441 Ostatnio edytowany przez poulm (2020-09-04 14:39:27)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Krzysiek:
Cześć, czytam o twoim silniku i jestem twoim fanem :pa: Jeśli możesz, zrób więcej zdjęć, nie mogę się doczekać :-D
Zdecydowałem się również na ten silnik chłodzony powietrzem, mam ku temu kilka ważnych powodów.
Nie wiesz o jakimś takim silniku na sprzedaż?
Rozrusznik do tego silnika Ifa 6VD mnie pasuje z ciężarówki Tatra, Liaz Praga V3S itp:

https://img.bvm.cz/images/orig/elektro/startery/Starter_Liaz.jpg?vid=1&tid=21&r=A

https://www.google.com/search?q=start%C … p;biw=1366

442 Ostatnio edytowany przez poulm (2020-09-04 15:48:58)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Tego silnika 12VD SVL widze pierwszy raz :brawo:

https://i.ytimg.com/vi/LP3DC_bw5Qs/maxresdefault.jpg

Video:
https://czcams.com/video/LP3DC_bw5Qs/12 … r-skl.html

http://www.firma-boettger.de/angebot/SRC/96_02_g.jpg

http://www.firma-boettger.de/angebot/SRC/96_01_g.jpg

443 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2020-09-20 01:33:57)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Wypadało by w końcu zdać relację z przeszczepu.
Pierdzielę się z nim już 3 tygodnie. Fakt oprócz przeszczepu zajrzałem do sprzęgła, przerobiłem skręt, zaszalałem i położyłem dywan w kabinie. Zostało w sumie malowanie ale nie ma na to czasu trzeba w pole. MF zazdrościł że dotykam 323 i  mu jeszcze uszczelka ze złości pod głowicą puściła. 2 dni  poszło.....

Silnik pasuje?  Jak każdy inny poza oryginałem.  Ramę trzeba podcinać bo podstawa filtra nie wejdzie. Trzeba przestawić poduchy. Mało tego  w moim nie pasowały oryginalne po prawej stronie i są tam wyjęte z zt 300. Jedna nie pasowała przez wycięcie w ramie a druga okazała się za szeroko przy rozruszniku.  Problemem okazało się też koło zamachowe. Mierzyłem wszytko pod koło które miałem  lub ewentualnie to z 4VD. Myślałem że pasuje a jednak minimalnie się różnią. Chciałem założyć to koło z którym kupiłem silnik. Nie miało otworów na gumę. Powierciłem pogwintowałem....... i stwierdziłem że dupa z tego bo koło ma za mało powierzchni do której może przylegać guma.  Można by dorobić jakąś podkładkę  ale kupiłem koło od sieczkarni. No ale to znów jest chudsze o aż 4 cm. No i okazało się że moje wycięcia w ramie są o 2 cm za ciasne  bo silnik cofa się o te 4cm..........
No i jeszcze trzeba coś podłożyć pomiędzy ramę a most. Z pomiarów wychodziło 8cm a w rzeczywistości jest 9,5. Most przy tej operacji odsunąłem o 3 cm do przodu. Trochę kłopotu jest z osprzętem. Pompa wspomagania, alternator i sprężarkę trzeba podpiąć pod  kółko które ma miejsce na jeden pasek....
Fotki tu https://www.fotosik.pl/u/zandarski/album/2544121

Ciągnik nie miał jeszcze chrzestu polowego. Miał być dziś ale wapno trzeba było wozić z sąsiadem....

444

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Najgorsza pompa wspomagania... U mnie chodzi na dwoch paskach i paski dłużej jak rok nie wytrzymują...

445

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Jak by co to mam koło samochodowe na 2 paski, takie jak w kombajnie do napędu pompy hydrauliki.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

446 Ostatnio edytowany przez Piotrek1990 (2020-09-20 14:04:34)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Podziwiam i jestem ciekaw efektu finalnego. A przede wszystkim jak to będzie szło w polu.

Siły na zamiary zmierz....

447

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Dziś trochę w polu popracował. Najpierw z talerzówką  potem pociągnął gruber ale tylko 100m bo hujowy efekt był i znów talerzówka.  Generalnie moc jest.  Z gruberem wbitym w ziemie rusza z wolnych obrotów bez stęknięcia. z talerzówką pracowałem na  dwójce ale sprawdzałem na 3 też pójdzie.  II 1250 obr i po zrobieniu 6ha wyszło 5l/ha.
Z tego co widzę nie ma potrzeby kręcenia tego silnika więcej niż 1350.
Temperatura głowicy w okolicy 120 stopni.  Nie wiem czy wszytko jest ok z chłodzeniem bo jak jadę pod wiatr to temperatura spada jak z wiatrem rośnie i tak się na początku gibała od 110 do 135 nie wiem jak wysoko by skoczyła bo pole się kończyło a cały czas równo rosło. Na koniec tak dal  hecy zrobiłem  z 300m z obrotami w  około 1600 i widziałem ze temperatura poszła na 130.  Niby  można go grzać do 170-180....
Jeżeli mam prawidłowe wskazanie temperatury oleju to nie przekraczała 60 stopni.
Ciśnienie na rozgrzanym przy 1200 4,5bar.  Zobaczę jutro ile oleju łyknął bo dymku nie puszcza ale czasami coś czuć....

448

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

może sprzęgło czuć ?

449

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Nie to olej.... wycieków brak silnik suchutki...
A sprzęgło daje radę.... raz zaśmierdziało ale to moja wina nie silnika....

450

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Ciśnienie nie za bogate.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

451

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Krzysiek napisał/a:

Pompa wspomagania, alternator i sprężarkę trzeba podpiąć pod  kółko które ma miejsce na jeden pasek......

Niekoniecznie

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

452 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2020-09-26 20:44:06)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Więc to an 100% olej ubyło z 0,5cm na bagnecie. Na pół dnia pracy. to nie mało.
Zwaliłem kolektor wydechowy bo to chwila no i ewidentnie olej spływa prowadnicami....

Andrew89 a to tu chcieć od tego ciśnienia?

453 Ostatnio edytowany przez androl (2020-09-27 00:47:10)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

0,5 cm na bagnecie ubyło mi w reni przez 150 mth. Ten pomiar zrobiłem kilka dni temu po ustawieniu ciągnika dokładnie w tym samym miejscu gdzie robiłem wymianę. Na pół dnia pracy to dużo.

454

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Te 0.5 cm na litry to ile?
Jak na usterkę głowicy to i tak mało bierze. C360 sąsiada 3 litry na godzinę potrafiła wciągnąć. Cała wioska pozbyła się przepracowanego oleju wink

455

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Te silniki mają mieć minimum 5 . sprawdź zawór regulujący ciśnienie czy dobrze domyka, zaślep na chwilę rurkę która podaje olej na wentylator i sprawdź różnicę.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

456

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Mam instrukcję  i nie mogę teraz znaleźć tego zapisu ale jakoś zalecane ciśnienie nie odbiega od tego co piszą 4vd.  Pewnie przyczyna leży tam gdzie piszesz bo jak obserwuje wskazówkę na rozgrzanym to jest tak że przy bardzo niskich obrotach 500 jest około 2 po oddaniu lekko gazu skazówka wskakuje na 4,5 i tak stoi czy czy ma 800 czy 1200 czy 1700....
Aczkolwiek  kiedy go miałem na wózku z manometrem z opryskiwacza było 5...

457

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Instrukcja mówi też że zużycie oleju przy Ne II i 2000 obr / min  to 240-300 g/h
W przeliczeniu proporcjonalnie do obrotów  to chyba mój  się mieści w normie.... choć  to chora norma....

458

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Robił ktoś ostatnio remont silnika? ile może wynieść koszt części i czy są jakieś lepsze lub gorsze zestawy naprawcze? I jakbym chciał turbo dodać to na co muszę uwagę zwrócić ?

459

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

O jakim silniku piszesz ?

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

460

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Normalny z Forsza 323 4 cylindry IFY