41

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Niektóre silniki chłodzone powietrzem, można "podkęcać" tak samo jak te chłodzone wodą, czyli w przypadku silnika 4VD, można wyciągnąć z niego nawet 125 koników, Dodając do tego odpowiednio dopasowane turbo, moc tą można by podnieść jeszcze o ok. 15-20%. Teoretycznie nawet i o 30%, ale to już nie w warunkach domowo/warsztatowych.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

42

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

jak roztoczysz komory to zmniejszysz ciśnienie sprężania    miniesz się z celem ?

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

43 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-12-01 23:05:00)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Nie, zrobi pierwszy krok do odpowiedniego uturbienia... wink

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

44

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

A nie lepiej tak jak pisał Piotr wstawić silnik od sieczkarni i ustawić go powiedzmy na 145 - 150 km z tego co wiem jaet taka opcja na pompie tylko czy cała reszta to wytrzyma to jest powiedzmy 30 km więcej niż planowali. Można przyjąć coś takiego jak projekt 423 było by do zrobienia.

PS
Rozmawiałem kiedyś z gościem mówił że wstawił dużego leylanda ( 180 km.) do 323 i teraz dopiero to chodzi a spalanie było niby około 20 litrów. Potrafiło to pociągnąć ścierniskowy UG na 20-25 cm.

45

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Już gdzieś o tym pisałem, że w moim powiacie kolesie wsadzili SW 680 do ZT 303. To jest wynik. Siódemkę PHX ciąga jak szmate.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

46

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Ale moc to nie wszystko ,co z uciągiem ? forszaje mają zbyt małą przyczepność z powodu małych i wąskich opon, chyba że założy się co najmniej takie koła jak kolega Poulm , ciągałem piątkę rabe werka 323 z leylandem a teraz fastrakiem i o ile w mocy wielkiej różnicy nie było to w przyczepności jest przepaść na korzyść fastraka .

47

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Znajomy kupił zt 303 z silnikiem 6 cylindrowym ify bardzo fajnie zrobiony trochę rama przedłużona ale widziałem jak ten ciągnik pracuje z 5 b 201 całkiem inna praca bez porównania

48 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-12-02 14:35:36)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

koseś napisał/a:

Ale moc to nie wszystko ,co z uciągiem ? forszaje mają zbyt małą przyczepność z powodu małych i wąskich opon, chyba że założy się co najmniej takie koła jak kolega Poulm , ciągałem piątkę rabe werka 323 z leylandem a teraz fastrakiem i o ile w mocy wielkiej różnicy nie było to w przyczepności jest przepaść na korzyść fastraka .

Ale każdy kij ma dwa końce. Z jednej strony przepaść w przyczepności, a z drugiej strony przepaść technologiczna, za którą jest jeszcze większa przepaść finansowa. A niech jeszcze coś nawali...


A wracając do tych Prag, to jak się okazało kieryś mój tata robił remonty kilku takich silników i nawet trochę ich jeździło w naszych stronach właśnie w lasach, jak to pisał poulm, ale później moda się zmieniła. Ja tego w ogóle nie pamiętam, ale jako ciekawostkę powiem, że wał w tych silnikach składa się ze skręcanych czopów, tak więc jak się on zatrze, to wymienia się tylko zatarte czopy i po kłopocie smile

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

49

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

marcin  masz możliwośc  wstawienia zdjęc tego forszaja ??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

50

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Po zdjęciach jakie wstawił Poulm dopiero skojarzyłem że jeszcze u mnie te żurawie samojezdne są nawet tak niebieskie jak na zdjęciu i mają się całkiem nieźle z tego co widzę.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

51

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Myślę, że redoing ciagnika na silnik 6VD z E281 jest bardzo drogie.
Silnik  kosztuje dużo pieniędzy, przed remontem od 3000Zl,według szczęście, remont więcej prawdopodobnie o 2000zł. Za 5000Zl możesz kupić ZT303 zdolne do pracy.:nie_wiem:
Nie wiem czy to ma sens.
Albo szukać tańszych alternatyw, stosowanie tańszych i bardziej dostępnych silników.
Dla nas jest wiele silnikow Liaz. Ma 6 cylindrów i pojemność 12,5 l, bez turbiny ma wydajność 180KM, po redukcji  mocy do 150 KM mogą być wykorzystane do ZT.
Istnieje wiele w zlomu, lub dobry od 1000Zl w Internecie.

Wygląda to tak:

http://www.google.cz/images?hl=cs&e … mp;bih=597

52

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Mam możliwość tylko muszę tam do nich zajęciać i sprytć czy pozwolą mi zrobić

53 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-12-03 00:41:21)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Silnik 6VD z E281 jest silnikiem chłodzonym cieczą i tam bez znacznych przeróbek, w tym bez przedłużenia ramy, się nie obędzie. Co innego ten sam silnik chłodzony powietrzem. Tam już taka przeróbka nie jest tak bardzo skomplikowana no i odpadają wszelkie dolegliwości silników chłodzonych wodą, ale znowu dochodzi kilka związanych z silnikami chłodzonymi powietrzem. Jest w Polsce kilka ładnych sztuk ZT z jednymi i z drugimi silnikami i to nawet w oryginale, zwłaszcza tych pierwszych.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

54

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Jeśli ciebie dobrze rozumiem, tak prszi ustanowienia silnika 6VD z E281 do ZT303 nie potrzeba skrócenia ramy? Wszystki ZT403 i 423 maja przedłużenia ramy. Jak to jest?

55 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-12-03 14:41:56)

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

¬le mnie poulm zrozumiałeś.

Silnik 6VD SRW (W - Water) m.in. z ZT4xx, E281 i ADK125 jest chłodzony cieczą, i wkładając go do ZT3xx ramę trzeba przedłużyć. Natomiast silnik 6VD SRL (L - Luft), jest chłodzony powietrzem i w przypadku wkładania tego silnika do ZT3xx, ramy nie trzeba przedłużać.

To jest taki silnik

http://img695.imageshack.us/img695/5808/6vdsrl.jpg

Czyli dokładnie taki jak pokazałeś na początku tego wątku, tylko o dwa garnki większy.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

56

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

OK,dziękuję,uz to jest dla mnie jasne.
Myślę, że silników chłodzonych powietrzem nie sa bardzo dobre dla ciągników.
W lecie będą znacznie przegrzanie.:nie_wiem:
Trudno powiedzieć, masz jakieś doświadczenia z nim?

57

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

polum a silniki w Deutz fahr zarówno w ciągnikach i w kombajnach montowano silniki chłodzone powietrzem ...  im się nic nie dzieje to czemu tym ma sie cos dziac ??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

58

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Wstawienie takiego silnika to nieporozumienie, to będzie Trabant a nie Fortschritt wink

59

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

Ja osobiście nie lubię silników chłodzonych powietrzem, widziałem wiele z nich upieczone.
Cylindry zatykania się kurzem jazdou w poli i następnie słabo chłodzi + wysokie temperatury w lecie = jego śmierci. Negatyw je wiecej, inaczej by wszystkie ciągniki mieli silniky chłodzone powietrzem.
Silniky chłodzone powietrzem sa dobre tylko do ciężarówek lub innych maszyn, gdzie nie sa tak wielke wymogów operacyjnych.

60

Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300

jakieś 2 kilosy odemnie na wyrobisku  kamieniołomów  stoja kruszarki mobilne posiadają silniki chłodzone powietrzem i  tak myślę że w polu się więcej nie kurzy i większych obciążeń nie ma  a nic im się nie dzieje

kolega ma kombajn Deutz fahr  4075 czy jakis taki oznacznik  w zniwa w największe upały mu nic nie jest  trzyma 75 C  tmp  i wsio  mówi że jeszcze nigdy mu sie nie zagrzał więcej .

co do silników IFa chłodzonych powietrzem  to  rozmawiałem kiedys z  kolesiem jakieś 5lat temu  co miał własnie 323  z takim silnikiem zajechał skrzynie i sprzedawał to bo nie wiedziął jak to naprawic mówił ze silnik   idzie jak burza

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile