1,161

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

ja mam w audi skóry i już nie chcę szmacianych foteli komfort i eksploatacja jest lepsza w skórach bo są łatwiejsze w utrzymaniu czystości a z tym klejeniem to jak jest sprawna klima nie ma problemów

Nie ma to jak FORTSCHRITT

1,162

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

W mtz-cie nie mam klimy, ani w pozostałych.

1,163

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

tomek 323 napisał/a:

ja mam w audi skóry i już nie chcę szmacianych foteli komfort i eksploatacja jest lepsza w skórach bo są łatwiejsze w utrzymaniu czystości a z tym klejeniem to jak jest sprawna klima nie ma problemów

Dokładnie, ja mam już w czwartym aucie skóry i nie chce szmat, najgorzej jest przez pierwsze 10 sekund zimą gdy są mrozy zanim fotel zacznie grzać i dupa się przyzwyczai wink

1,164

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

androl napisał/a:

W mtz-cie nie mam klimy, ani w pozostałych.

a ja mam klimę w mtz :dance:

Nie ma to jak FORTSCHRITT

1,165

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Dobra pierdu pierdu o skórach. Tomek ponoć masz doświadczenie duże z ruskami. Kiedyś w top agrar był artykuł o rusku że warto w przy wymianie uszczelki od głowicy na kanale olejowym dołożyć dodatkowo o-ring dla uszczelnienia. Stosowałeś kiedyś coś takiego? Muszę poszukać w archiwum bo był tam nawet dokładnie podany rozmiar tego o-ringa. A właśnie z tamtej strony lekko olej puszcza na zewnątrz

E 516 na części
Telefon 695 076 269

1,166

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Miałem skóry w Audicy tez. Piękna sprawa. Wystarczyło wytrzeć i już czyste. Czasem konserwacja. Mowicie,  że zima przerąbane a ja powiem ze latem. Bo chyba mamy więcej dni w roku gdzie jest gorąco ;P  i jak nie ma wentylowanej to latem jest d***pa. Po pierwsze samo posadzenie dupska jak się fotel nagrzał, że aż parzy. A po drugie miałem sytuacje ze klima padła w trasie w 40* upale. Można było się stopić. Cała d***pa i całe plecy mokre.

Skóra ok Ale wentylowana.
Mowicie ze nie ma w ciężarówkach i ciągnikach w wersjach "topowych". Kolega ma w JD 8320. A znajomy w Scanii.

A z najprostszych to nawet Zetorki miały coś Ala skórę. Nie bez powodu mój tata sobie położył kocyk na siedzisko i tak jeździ ten kocyk już 20 lat tongue

Siły na zamiary zmierz....

1,167

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Laszek napisał/a:

Dobra pierdu pierdu o skórach. Tomek ponoć masz doświadczenie duże z ruskami. Kiedyś w top agrar był artykuł o rusku że warto w przy wymianie uszczelki od głowicy na kanale olejowym dołożyć dodatkowo o-ring dla uszczelnienia. Stosowałeś kiedyś coś takiego? Muszę poszukać w archiwum bo był tam nawet dokładnie podany rozmiar tego o-ringa. A właśnie z tamtej strony lekko olej puszcza na zewnątrz

tak znany temat ja wziąłem ten plastikowy biały uszczelniacz co się daje na cylinder docinam go na wzór tego kółeczka kanału olejowego wsadzam i pięknie pasuje i nie ma problemow że gumka sparcieje pęknie czy coś i nie cieknie

Nie ma to jak FORTSCHRITT

1,168

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Nie za bardzo kojarze o jaki uszczelniacz chodzi 🤔

E 516 na części
Telefon 695 076 269

1,169

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

jak zakładasz uszczelkę pod głowicą to dodaje się takie wypełnienia z teflonu takie cienkie podkładki średnicy otworu w uszczelce od cylindra ja z tego docinałem kółko które idealnie pasuje w to miejsce
https://allegro.pl/oferta/agro-mar-uszc … 8888345401
tu masz uszczelkę na której widać miedziana wkładkę od oleju o którą sie rozchodzi

http://www.czescidotraktorow.pl/piersci … -1569.html
a tu masz ten teflon z którego się docina uszczelniacz

Nie ma to jak FORTSCHRITT

1,170

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Panowie mam problem, mtz 552 przed remontem dymił i dawał ogień z 1 i 3 cylindra, rozebraliśmy i okazało się że tłoki i pierścienie są zatarte, wymieniliśmy wszystkie 4 tłoki z tulejami, nowa głowica + końcówki wtrysków. Po złożeniu silnik dalej wali ogniem z 1 i 3 cylindra, zauważyłem jeszcze że w kanałach wydechowych jest ropa. Gdzie szukać przyczyny, pompa, kąt wtrysku a może coś jeszcze :stu:

1,171 Ostatnio edytowany przez tomek 323 (2020-02-27 00:28:55)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

pytanie czy pompa jest dobrze założona czy daje w odpowiedniej kolejności paliwo jeżeli masz ustawiony pierwszy cylinder na wystrzale i pompa też wtedy podaje a nie np na cylinder obok to albo masz za wczesny albo za późny zapłon a jeżeli podaje na cylinder obok no to wyjmij pompę zalej ją paliwem i kręć tak aż zacznie psikać paliwem na pierwszy cylinder i tak ją załóż ewentualnie wtedy skorygujesz opóźnienie lub przyśpieszenie zapłonu na 3 śrubach na kole łączącym pompę wtryskowa z trybem koła rozrządu

dodam tylko tyle ze przed wyjęciem ustaw zapłon na pierwszy cylinder i wtedy ją wyjmij ustaw pompę i wsadź ją w te ustawienie nie wiem czy będzie jak w 952 ale tam jedna śruba patrzy inaczej więc nie założysz jej o obrót śruby

Nie ma to jak FORTSCHRITT

1,172

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

tomek 323 napisał/a:
Laszek napisał/a:

Dobra pierdu pierdu o skórach. Tomek ponoć masz doświadczenie duże z ruskami. Kiedyś w top agrar był artykuł o rusku że warto w przy wymianie uszczelki od głowicy na kanale olejowym dołożyć dodatkowo o-ring dla uszczelnienia. Stosowałeś kiedyś coś takiego? Muszę poszukać w archiwum bo był tam nawet dokładnie podany rozmiar tego o-ringa. A właśnie z tamtej strony lekko olej puszcza na zewnątrz

tak znany temat ja wziąłem ten plastikowy biały uszczelniacz co się daje na cylinder docinam go na wzór tego kółeczka kanału olejowego wsadzam i pięknie pasuje i nie ma problemow że gumka sparcieje pęknie czy coś i nie cieknie

laszek i jak tam ci naprawa wyszła ?

Nie ma to jak FORTSCHRITT

1,173

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

tomek 323 napisał/a:

pytanie czy pompa jest dobrze założona czy daje w odpowiedniej kolejności paliwo jeżeli masz ustawiony pierwszy cylinder na wystrzale i pompa też wtedy podaje a nie np na cylinder obok to albo masz za wczesny albo za późny zapłon a jeżeli podaje na cylinder obok no to wyjmij pompę zalej ją paliwem i kręć tak aż zacznie psikać paliwem na pierwszy cylinder i tak ją załóż ewentualnie wtedy skorygujesz opóźnienie lub przyśpieszenie zapłonu na 3 śrubach na kole łączącym pompę wtryskowa z trybem koła rozrządu

dodam tylko tyle ze przed wyjęciem ustaw zapłon na pierwszy cylinder i wtedy ją wyjmij ustaw pompę i wsadź ją w te ustawienie nie wiem czy będzie jak w 952 ale tam jedna śruba patrzy inaczej więc nie założysz jej o obrót śruby

Jutro sprawdzę zapłon i kąt wtrysku zobaczymy czy to coś pomoże :crez:

1,174

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

tomek 323 napisał/a:
tomek 323 napisał/a:
Laszek napisał/a:

Dobra pierdu pierdu o skórach. Tomek ponoć masz doświadczenie duże z ruskami. Kiedyś w top agrar był artykuł o rusku że warto w przy wymianie uszczelki od głowicy na kanale olejowym dołożyć dodatkowo o-ring dla uszczelnienia. Stosowałeś kiedyś coś takiego? Muszę poszukać w archiwum bo był tam nawet dokładnie podany rozmiar tego o-ringa. A właśnie z tamtej strony lekko olej puszcza na zewnątrz

tak znany temat ja wziąłem ten plastikowy biały uszczelniacz co się daje na cylinder docinam go na wzór tego kółeczka kanału olejowego wsadzam i pięknie pasuje i nie ma problemow że gumka sparcieje pęknie czy coś i nie cieknie

laszek i jak tam ci naprawa wyszła ?

Może dopiero dzisiaj go uruchomie bo ostatnie dni miałem zajęte czym innym. Ale głowica już jest na miejscu. Teraz tylko założyć nowe końcówki wtrysku i cała reszta skręcić

E 516 na części
Telefon 695 076 269

1,175

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Tomek co do naprawy to trochę zawory musiałem przeszlifowac bo ze szczelnością miały mało wspólnego. Złożyłem i ładnie wszystko cykało. Trochę porobił z talerzówką i gruberem. Wczoraj siałem i dzisiaj chciałem skończyć- patrzę w chłodnice a tam pusto. 5l dolałem. Patrzę na bagnet oleju a tam ponad stan. Jak odpaliłem to feste dmuchał przez miarke oleju.

E 516 na części
Telefon 695 076 269

1,176

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

czyżby ci strzeliły uszczelnienia na cylindrach ?
nie przegrzałeś gada czasami ?

Nie ma to jak FORTSCHRITT

1,177 Ostatnio edytowany przez Laszek (2020-03-29 13:58:14)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

O przegrzania nie ma mowy bo chłodnice miałem wyciągniętą i dokładnie wyczyszczona, temp była na początku zielonego. Że znajomym mechanikiem gadałem to mówił że nie słyszał jeszcze żeby w rusku tulej pękła.

E 516 na części
Telefon 695 076 269

1,178

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Pękają, kolega mechanik nie jeden taki przypadek miał na warsztacie. Najpierw to głowicę trzeba sprawdzić.

1,179 Ostatnio edytowany przez Piotrek1990 (2020-03-29 15:17:43)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Laszek napisał/a:

O przegrzania nie ma mowy bo chłodnice miałem wyciągniętą i dokładnie wyczyszczona, temp była na początku zielonego. Że znajomym mechanikiem gadałem to mówił że nie słyszał jeszcze żeby w rusku tulej pękła.

Przy takim ubytku cieczy i nie wiesz nawet kiedy  to już może być mowa. A żeś go odpowietrzył? Ile Ci płynu weszło po "naprawie"

Siły na zamiary zmierz....

1,180

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Oczywiscie że pękają bo u mnie leżą takie pęknięte

Nie ma to jak FORTSCHRITT