421

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Właśnie chodził mi po głowie pomysł dolania do czegoś przeciętnego utwardzacza...

422

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Ja malowałem w 2005r po remoncie silnika w E514 Renolakiem czy Autorenolakiem i jest ok, a nawet lepiej, nic nie złazi itp. Nie dodawałem utwardzacza i nic więcej...

423

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

A podkład ?

424 Ostatnio edytowany przez przemo (2019-08-22 09:33:50)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Ja na silniki nigdy nie daje podkładu, tylko 2x chemia (ja stosuje płyn ultramyt) i myjka, wtedy stara farba zmatowieje i maluje.

425 Ostatnio edytowany przez Kamil2610 (2019-10-04 22:49:27)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/96e9b6d253fa.jpg

GG 16238418

426

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Widze że zmieściłeś dmuchańca pod tą maskę  big_smile

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

427

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Panwie czy cyklop bez tego drugiego ramienia wsadzi 6VD 14,5/12-1 SRL na miejsce?

428

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Kiedyś Wojtas podniósł całego B231 i położył na busa Cyklopem, a waży grubo ponad tonę i to na standardowym wysięgu. Kumpel z 512 silnik wyciągnął i włożył, więc nie wiem nad czym się zastanawiasz.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

429

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Też wyjmowaliśmy i wsadzaliśmy silnik z 512 cyklopem. I to bez demontażu boków smile

Siły na zamiary zmierz....

430

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Bez drugiego ramienia?
Standardowo cyklop dźwiga z chwytakiem ale bez wideł lub łyżki silnik bizona. Dźwigałem z założonymi łychami do piachu silnik 6ct107 z dzwonem sprzęgła to był problem z uniesieniem na bardziej wyprostowanym ramieniu. Musiałem wpierw unieść siłownikiem głównym dopiero prostować ramię. Do montażu na miejsce zrobiłem szybko złącza i demontowałem cały chwytak. W takiej konfiguracji ma udźwig ok 800 kg. Kręcąc zaworem od ciśnienia można uzyskać bezpiecznie udźwig 150% normy ale wtedy proponuje nie odwracać się na bok z pełnym obciążeniem bo jest już trochę niestabilny.

431

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Aaaaa, no to pytanie bez sensu....

432

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Czym zapuścić śruby od kolektora wydechowego aby go łatwo odkręcić ?

433 Ostatnio edytowany przez majsterwichajster (2020-06-09 03:16:14)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Rust Stop czerwony - preparat antykorozyjny do profili zamkniętych, używam również jako penetrant do śrub. Jak się ukręcą, to naspawuję na pozostałości śruby wypustkę (wygodnie robić to migomatem), aby wystawała ponad powierzchnię tego w co wkręcona jest śruba na wysokość zbliżoną do wysokości nakrętki. Po obniżeniu temperatury nakładam na wystającą napoinę nakrętkę odpowiednio większego rozmiaru i spawam ją do wspomnianej napoiny. Po wystygnięciu odkręcam. Rozgrzanie śruby przy spawaniu poluzowuje zardzewiały gwint.

434

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Cieknie mi z pompy paliwa w okolicy dzwigni gazu, czy tam da się wymienić uszczepniacz od zewnątrz czy trzeba jakoś pompę rozbierać?
https://naforum.zapodaj.net/296af7a514ef.jpg.html

435

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

mi pompiarz zmieniał uszczelnienia to teraz dźwigienka ciężej chodzi nie lata tak ale jak to zrobił nie wiem

Nie ma to jak FORTSCHRITT

436

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Popatrzę może akurat się uda od zewnątrz

437

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Ściągnąć uchwyt od cięgła z wałka regulatora i tam jest podkładka z dwiema śrubkami na śrubokręt płaski i pewnie za nią będzie jakiś oring lub miejsce na niego

W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta ( zmieniam hobby na wino kobiety i śpiew
Specjalista od "burz" smile

438

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Pany taka sprawa.
Przeszczep w trakcie.

Pierwsza rzecz byłem przekonany że koła zamachowe od 4 i 6 mają taki sam rozstaw otworów na wał. myliłem się. I tu zaczęły się  problemy. Chodzi o mocowanie kapelusza tj gumy sprzegła.  W kole od 6vd wywierciłem i nagwintowałem otwory. Nawet wyszło to równo. Z tym że dziury są 5mm od krawędzi koła. koło ma taki kołnierz 5mm od krawędzi wewnętrznej kołnierza.  Według mnie guma nie będzie miała dobrego podparcia i może ją zerwać na otworach. chcę zrobić z blachy 4mm podkładkę pomiędzy koło a gumę. Miała by mniej więcej kształt przekładki blaszanej która jest pomiędzy gumami w 4vd.
I pytanie czy po tych moich modyfikacjach nie trzeba wyważać całosci? Mogę szukać koła od 6vd z sieczkarni ale nie wiem czy znajdę a z tego co widzę to jest chude czyli silnik trzeba cofnąć a ja mam już ramę podciętą pod filtry i poduszki na miejscach....

439

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

A jak bys założył inne sprzęgło? Mazi założył od Waryńskiego i bardzo sobie chwali, żadnych drgań itd

E 516 na części
Telefon 695 076 269

440

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Kupiłem koło pasowe od sieczkarni....
No ma 4cm nie 8
2 zgubiłem na wieloklinie
poduchy mają 2 cm tolerancji
ramę podciąłem te 2 cm bo było na styk przy filtrze.
Jutro kosmetyka pojutrze można wkłądać
Sporo czasu zajmują dodatkowe przeróbki naprawy.
zbiornik paliwa z boku
skręt na siłownik po lewej stronie!
nowe tarcze w sprzęgle....
nowe sworznie i tuleje w moście.