Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Mam kombajn new holland z silnikiem deutz chłodzony powietrzem i jedno co mogę powiedzieć to że tego silnika nie da się przegrzać jesli tylko się dba o czystość radiatorów,
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Strony Poprzednia 1 … 13 14 15 16 17 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Mam kombajn new holland z silnikiem deutz chłodzony powietrzem i jedno co mogę powiedzieć to że tego silnika nie da się przegrzać jesli tylko się dba o czystość radiatorów,
silnika na powietrze nie przegrzeje się ... kolega ma w deutzu i chodzi ślicznie w gorące dni )
To tak jak w T-25 nie do zajechania super sprawa.
Ładnie "chodzi " . Czy dało by radę z SRW zrobić SRL ? Czy SRL włoży bez rozcinania ramy ?
Pasuje bez przeróbek z tego co pamiętam. Mi się też podoba. Jak bym miał troche wolnej waluty to bym zainwestował w takie cudo bo od jesieni forsz ma chodzić z gruberem 3m...
ile za taki zrobiony silniczek trzeba dac piotrze
A tego to Ci niestety dokładnie nie powiem, ale na pewno sporo ponad dyszkę (chodzi o taki po porządnym remoncie kapitalnym). Najlepiej kupić okazyjnie taki używany i dopiero go robić, a jeśli chodzi o remonty, to wszystko zależy od stanu silnika jaki się ma i co trzeba w niego włożyć. Generalnie te silniki, obojętnie czy to woda czy powietrze, w remontach kosztują proporcjonalnie do czwórki, czyli średnio o połowę więcej niż czwórka w podobnym stanie.
Ładnie "chodzi " . Czy dało by radę z SRW zrobić SRL ? ...
Niestety, nie da rady zrobić takiej przeróbki. W tych silnikach wiele elementów jest takich samych, ale podstawa to blok, a on tylko na pierwszy rzut oka jest identyczny.
...Czy SRL włoży bez rozcinania ramy ?
Ramy nie trzeba ciąć, bo pozbawiamy się w tym przypadku pompy wody, wentylatora, pompy wspomagania, chłodnicy, itd., i w to miejsce ładnie wpasowują się dwa dodatkowe cylindry.
Oj chyba trzeba . Jak patrzyłem u swojego to płyta przedniego mostu jest blisko miski olejowej, śruby od sworznia wahacza przedniego mostu ciężko dokręcić bo tyle jest tam tego miejsca a gdzie jeszcze dwa cylindry zmieścić ... . Tak że trzeba by było cofnąć tą płytę albo podnieść silnik . Albo czegoś nie łapię ?
Szóstka ma kilka typów misy olejowej,między innymi taką że jest płaska pod pierwszym i drugim cylindrem licząc od przodu ciągnika.
http://allegro.pl/silnik-ifa-i3265692605.html
Oglądałem ten silnik z miarką ,powinien wejść bez problemu, ale po namyśle i sięgnięciu do skarpety na jak wiesz kupiłem Forda.Powiem szczerze że boję się czy sprzęgło i skrzynia by wytrzymała taką bestie ,chociaż PiotrK powiedział że pompę by mi ustawił na 140 km.
Ten silnik, który tu pokazałem był ustawiony "tylko" na 110KM, bo taką tylko moc potrzebował sprzęt w którym on pracował, no ale znowu tu przecież nie o moc tylko o moment chodzi. W dieslach wszystko zależy od ustawień pompy wtryskowej, gdzie moment i moc można ustawiać dowolnie, według potrzeb. Moc tych szóstek można spokojnie kształtować np. od 80 do 170KM i przy okazji pobawić się momentem maksymalnym (tu nawet ponad 600Nm) tak żeby każdy był zadowolony - właściciel, sprzęgło i skrzynia
PiotrK pisałeś 600Nm ale przy ilu obrotach silnika ,bo na przykład ZTS 16245 ma 160koni i583Nm przy 1600 obrotach.
Te silniki zasadniczo maksymalny moment mają w okolicach 1300obr. Jeśli dobrze pamiętam, to poulm gdzieś na początku tego wątku jakiś wykres wklejał. Jak znajdę coś u siebie, to też tu wrzucę.
O ten wykres chodzi? Znalazłem go na forum ale nie pamiętam czy to od forszaja. Prawdopodobnie tak:
Uploaded with ImageShack.us
To od forsza ale 4cyl.
To ja nie rozumiem moment obrotowy zmniejsza się a koni jest więcej przy obrotach wyższych. Zawsze myślałem że to w granicach wyższych obrotów silnik ma najlepszy moment i najwięcej koni.
Duże obroty to duże straty mocy silnika na pokonanie sił bezwładnościowych,dlatego też przy obciążeniu obroty silnika spadają do obrotów gdzie jest maxymalny moment obrotowy
Mam pytanie czy można zamienić silnik 6vd wodny w sieczkarni na 6vd luft ,przecież pracują silniki chłodzone powietrzem w kombajnach .
Niby można, ale problem będzie z kurzawką i wilgotnym brudem jaki wentylator będzie wdmuchiwał na cylindry i głowice. No i oczywiście silnik taki będzie trochę słabszy niż jego odpowiednik chłodzony wodą. Z drugiej strony, silnik taki w dobrym stanie jest znowu znacznie lepszy od mocno już nadgryzionego zębem czasu tego silnika schładzanego wodą.
Ja jak rozbierałem swój w Torpedo to każdy słupek myjką myłem po wyjęciu, żeberka były równo zamurowane syfem a się nie grzał. Wentylator załączał się gdy olej rozgrzał się do pewnej temperatury co ściskało 2tarcze w takim sprzęgle, pomyślane ; )
Coś jak sprzęgło wiskotyczne?
Tak mniej więcej. Ifa w swoich silnikach chłodzonych powietrzem też ma takie rozwiązania.
Strony Poprzednia 1 … 13 14 15 16 17 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo