i bardzo mile go wspominamy. Poleciała mi tylko pompa wspomagania, niby nie regenerowalna ale zrobiłem ją w pół godziny i chodzi do dzisiaj. Jednak kupując używane autko, najważniejsze jest to, i zawsze będę to powtarzał, aby kupić go z Niemiec, i to najlepiej osobiście.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

27

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

zorak napisał/a:

Ja w sobotę jadę po auto dla żony aby miała czym dojeżdżać do pracy (mam dość pożyczania mojego) i biorę dla niej peugota 206 z silnikiem 1,9. Silnik najprostszy jaki tylko może być - bez turbo. Rakiety żona nie potrzebuje .

Jak nie ma turbo to może jej zabraknąć podczas wyprzedzania. Ja mam w cytrynie 1.8 d bez turba i jest fajny prosty (nie ma co sie psuć), mocny ale przyspieszenia nie ma, jeździłem z turbem autkami kolegów i jest o dużo lepiej

Rolnik z powołania:-)

28 Ostatnio edytowany przez zorak (2010-10-26 16:30:10)

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Pajej napisał/a:

Jak nie ma turbo to może jej zabraknąć podczas wyprzedzania

hola hola, ja jej powyprzedzam wink. Co dzień rano i po południu wozi najcenniejszy ładunek jaki tylko może być - naszego synka. Co prawda jest dobrym kierowcą ale z uwagi na drogocennego pasażera wyprzedzanie jest niewskazane.

A co do tematu - kupujmy "ropniaki", tankujmy, odliczajmy akcyzę, odliczajmy vat i się cieszmy pięknym "klekotaniem" diesla

gg 5118068

29 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2010-10-26 21:21:44)

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

ja to widzę tak
nasi ojcowie jeździli benzynami
my za młodu je zagazowaliśmy
a teraz jeździmy ropniakami

No i ropniaków jest coraz więcej tak mi sie przynajmniej wydaje. choćby u mnie w rodzinie na 5 samochodów z benzyną zostały tylko 2 z czego jeden dla lansu ( wiosną bedzie miał żółte tablice)
Obawiam sie tylko że takie przestawianie się na disel skończy się tym że olej napedowy zdrozeje. Generalnie kiedy w rafineri  robią paliwa to nie jest tak że o z tej beczki czarnego złota zrobimy benzynę a z tamtej olej. W beczce tego co wyciągnie się z pod ziemi jest tylko % tego co się nadaje na olej napedowy. Wzrost zapotrzebowania na ON spowoduje wzrost produkcji E95 która jest niejako odpadem produkcyjnym  i odpad bedzie taniał....
No wiadomo jest jeszcze BIO ale to inna historia
ON czy LPG? Prosty diesel!!!
Benzyna jest dobra do ścigacza......

30

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Jeszcze trochę i diesla nikt nie będzie chciał, bo nowe to tylko CR, a do tego dopalacz sadzy, który daje popalić tym którzy diesla kupują smile
Diesel jest idealny do ciężarówki i traktora, a osobówka to tylko benzyna zagazowana jeszcze.

31 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2010-10-26 22:11:18)

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

nowe silniki to jakaś pomyłka. Najlepsze silniki powstawały w latch 90...

32

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

jak bym mial kupowac disla to tylko 1,9 tdi moze byc seat volzwagen albo audi juz nie wazne jaka moc silnika zalezy to od ciebie jakie chcesz miec wrazenia choc i tak z najslabszym silnikiem beda niezle nie musisz sie martwic zima dobry akumulator i sprawne swiece i spisz spokojnie jesli masz mozliwosc to przejedz sie takim samochodem a zeby temu silnikowi doruwnala benzyna to juz musi byc silnik no 2,0 to na pewno jak nie lepiej

Fortschritt zt 423 a razy 2

33

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Jeździłem na gaz powiem tak spadek mocy i niech mi nikt nie wmawia że tak nie jest nawet w najnowszych instalacjach jest odczuwalny. Silnik też dostaje bo nie za bardzo przystosowane są do gazu. Jeśli brać to diesla i tu jest tylko jeden kultowy silnik nie do zdarcia 1.9TDI w wersji 90 ps na pompie ze stajni vw wytrzymały, mało pali, i nie potrzebuje oglądać mechanika jak nowsze wersje na pompowtryskach. A jak ktoś ma więcej kasy i fantazji to tylko benzyna ale nie w gazie najładniej pracują BMW zwłaszcza r6 2.8 a jak ktoś nie ma kasy na paliwo to 1.8 is.

Znawców Fortschritta wielu na forum fachowców na lekarstwo ...

34

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

zorak napisał/a:

Dieslem przyspieszasz płynnie już od najniższych obrotów (które szybko się kończą) a benzyna zaczyna jechać od 3-4 tyś.

Jak sam zauważyłeś benzyna zaczyna jechać dopiero w górnym zakresie obrotów co nie jest zbytnio dobre dla silnika.

35

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Dla benzyny właśnie dobre, benzyna lubi obroty, zresztą małolitrażowe diesle też lubią obroty, jak będziesz je męczył na niskich obrotach to za długo nie pojeździsz.

36

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

mazi napisał/a:

Jeździłem na gaz powiem tak spadek mocy i niech mi nikt nie wmawia że tak nie jest nawet w najnowszych instalacjach jest odczuwalny.

Tak jest bo w starych instalacjach każdy sam sobie zmniejszał dawkę gazu a w sekwencjach przy montażu większość mówi do gazownika zeby na kompie ustawił troszkę mniej-wszystko po to aby taniej jeździć, może sie nawet zdażyć że na gazie idzie lepiej. Niestety większość jak kupi auto z LPG to przeważnie jest już namieszane i potem że gaz zły, że to,że tamto. Prawda jest taka że w normalnym toku nie pojedziesz taniej na on niż na lpg bo on kosztuje prawie tyle co benzyna i w mieście spali te 8 litrów czyli tak jak silnik benzynowy. No chyba że ma się taniej ropkę, to już inna bajka wink

37

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

przemo walnij się młotkiem w czoło.
Przy porównywalnej pojemności Diesel pali połowę paliwa co silnik benzynowy gazu.  Odlicz od tego akcyzę 85gr/litr, przegląd 60 zł rocznie i co miesiąc wizyta w serwisie celem regulacji tego ścierwa to masz kupę kasy w kieszeni, wiem co mówię, bo mam dwa diesle i gazownika i wolę jechać gdzie bądź Busem niż gazownikiem

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

38

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

Gaz miałem i w polonezie od początku a potem brat miał w BMW 525 porządną instalację  i mieliśmy jeszcze golfa IV z porządną instalacją wszystko rozbić o kant. Jak mi ją prawidłowo się ustawiło to gaz szedł jak głupi golf 1.4 palił bez względu na buta ok 10 litrów. Wiem że niektórzy będą bronić tej tezy że gaz ok rozumiem że nie mieliście nigdy diesla. Ja preferowałem zawsze benzynę do puki nie kupiłem golfa TDI 90 ps na pompie jak ktoś ma lekką nogę czyli przepisowo do 90 km/h jedzie to mu spali w granicach 3.5 litra/100  no jak ktoś jeździ po mieście ostrzej i tak do 140 - 150 no to spali ok 5l/100. I teraz o benzynie to nie myślę koszty są mniejsze.

Znawców Fortschritta wielu na forum fachowców na lekarstwo ...

39

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

To jak wy obrabiacie ziemię bo ja jak leję ON do samochodu to do ciągnika brakuje to znaczy odliczenie akcyzy ,albo ciągnik albo samochód . A co do gazu  to najlepsze moim zdaniem są instalacje 2 generacji są tak proste i bez awaryjne że pierwszą rzeczą jak kupiłem BMW było wywalenie instalacji 3 generacjo bo ta cholera była podłączona do komputera a jak wiemy te samochody mają słabą elektronikę.Jak macie w gazie silniczki krokowe a zacznie coś się rypać to na nic nie patrzcie tylko go wywalcie i załóżcie regulacje ręczną a że będzie palił 1 litr więcej to i tak mniej niż zostawicie u mechanika.Co do przepisów to na przegląd można przełożyć z powrotem.

40

Odp: Auto Diesel Czy Lpg?

miałem kiedyś opla fronerę 2.0 gazociąg i spalanie 12-14l i mimo wszystko była mułowata w porównaniu do jazdy na benzyny ale jak ją odstawiałem do komisu znajomy mechanik podkręcił mi dawkę gazu to wtedy szła jak rakieta ,niestety do olsztyna spaliłem niemal dwa razy tyle gazu co normalnie .