Odp: MTZ i wszystko co z nim związane
ja mam w audi skóry i już nie chcę szmacianych foteli komfort i eksploatacja jest lepsza w skórach bo są łatwiejsze w utrzymaniu czystości a z tym klejeniem to jak jest sprawna klima nie ma problemów
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » MTZ i wszystko co z nim związane
Strony Poprzednia 1 … 57 58 59 60 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
ja mam w audi skóry i już nie chcę szmacianych foteli komfort i eksploatacja jest lepsza w skórach bo są łatwiejsze w utrzymaniu czystości a z tym klejeniem to jak jest sprawna klima nie ma problemów
W mtz-cie nie mam klimy, ani w pozostałych.
ja mam w audi skóry i już nie chcę szmacianych foteli komfort i eksploatacja jest lepsza w skórach bo są łatwiejsze w utrzymaniu czystości a z tym klejeniem to jak jest sprawna klima nie ma problemów
Dokładnie, ja mam już w czwartym aucie skóry i nie chce szmat, najgorzej jest przez pierwsze 10 sekund zimą gdy są mrozy zanim fotel zacznie grzać i dupa się przyzwyczai
W mtz-cie nie mam klimy, ani w pozostałych.
a ja mam klimę w mtz :dance:
Dobra pierdu pierdu o skórach. Tomek ponoć masz doświadczenie duże z ruskami. Kiedyś w top agrar był artykuł o rusku że warto w przy wymianie uszczelki od głowicy na kanale olejowym dołożyć dodatkowo o-ring dla uszczelnienia. Stosowałeś kiedyś coś takiego? Muszę poszukać w archiwum bo był tam nawet dokładnie podany rozmiar tego o-ringa. A właśnie z tamtej strony lekko olej puszcza na zewnątrz
Miałem skóry w Audicy tez. Piękna sprawa. Wystarczyło wytrzeć i już czyste. Czasem konserwacja. Mowicie, że zima przerąbane a ja powiem ze latem. Bo chyba mamy więcej dni w roku gdzie jest gorąco ;P i jak nie ma wentylowanej to latem jest d***pa. Po pierwsze samo posadzenie dupska jak się fotel nagrzał, że aż parzy. A po drugie miałem sytuacje ze klima padła w trasie w 40* upale. Można było się stopić. Cała d***pa i całe plecy mokre.
Skóra ok Ale wentylowana.
Mowicie ze nie ma w ciężarówkach i ciągnikach w wersjach "topowych". Kolega ma w JD 8320. A znajomy w Scanii.
A z najprostszych to nawet Zetorki miały coś Ala skórę. Nie bez powodu mój tata sobie położył kocyk na siedzisko i tak jeździ ten kocyk już 20 lat
Dobra pierdu pierdu o skórach. Tomek ponoć masz doświadczenie duże z ruskami. Kiedyś w top agrar był artykuł o rusku że warto w przy wymianie uszczelki od głowicy na kanale olejowym dołożyć dodatkowo o-ring dla uszczelnienia. Stosowałeś kiedyś coś takiego? Muszę poszukać w archiwum bo był tam nawet dokładnie podany rozmiar tego o-ringa. A właśnie z tamtej strony lekko olej puszcza na zewnątrz
tak znany temat ja wziąłem ten plastikowy biały uszczelniacz co się daje na cylinder docinam go na wzór tego kółeczka kanału olejowego wsadzam i pięknie pasuje i nie ma problemow że gumka sparcieje pęknie czy coś i nie cieknie
Nie za bardzo kojarze o jaki uszczelniacz chodzi 🤔
jak zakładasz uszczelkę pod głowicą to dodaje się takie wypełnienia z teflonu takie cienkie podkładki średnicy otworu w uszczelce od cylindra ja z tego docinałem kółko które idealnie pasuje w to miejsce
https://allegro.pl/oferta/agro-mar-uszc … 8888345401
tu masz uszczelkę na której widać miedziana wkładkę od oleju o którą sie rozchodzi
http://www.czescidotraktorow.pl/piersci … -1569.html
a tu masz ten teflon z którego się docina uszczelniacz
Panowie mam problem, mtz 552 przed remontem dymił i dawał ogień z 1 i 3 cylindra, rozebraliśmy i okazało się że tłoki i pierścienie są zatarte, wymieniliśmy wszystkie 4 tłoki z tulejami, nowa głowica + końcówki wtrysków. Po złożeniu silnik dalej wali ogniem z 1 i 3 cylindra, zauważyłem jeszcze że w kanałach wydechowych jest ropa. Gdzie szukać przyczyny, pompa, kąt wtrysku a może coś jeszcze :stu:
pytanie czy pompa jest dobrze założona czy daje w odpowiedniej kolejności paliwo jeżeli masz ustawiony pierwszy cylinder na wystrzale i pompa też wtedy podaje a nie np na cylinder obok to albo masz za wczesny albo za późny zapłon a jeżeli podaje na cylinder obok no to wyjmij pompę zalej ją paliwem i kręć tak aż zacznie psikać paliwem na pierwszy cylinder i tak ją załóż ewentualnie wtedy skorygujesz opóźnienie lub przyśpieszenie zapłonu na 3 śrubach na kole łączącym pompę wtryskowa z trybem koła rozrządu
dodam tylko tyle ze przed wyjęciem ustaw zapłon na pierwszy cylinder i wtedy ją wyjmij ustaw pompę i wsadź ją w te ustawienie nie wiem czy będzie jak w 952 ale tam jedna śruba patrzy inaczej więc nie założysz jej o obrót śruby
Laszek napisał/a:Dobra pierdu pierdu o skórach. Tomek ponoć masz doświadczenie duże z ruskami. Kiedyś w top agrar był artykuł o rusku że warto w przy wymianie uszczelki od głowicy na kanale olejowym dołożyć dodatkowo o-ring dla uszczelnienia. Stosowałeś kiedyś coś takiego? Muszę poszukać w archiwum bo był tam nawet dokładnie podany rozmiar tego o-ringa. A właśnie z tamtej strony lekko olej puszcza na zewnątrz
tak znany temat ja wziąłem ten plastikowy biały uszczelniacz co się daje na cylinder docinam go na wzór tego kółeczka kanału olejowego wsadzam i pięknie pasuje i nie ma problemow że gumka sparcieje pęknie czy coś i nie cieknie
laszek i jak tam ci naprawa wyszła ?
pytanie czy pompa jest dobrze założona czy daje w odpowiedniej kolejności paliwo jeżeli masz ustawiony pierwszy cylinder na wystrzale i pompa też wtedy podaje a nie np na cylinder obok to albo masz za wczesny albo za późny zapłon a jeżeli podaje na cylinder obok no to wyjmij pompę zalej ją paliwem i kręć tak aż zacznie psikać paliwem na pierwszy cylinder i tak ją załóż ewentualnie wtedy skorygujesz opóźnienie lub przyśpieszenie zapłonu na 3 śrubach na kole łączącym pompę wtryskowa z trybem koła rozrządu
dodam tylko tyle ze przed wyjęciem ustaw zapłon na pierwszy cylinder i wtedy ją wyjmij ustaw pompę i wsadź ją w te ustawienie nie wiem czy będzie jak w 952 ale tam jedna śruba patrzy inaczej więc nie założysz jej o obrót śruby
Jutro sprawdzę zapłon i kąt wtrysku zobaczymy czy to coś pomoże :crez:
tomek 323 napisał/a:Laszek napisał/a:Dobra pierdu pierdu o skórach. Tomek ponoć masz doświadczenie duże z ruskami. Kiedyś w top agrar był artykuł o rusku że warto w przy wymianie uszczelki od głowicy na kanale olejowym dołożyć dodatkowo o-ring dla uszczelnienia. Stosowałeś kiedyś coś takiego? Muszę poszukać w archiwum bo był tam nawet dokładnie podany rozmiar tego o-ringa. A właśnie z tamtej strony lekko olej puszcza na zewnątrz
tak znany temat ja wziąłem ten plastikowy biały uszczelniacz co się daje na cylinder docinam go na wzór tego kółeczka kanału olejowego wsadzam i pięknie pasuje i nie ma problemow że gumka sparcieje pęknie czy coś i nie cieknie
laszek i jak tam ci naprawa wyszła ?
Może dopiero dzisiaj go uruchomie bo ostatnie dni miałem zajęte czym innym. Ale głowica już jest na miejscu. Teraz tylko założyć nowe końcówki wtrysku i cała reszta skręcić
Tomek co do naprawy to trochę zawory musiałem przeszlifowac bo ze szczelnością miały mało wspólnego. Złożyłem i ładnie wszystko cykało. Trochę porobił z talerzówką i gruberem. Wczoraj siałem i dzisiaj chciałem skończyć- patrzę w chłodnice a tam pusto. 5l dolałem. Patrzę na bagnet oleju a tam ponad stan. Jak odpaliłem to feste dmuchał przez miarke oleju.
czyżby ci strzeliły uszczelnienia na cylindrach ?
nie przegrzałeś gada czasami ?
O przegrzania nie ma mowy bo chłodnice miałem wyciągniętą i dokładnie wyczyszczona, temp była na początku zielonego. Że znajomym mechanikiem gadałem to mówił że nie słyszał jeszcze żeby w rusku tulej pękła.
Pękają, kolega mechanik nie jeden taki przypadek miał na warsztacie. Najpierw to głowicę trzeba sprawdzić.
O przegrzania nie ma mowy bo chłodnice miałem wyciągniętą i dokładnie wyczyszczona, temp była na początku zielonego. Że znajomym mechanikiem gadałem to mówił że nie słyszał jeszcze żeby w rusku tulej pękła.
Przy takim ubytku cieczy i nie wiesz nawet kiedy to już może być mowa. A żeś go odpowietrzył? Ile Ci płynu weszło po "naprawie"
Oczywiscie że pękają bo u mnie leżą takie pęknięte
Strony Poprzednia 1 … 57 58 59 60 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » MTZ i wszystko co z nim związane
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo