Temat: MTZ i wszystko co z nim związane
Dobra trzeba zrobic wątek na temat tego ciągnika bo pare osób go posiada i ja zresztą tez i juz bałagan zrobiliśmy ....:nooo: trzeba uprzątnąć :play:
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » MTZ i wszystko co z nim związane
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Dobra trzeba zrobic wątek na temat tego ciągnika bo pare osób go posiada i ja zresztą tez i juz bałagan zrobiliśmy ....:nooo: trzeba uprzątnąć :play:
A jumz też by mógł do MTZ się zaliczać ? Prawie to samo jak i MTZ
Plus za temat, rodzina ciągników bardzo ciekawa, będę czytał z otwartą klapą ,
a się tak zapytam czy władek to z tej samej fabryki? Ostatnio widziałem na alledrogo władka 4X4
jumz to na pewno MTZ a czy T 25 to ci nie powiem bo nie wiem ale wygląda jam miniaturka MTZ-a
Dobra pytanie do znających temat ... jak się w tym czymś blokadę błącza ?? czy wogule ruskie coś takiego zamontowali ??
i to nie byle jaką hydrauliczna była włączasz tym ustrojstwem na konsoli po lewej jak dobrze pamiętam wciśnięte wyłączona , na środku i przekręcasz o 90 stopni masz automat , wyciągnięte na maks włączona na stałe (w tej pozycji trzeba trzymać ręcznie)
hmm jest jakas wajcha ale brak połączenia z tym do czego kolwiek
powinna być linka stalowa i idzie do samego serwa do przodu tam masz takie 3 kółka na jednym wałku i na nich poznaczone włączanie to jest rozdzielacz co steruje blokadą (masz stare serwo? czy orbitrol) miałem mtz 82 81r i trochę go poznałem
W jumz-ie blokadę wciska się nogą pod fotelem. przynajmniej u mnie.
tu blokady ja nie widziałem co ciekawe w tym sprzęcie jest tak ...
przedni załącza się wajcha po prawej stronie sa 3 położenia najniżej wyłączony przedni na środku niby tryb mieszany czyli zaczyna sie boksować to włączy sie przedni ale co ciekawe to wtedy ciągnie koło które ma lżej rzadko żeby ciągły 2 koła ale zdarza się ... jak się da na 3 ząbek to ciągną 2 przednie koła bez wyjątku czy jedno ma lżej czy ciężej ciągna jak by była załączona jakaś blokada co ciekawe do przedniego napędu idzie tylko i wyłącznie wał napędowy ... może ktos to wytłumaczy jakim cudem ??
tu blokady ja nie widziałem co ciekawe w tym sprzęcie jest tak ...
przedni załącza się wajcha po prawej stronie sa 3 położenia najniżej wyłączony przedni na środku niby tryb mieszany czyli zaczyna sie boksować to włączy sie przedni ale co ciekawe to wtedy ciągnie koło które ma lżej rzadko żeby ciągły 2 koła ale zdarza się ... jak się da na 3 ząbek to ciągną 2 przednie koła bez wyjątku czy jedno ma lżej czy ciężej ciągna jak by była załączona jakaś blokada co ciekawe do przedniego napędu idzie tylko i wyłącznie wał napędowy ... może ktos to wytłumaczy jakim cudem ??
przedni most jest samoblokujący. U ciebie coś się chyba zużyło bo na środkowym ząbku powinno blokować most przy poślizgu kół i skręcie nie większym niż chyba 8 stopni (ja tak mam) a trzeci ząbek to napęd tzw wymuszony i działa zawsze nawet do tyłu. To tyle na temat przedniego mostu.
Tylny most ma blokadę załączaną taką wajchą w kształcie L Która jest na wysokości włącznika świateł tylko że max w lewo na samym kancie deski.działa tak jak to opisał Dmian
włączasz tym ustrojstwem na konsoli po lewej jak dobrze pamiętam wciśnięte wyłączona , na środku i przekręcasz o 90 stopni masz automat , wyciągnięte na maks włączona na stałe (w tej pozycji trzeba trzymać ręcznie)
Jest to blokada załączana hydraulicznie z serwa kiery przed chłodnicą. Działa to jak automat na zasadzie wykrywania kąta skrętu przednich kół. Jeżeli koła są skręcone za mocno to olej nie idzie do tarcz i nie ściska ich.
Sama blokada to kilka tarcz które są ściskane jak sprzęgło wielotarczowe.
Mam MTZ w takiej kabinie jak ty wojtas.O jciec w 86 kupił nówkę i teraz ja nim śmigam nawet nie miał ściąganej głowicy przez ten czas. Ciągnik chyba u nas dokona żywota
łukasz jak możesz to pokaż jakieś zdjęcie to myślę myślę i za bardzo nie kumam
Postaram się wrzucić ale dopiero w weekend, bo w tygodniu wracam do domu ok 17 to już ciemnawo na robienie fotek
Wojtas przy serwomechanizmie do góry po lewej stronie (na wysokości siłownika ) masz zawór sterowany linką z kabiny który przy kołach ustawinych na wprost kieruje olej powrotny z układu wspomagania kierownicy rurką przy ramie ciągnika w okolice tylnego mostu do siłownika blokady .Gdy skręcisz kołami to to układ serwomechanizmu odcina olej na blokadę mimo zaciągniętej linki gdy wyprostujesz koła blokada znów będzie działać. Tak więc wychodzi na to że MTZ to chyba jedyny traktor którym można jezdzic z włączoną blokadą. Blokadę można przerobic na powietrze. Tak przerobiłem koledze któremu montowałem orbitrol, ma dołożony elektrozawór sterowany przyciskiem.
Hmm ja to planowałem zakładać też w jumzie elektrozawór i załączać blokadę na przycisk i czy to by zdało egazmin??Bo to troszkę irytuje motyla noga orać czy coś trzymając cały czas nogę na blokadzie
Czyli musisz sprzedać Jumza i kupić Mtz
to znakim tego ruskie wyprzedzili ze swoją techniką blokady nie jedna firmę która produkuje ciągniki ...
bo dopiero teraz w nowych ciągnikach montują blokade na tej zasadzie że koła prosto blokada załączona koła się skręci blokada się wyłaczy
Tak więc wychodzi na to że MTZ to chyba jedyny traktor którym można jezdzic z włączoną blokadą. Blokadę można przerobic na powietrze. Tak przerobiłem koledze któremu montowałem orbitrol, ma dołożony elektrozawór sterowany przyciskiem.
i właśnie tu mnie boli przeróbka na orbitrol. Teraz jak jadę orać to włączam przedni napęd zaciągam blokadę i nie patrzę czy grzebie czy nie i tak się włącza, ale serowo już się powoli kończy i ciężko się kręci. Wymienię serwo na orbitrol tracę komfort automatycznej blokady ale lekko kręcę. I tu prośba do kogoś kto zna jakiś sposób na pogodzenie orbitrola z tym automatem od blokady, aby się podzielił.
Automat jest wygodny nic nie musisz nogą naciskać ani żadnego guzika po prostu sobie jeździsz
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów!
Łukasz.D jest taka możliwość. Zostawiasz na dole oba drążki kierownicze i wąsa od serwa, u góry wyrzucasz oryginalny siłownik z listwą zębatą i rozdzielacz, natomiast wewnątrz serwa w miejsce oryginalnej zębatki na głównym pionowym wale montujesz specjalny półksiężyc z krzywką sterującą rozdzielaczem od blokady. Można to kupić w niektórych sklepach. Kompletacja gotowych zestawów do wspomagania, które są w sprzedaży nie do końca pasuje. Rozwiązanie powyższe zostało sprawdzone wielokrotnie. O szczegóły proszę pytać.
Wiec mam rozumiec że powrót oleju z orbitrola puszczasz tak jak powrót oleju z serwomechanizmu przez zawór od blokady?Boję się czy to nie spowoduje trochę cięższego kręcenia kierownicą bo orbitrole nie lubią hamulca na powrocie. Adam109 masz to tak rozwiązane w swoim MTZ-cie czy znasz to z teorii?
Nie w swoim, ale montowałem to kilka razy. Na blokadę z zaworu idzie bardzo niewielkie ciśnienie reszta spływa przelewem, więc nie spowoduje to problemów z orbitrolem. Jak na razie wszystko działa ponad rok.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » MTZ i wszystko co z nim związane
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo