1

Temat: MTZ i wszystko co z nim związane

Dobra trzeba zrobic wątek na temat tego ciągnika bo pare osób go posiada i ja zresztą tez i  juz bałagan  zrobiliśmy ....:nooo: trzeba uprzątnąć :play:

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

2

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

A jumz też by mógł do MTZ się zaliczać ? Prawie to samo jak i MTZ big_smile

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

3

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Plus za temat, rodzina ciągników bardzo ciekawa, będę czytał z otwartą klapą tongue,
a się tak zapytam czy władek to z tej samej fabryki? Ostatnio widziałem na alledrogo władka 4X4

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

4

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

jumz  to na pewno MTZ  a czy T 25  to ci nie powiem big_smile bo nie wiem ale wygląda jam miniaturka MTZ-a big_smile

Dobra pytanie do znających temat ... jak się w tym czymś blokadę błącza ?? czy wogule ruskie coś takiego zamontowali ??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

5

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

i to nie byle jaką hydrauliczna była włączasz tym ustrojstwem na konsoli po lewej jak dobrze pamiętam wciśnięte wyłączona , na środku i przekręcasz o 90 stopni masz automat , wyciągnięte na maks włączona na stałe (w tej pozycji trzeba trzymać ręcznie)

6

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

hmm  jest jakas wajcha ale brak połączenia z tym  do czego kolwiek

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

7

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

powinna być linka stalowa i idzie do samego serwa do przodu tam masz takie 3 kółka na jednym wałku i na nich poznaczone włączanie to jest rozdzielacz co steruje blokadą (masz stare serwo? czy orbitrol) miałem mtz 82  81r i trochę go poznałem

8

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

W jumz-ie blokadę wciska się nogą pod fotelem. przynajmniej u mnie.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

9

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

tu blokady ja nie widziałem big_smile     co ciekawe w tym sprzęcie jest tak ...
przedni załącza się  wajcha po prawej stronie sa 3 położenia najniżej  wyłączony przedni  na środku niby tryb mieszany  czyli zaczyna sie boksować to  włączy sie przedni ale co ciekawe to wtedy ciągnie  koło które ma lżej rzadko żeby ciągły 2 koła ale zdarza się ... jak się da na 3 ząbek to ciągną 2 przednie koła bez wyjątku czy  jedno  ma lżej czy ciężej  ciągna jak by była załączona jakaś blokada co ciekawe  do przedniego napędu idzie tylko i wyłącznie wał napędowy ...  może ktos to wytłumaczy jakim cudem ??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

10

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

wojtas napisał/a:

tu blokady ja nie widziałem big_smile     co ciekawe w tym sprzęcie jest tak ...
przedni załącza się  wajcha po prawej stronie sa 3 położenia najniżej  wyłączony przedni  na środku niby tryb mieszany  czyli zaczyna sie boksować to  włączy sie przedni ale co ciekawe to wtedy ciągnie  koło które ma lżej rzadko żeby ciągły 2 koła ale zdarza się ... jak się da na 3 ząbek to ciągną 2 przednie koła bez wyjątku czy  jedno  ma lżej czy ciężej  ciągna jak by była załączona jakaś blokada co ciekawe  do przedniego napędu idzie tylko i wyłącznie wał napędowy ...  może ktos to wytłumaczy jakim cudem ??

przedni most jest samoblokujący. U ciebie coś się chyba zużyło bo na środkowym ząbku powinno blokować most przy poślizgu kół i skręcie nie większym niż chyba 8 stopni (ja tak mam) a trzeci ząbek to napęd tzw wymuszony i działa zawsze nawet do tyłu. To tyle na temat przedniego mostu.
Tylny most ma blokadę załączaną taką wajchą w kształcie L Która jest na wysokości włącznika świateł tylko że max w lewo na samym kancie deski.działa tak jak to opisał Dmian

damian9871 napisał/a:

włączasz tym ustrojstwem na konsoli po lewej jak dobrze pamiętam wciśnięte wyłączona , na środku i przekręcasz o 90 stopni masz automat , wyciągnięte na maks włączona na stałe (w tej pozycji trzeba trzymać ręcznie)

Jest to blokada załączana hydraulicznie z serwa kiery przed chłodnicą. Działa to jak automat na zasadzie wykrywania kąta skrętu przednich kół. Jeżeli koła są skręcone za mocno to olej nie idzie do tarcz i nie ściska ich.
Sama blokada to kilka tarcz które są ściskane jak sprzęgło wielotarczowe.

Mam MTZ w takiej kabinie jak ty wojtas.O jciec w 86 kupił nówkę i teraz ja nim śmigam nawet nie miał ściąganej głowicy przez ten czas. Ciągnik chyba u nas dokona żywota

Tylko głupi nie wie że jest głupi a mądry to wie

11

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

łukasz jak możesz to pokaż jakieś zdjęcie to  myślę myślę  i za bardzo nie kumam big_smile

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

12

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Postaram się wrzucić ale dopiero w weekend, bo w tygodniu wracam do domu ok 17 to już ciemnawo na robienie fotek

Tylko głupi nie wie że jest głupi a mądry to wie

13

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Wojtas przy serwomechanizmie do góry po lewej stronie (na wysokości siłownika ) masz zawór sterowany linką z kabiny który przy kołach ustawinych na wprost kieruje olej powrotny z układu wspomagania kierownicy rurką przy ramie ciągnika w okolice tylnego mostu do siłownika blokady .Gdy skręcisz kołami to to układ serwomechanizmu odcina olej na blokadę mimo zaciągniętej linki gdy wyprostujesz koła blokada znów będzie działać. Tak więc wychodzi na to że MTZ to chyba jedyny traktor którym można jezdzic z włączoną blokadą. Blokadę można przerobic na powietrze. Tak przerobiłem koledze któremu montowałem orbitrol, ma dołożony elektrozawór sterowany przyciskiem.

14

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Hmm ja to planowałem zakładać też w jumzie elektrozawór i załączać blokadę na przycisk i czy to by zdało egazmin??Bo to troszkę irytuje motyla noga orać czy coś trzymając cały czas nogę na blokadzie hmm

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

15

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Czyli musisz sprzedać Jumza i kupić Mtz smile

16

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

to znakim tego  ruskie wyprzedzili ze swoją techniką blokady nie jedna firmę która produkuje ciągniki ...
bo dopiero teraz  w nowych ciągnikach montują blokade na tej zasadzie że  koła prosto blokada załączona koła się skręci blokada się wyłaczy

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

17

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

grześ67 napisał/a:

Tak więc wychodzi na to że MTZ to chyba jedyny traktor którym można jezdzic z włączoną blokadą. Blokadę można przerobic na powietrze. Tak przerobiłem koledze któremu montowałem orbitrol, ma dołożony elektrozawór sterowany przyciskiem.

i właśnie tu mnie boli przeróbka na orbitrol. Teraz jak jadę orać to włączam przedni napęd zaciągam blokadę i nie patrzę czy grzebie czy nie i tak się włącza, ale serowo już się powoli kończy i ciężko się kręci. Wymienię serwo na orbitrol tracę komfort automatycznej blokady ale lekko kręcę. I tu prośba do kogoś kto zna jakiś sposób na pogodzenie orbitrola z tym automatem od blokady, aby się podzielił.
Automat jest wygodny nic nie musisz nogą naciskać ani żadnego guzika po prostu sobie jeździsz

Tylko głupi nie wie że jest głupi a mądry to wie

18

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów!
   Łukasz.D jest taka możliwość. Zostawiasz na dole oba drążki kierownicze i wąsa od serwa, u góry wyrzucasz oryginalny siłownik z listwą zębatą i rozdzielacz, natomiast wewnątrz serwa w miejsce oryginalnej zębatki na głównym pionowym wale montujesz specjalny półksiężyc z krzywką sterującą rozdzielaczem od blokady. Można to kupić w niektórych sklepach. Kompletacja gotowych zestawów do wspomagania, które są w sprzedaży nie do końca pasuje. Rozwiązanie powyższe zostało sprawdzone wielokrotnie. O szczegóły proszę pytać.

19

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Wiec mam rozumiec że powrót oleju z orbitrola puszczasz tak jak powrót oleju z serwomechanizmu przez zawór od blokady?Boję się czy to nie spowoduje trochę cięższego kręcenia kierownicą bo orbitrole nie lubią hamulca na powrocie. Adam109 masz to tak rozwiązane w swoim MTZ-cie czy znasz to z teorii?

20

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Nie w swoim, ale montowałem to kilka razy. Na blokadę z zaworu idzie bardzo niewielkie ciśnienie reszta spływa przelewem, więc nie spowoduje to problemów z orbitrolem. Jak na razie wszystko działa ponad rok.