281

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Mam kombajn new holland z silnikiem deutz chłodzony powietrzem i jedno co mogę powiedzieć to że tego silnika nie da się przegrzać jesli tylko się dba o czystość radiatorów,

Transport lawetom do 10 ton 696364854 24 h

282

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

silnika na powietrze nie przegrzeje się ... kolega ma w deutzu  i chodzi ślicznie w gorące dni smile)

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

283

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

To tak jak w T-25 nie do zajechania super sprawa.

284

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Ładnie "chodzi " .  Czy dało by radę z SRW zrobić SRL ? Czy SRL włoży bez rozcinania ramy ?

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

285

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Pasuje bez przeróbek z tego co pamiętam. Mi się też podoba. Jak bym miał troche wolnej waluty to bym zainwestował w takie cudo bo od jesieni forsz ma chodzić z gruberem 3m...

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

286 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2013-05-25 21:17:27)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

michu23 napisał/a:

ile za taki zrobiony silniczek trzeba dac piotrze

A tego to Ci niestety dokładnie nie powiem, ale na pewno sporo ponad dyszkę (chodzi o taki po porządnym remoncie kapitalnym). Najlepiej kupić okazyjnie taki używany i dopiero go robić, a jeśli chodzi o remonty, to wszystko zależy od stanu silnika jaki się ma i co trzeba w niego włożyć. Generalnie te silniki, obojętnie czy to woda czy powietrze, w remontach kosztują proporcjonalnie do czwórki, czyli średnio o połowę więcej niż czwórka w podobnym stanie.

Sebastian napisał/a:

Ładnie "chodzi " .  Czy dało by radę z SRW zrobić SRL ? ...

Niestety, nie da rady zrobić takiej przeróbki. W tych silnikach wiele elementów jest takich samych, ale podstawa to blok, a on tylko na pierwszy rzut oka jest identyczny.

Sebastian napisał/a:

...Czy SRL włoży bez rozcinania ramy ?

Ramy nie trzeba ciąć, bo pozbawiamy się w tym przypadku pompy wody, wentylatora, pompy wspomagania, chłodnicy, itd., i w to miejsce ładnie wpasowują się dwa dodatkowe cylindry.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

287

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Oj chyba trzeba . Jak patrzyłem u swojego to płyta przedniego mostu jest blisko miski olejowej,  śruby od sworznia wahacza przedniego mostu  ciężko dokręcić bo tyle jest tam tego miejsca a gdzie jeszcze dwa cylindry zmieścić   ... . Tak że trzeba by było cofnąć tą płytę albo podnieść silnik . Albo  czegoś nie łapię ?

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

288 Ostatnio edytowany przez ojanusz (2013-05-28 15:20:31)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Szóstka ma kilka typów misy olejowej,między innymi taką że jest płaska pod pierwszym i drugim cylindrem licząc od przodu ciągnika.
http://allegro.pl/silnik-ifa-i3265692605.html
Oglądałem ten silnik z miarką ,powinien wejść bez problemu, ale po namyśle i sięgnięciu do skarpety na jak wiesz kupiłem Forda.Powiem szczerze że boję  się czy sprzęgło i skrzynia by wytrzymała taką bestie ,chociaż PiotrK powiedział że pompę by mi ustawił na 140 km.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

289 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2013-05-28 22:21:09)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Ten silnik, który tu pokazałem był ustawiony "tylko" na 110KM, bo taką tylko moc potrzebował sprzęt w którym on pracował, no ale znowu tu przecież nie o moc tylko o moment chodzi. W dieslach wszystko zależy od ustawień pompy wtryskowej, gdzie moment i moc można ustawiać dowolnie, według potrzeb. Moc tych szóstek można spokojnie kształtować np. od 80 do 170KM i przy okazji pobawić się momentem maksymalnym (tu nawet ponad 600Nm) tak żeby każdy był zadowolony - właściciel, sprzęgło i skrzynia smile

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

290

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

PiotrK pisałeś 600Nm ale przy ilu obrotach silnika ,bo na przykład ZTS 16245 ma 160koni i583Nm przy 1600 obrotach.

291

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Te silniki zasadniczo maksymalny moment mają w okolicach 1300obr. Jeśli dobrze pamiętam, to poulm gdzieś na początku tego wątku jakiś wykres wklejał. Jak znajdę coś u siebie, to też tu wrzucę.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

292

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

O ten wykres chodzi? Znalazłem go na forum ale nie pamiętam czy to od forszaja. Prawdopodobnie tak:

http://img706.imageshack.us/img706/4963/nf8w.jpg

Uploaded with ImageShack.us

293

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

To od forsza ale 4cyl.

294

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

To ja nie rozumiem moment obrotowy zmniejsza się a koni jest więcej przy obrotach wyższych. Zawsze myślałem że to w granicach wyższych obrotów silnik ma najlepszy moment i najwięcej koni.

295

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Duże obroty to duże straty mocy silnika na pokonanie sił bezwładnościowych,dlatego też przy obciążeniu obroty silnika spadają do obrotów  gdzie jest maxymalny moment obrotowy

296

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Mam pytanie czy można zamienić silnik 6vd wodny w sieczkarni na 6vd luft ,przecież pracują silniki chłodzone powietrzem w kombajnach .

297 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2014-01-08 23:45:58)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Niby można, ale problem będzie z kurzawką i wilgotnym brudem jaki wentylator będzie wdmuchiwał na cylindry i głowice. No i oczywiście silnik taki będzie trochę słabszy niż jego odpowiednik chłodzony wodą. Z drugiej strony, silnik taki w dobrym stanie jest znowu znacznie lepszy od mocno już nadgryzionego zębem czasu tego silnika schładzanego wodą.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

298

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Ja jak rozbierałem swój w Torpedo to każdy słupek myjką myłem po wyjęciu, żeberka były równo zamurowane syfem a się nie grzał. Wentylator załączał się gdy olej rozgrzał się do pewnej temperatury co ściskało 2tarcze w takim sprzęgle, pomyślane ; )

299

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Coś jak sprzęgło wiskotyczne?

300

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Tak mniej więcej. Ifa w swoich silnikach chłodzonych powietrzem też ma takie rozwiązania.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.