181

Odp: Zużycie paliwa

blazej1694 napisał/a:

U mnie też wychodzi coś koło 20 l na ha i niżej nie da się zejść. Ziemie ciężkie górki . Ciągam phx szerokość 230 cm głębokość ok 25 cm prędkość 8,5- 9 km/h oraz kolczatkę 300 kg.

I tu się mylisz kolego, bo to jest moment kiedy możemy powrócić do toczonej kiedyś tam dyskusji.
PHX taki jak Twój nie ma regulacji szerokości orki. Powinien orać 5x35 czyli 175 cm szeroko. Ty go zmuszasz poprzez rozkręcenie śruby regulacji kół podporowych do tego, że wywala Ci przednie koło z bruzdy w stronę zaoranego, płozy idą w ukos do kierunku orki i ciągnik musi doić z baku jak chlor. Spróbuj w celach eksperymentalnych ustawić tak pług żeby płozy szły równolegle do kierunku jazdy (ok 175-185 cm szerokości orki) daj wyższy bieg i zmniejsz obroty silnika o 30%. Podejrzewam, że spalanie na 1 ha spadnie do 15 l/ha. Powodzenia.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

182

Odp: Zużycie paliwa

koseś to jakieś dziwne wzory obliczeń opracował. Coś dodał coś odjął i wyszło mu 8l ???????

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

183 Ostatnio edytowany przez koseś (2012-09-14 07:35:41)

Odp: Zużycie paliwa

Ilość korpusów 5 x szerokość 35cm.x prędkość 9km/h = 1,57ha/h - 20% czasu traconego na nawroty =1,26ha/h  zakładając że masz spalanie 10l/h to na 1ha wychodzi 7,93l paliwa ,jak coś jest nie tak to powie gdzie ?

184

Odp: Zużycie paliwa

U mnie taka matematyka się mniej-więcej potwierdza, z tym, że ja jadę I-3 lub II-3 czyli 5 lub 6 km/godzinę, ale może trochę więcej na uwrociach tracę czy na poprzeczniakach, bo 5 ha orałem troszkę ponad 6 godzin, a na cięższej ziemi 3,40 ha zeszło 5 godzin z małym haczykiem ale tu niemal cały czas I-3 i II-2 poprzeczniaki, na jednym 3 przejazdy, a na drugim 4.
Jak orałem obrotówką 4 x 40 to też używałem I-4 i II-4 ale dużo więcej czasu schodziło na uwrociach i suma summarum zużycie paliwa około 15-17 litrów/ha w zależności od tego jaka ziemia

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

185

Odp: Zużycie paliwa

Piotrfire napisał/a:

Ziemie ciężkie górki . Ciągam phx szerokość 230 cm głębokość ok 25 cm prędkość 8,5- 9 km/h oraz kolczatkę 300 kg.

No nie wierzę na ciężkiej ziemi z PHX 9km/h czyli II 4 ja obrotową 4 ledwie 7km/ha wyciagam

Mi ciągnik nie zejdzie z obrotów ale na glinie to tam spokojnie 8 km/h poniżej nie zjechałem jeszcze ale tak średnio to 8,5 - 9km/h. A jak czuje że się drapie to blokada i do przodu orałem ostatnio mokrą glinę to bez blokady się nie obeszło to tam prędkość była  8 km/h. Prędkość zależy też od stanu ogumienia. Co z tego że pojedziesz jak koła będą się buksować.

Marekpe  napisał/a:

I tu się mylisz kolego, bo to jest moment kiedy możemy powrócić do toczonej kiedyś tam dyskusji.
PHX taki jak Twój nie ma regulacji szerokości orki. Powinien orać 5x35 czyli 175 cm szeroko. Ty go zmuszasz poprzez rozkręcenie śruby regulacji kół podporowych do tego, że wywala Ci przednie koło z bruzdy w stronę zaoranego, płozy idą w ukos do kierunku orki i ciągnik musi doić z baku jak chlor. Spróbuj w celach eksperymentalnych ustawić tak pług żeby płozy szły równolegle do kierunku jazdy (ok 175-185 cm szerokości orki) daj wyższy bieg i zmniejsz obroty silnika o 30%. Podejrzewam, że spalanie na 1 ha spadnie do 15 l/ha. Powodzenia.

Teraz orałem i koła miałem normalnie prosto. Ja obroty i tak mam na 1800. A jak bym zwiększył bieg to prędkość by oscylowało między 10,5-11 km/h przy czym kolczatka już by skakała a do tego przy kamieniu nie wiadomo czy korpus by nie został w ziemi. A na próbę orałem biegiem wyższym to pierwsza skiba za mocno rzucała ziemią .

186

Odp: Zużycie paliwa

Ilość korpusów 5 x szerokość 35cm.x prędkość 9km/h = 1,57ha/h - 20% czasu traconego na nawroty =1,26ha/h  zakładając że masz spalanie 10l/h to na 1ha wychodzi 7,93l paliwa ,jak coś jest nie tak to powie gdzie ?

nie potrzebne są żadne wzory. Zaczynam orać (CZAS START) Kończę czas stop wychodzi godzina i piętnaście minut biorąc pod uwagę że spalanie to 10l/h wychodzi mi 12,5 l pisałem że spali 14 czyli w granicach błędu. więc skąd te 8?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

187

Odp: Zużycie paliwa

jak oni i czym kur...... mirzą te prędkości ????? śmiechu warte......

188

Odp: Zużycie paliwa

Jano ja mam prędkościomierz w jcb i dodatkowo mogę zmierzyć przebytą drogę i poślizg kół .Piotrze to co piszesz to się kupy nie trzyma jak można orać 1ha pługiem 5 skibowym przy prędkości 9km/h 1h i15min jak to piszesz w 164 poście tego wątku ??????? albo macie hektary z gumy albo ta wasza prędkość to 5-6 km/h  .Generalnie nie mierzę czasu ale ostatnio 7ha. zaorałem razem z poprzeczniakami w niespełna 4h.i wcale się nie uwijałem bo chciałem zobaczyć jakie będę miał spalanie przy prędkości 9=10km/h przy obrotach  silnika 1650 a silnik nominale ma 2400 więc zapas mocy i prędkości miałem sporo.

189

Odp: Zużycie paliwa

Ha  jasne no to  faktycznie mają  co nie którzy  ciężkie  ziemie lol  U nas  1614 w  atlasie  chyba 5ce  się czołga jak żółw   a nie  ma bardzo  ciężkiej ziemi  a tu takie prędkości roll Jak mi już zaczął  kopać się  na  blokadach  to na prawdę  szybko  pojadę  lol

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

190

Odp: Zużycie paliwa

Ilość korpusów 5 x szerokość 35cm.x prędkość 9km/h = 1,57ha/h - 20% czasu traconego na nawroty =1,26ha/h  zakładając że masz spalanie 10l/h to na 1ha wychodzi 7,93l paliwa ,jak coś jest nie tak to powie gdzie ?

Masz rację podałem prędkość z tabeli tam jest podana przy 1800 obr ja orzę ok 1600 więc wyjdzie nieco wolniej :beer:

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

191 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2012-09-14 22:54:47)

Odp: Zużycie paliwa

Koseś masz w JBC. Ja założyłem do MFa. Jakież było moje zdziwienie kiedy z rozsiewaczem wjechałem w pole i prędkość  spadła o 25%. Tyle poślizgu miał MF z 800kg na plecach w zaoranej i przejechanej agregatem ziemi. Pytanie ile Wasze forszaje mają poślizgu ciągnąc pług na wysłużonych oponach. Mój MF ma jak nowe i to 14,9/28
9km/h to w 303 i 323 biegi II-3 i II-4. żeby te prędkości osiągnąć trzeba cisnąć do 1800 obrotów. moc 74kW x 240gkWh = 17,76l/h. Orząc pole pługiem o szerokości 1,8m musimy  przejechać 5,55 km z prędkością 9km/h co trwało by 37min czyli 0,61 h w tym czasie ciągnik spala 10,96l oleju napędowego.
No ale
Można przecież jechać wolniej. Jedziemy takim samym biegiem 1600obr tu silnik spala no powiedzmy 230g/kWh i jedzie 8km/h, zaś silnik osiąga moc 67 kW co daje 15,4l/h
5,5km będzie orał przez 0,69h tj 41min no i dało to oszczędność bo na zaoranie 1 ha potrzebujemy 10,68l paliwa
No i coś mi tu nie pasuje
Nasz statystyczny Ciągnik z silnikiem ify z przebiegiem 400mth Nawet teoretycznie nie jest w stanie zejść poniżej 10,5l/h . Gdzie poślizg, gdzie nawroty....
No i tu macie trochę o spalaniu paliwa gdyby ktoś nie zaglądał bo jakoś komentarzy nie było . Dochodzę do wniosku że moje turbo to świetna sprawa bo według norm i moich doświadczeń pali duuużo mniej. Np zamiast książkowych 14 litrów na jedynce szosowej spalił mi 13 z poślizgami nawrotami
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=57&p=44

10l/h dzielone na 0,24lkWh to 41kW da się ale to przy 1000 obr

192 Ostatnio edytowany przez blazej1694 (2012-09-14 22:42:04)

Odp: Zużycie paliwa

jano323 napisał/a:

jak oni i czym kur...... mirzą te prędkości ????? śmiechu warte......

http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=2737

sebastian  napisał/a:

Ha  jasne no to  faktycznie mają  co nie którzy  ciężkie  ziemie img/smilies/lol  U nas  1614 w  atlasie  chyba 5ce  się czołga jak żółw   a nie  ma bardzo  ciężkiej ziemi  a tu takie prędkości img/smilies/roll Jak mi już zaczął  kopać się  na  blokadach  to na prawdę  szybko  pojadę  img/smilies/lol

Jak bym się czołgał to tyle bym nie zaorał. Raz sprawdziłem ile mi zeszło zaoranie 8 ha było to ok 5,5 h z poprzeczniakami gdzie phx jest trochę kręcenia.

193

Odp: Zużycie paliwa

Sorry Sebastian, ale nie przyrównuj Atlasa do przyzwoitych pługów, bo to zakała.

Koseś mi po nocach śni się traktor, który ma przewagę nad pługiem, ale w chwili obecnej mam co mam i muszę oglądać się na pogodę i inne warunki. Zauważyłem, że generalnie wszyscy zawyżają możliwości swojego sprzętu. Ja szerokość orki swojego pługa, którą wcześniej podałem ustaliłem na podstawie 10 przejazdów pod górę na skosie i 10 przejazdów w dół na nieco mniejszym skosie. Średnia mi wyszła 2,1 metra, a mam możliwość jeszcze go rozstawić, tak jak w zeszłym roku za Liazem na 2,5 metra, ale 325 nie podoła. Wydajność na godzinę to już jest inna matematyka, bo przełożenie skrzyni biegów to jedno, a obroty silnika to zupełnie inna bajka. Jedno jest pewne 5x35 na 25 cm głęboko 9km/h w ciężkiej ziemi żaden nominalny ZT nie podoła, bo widzę ile kłopotu robi to dla ST 180

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

194

Odp: Zużycie paliwa

TAk MArek jak piszesz. Generalnie wydaje mi się że gdzieś na forum się rozpisywaliśmy w temacie zużycia paliwa.... i do jednego wniosku możemy dojść gleba glebie nie równa..

195

Odp: Zużycie paliwa

Tak ? To był tylko przykład jakich wiele Kvernelandy też mają   smile

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

196

Odp: Zużycie paliwa

Koledzy a co myślicie o tych HHO lub LPG w naszych ciągnikach , czytałem o tym i jest zainteresowanie wśród użytkowników Ciągników Rolniczych (CR)

197

Odp: Zużycie paliwa

Tomasz2017 napisał/a:

Koledzy a co myślicie o tych HHO lub LPG w naszych ciągnikach , czytałem o tym i jest zainteresowanie wśród użytkowników Ciągników Rolniczych (CR)

ciekawe ile realnie można zejść na kasie za paliwo

198

Odp: Zużycie paliwa

Tomasz2017 napisał/a:

Koledzy a co myślicie o tych HHO lub LPG w naszych ciągnikach , czytałem o tym i jest zainteresowanie wśród użytkowników Ciągników Rolniczych (CR)

na ten temat moge ci polecić  forszaj303marek chłopak lubi te zagadnienia jeszcze dzisiaj z nim pogadam i dam wam temat do obgadania

Nie ma to jak FORTSCHRITT

199

Odp: Zużycie paliwa

tomek 323 napisał/a:
Tomasz2017 napisał/a:

Koledzy a co myślicie o tych HHO lub LPG w naszych ciągnikach , czytałem o tym i jest zainteresowanie wśród użytkowników Ciągników Rolniczych (CR)

na ten temat moge ci polecić  forszaj303marek chłopak lubi te zagadnienia jeszcze dzisiaj z nim pogadam i dam wam temat do obgadania

Ok dzięki, szukam obniżenia kosztów pracy

200 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2017-01-21 14:28:40)

Odp: Zużycie paliwa

Poszukaj na forum. gdzieś pisaliśmy.
Dużo czytałem.
Może wrócę do tematu bo ceny ON rosną.



Szukałem nie mogę znaleźć wątku o tym.
Z tego pamiętam to nam się opłaca zrobić instalację która poprawi jakość spalania.
Czyli nie ładujemy gazu by zyskać z niego dodatkową ( moc z jego spalania).
Dadajem gaz by spalanie ON było bardziej efektywne. I tu gazu trzeba bardzo nie wiele.
By go dostarczyć wystaczy butla ( od kuchenki ) reduktor  ( od kuchenki ) kawałek węża no jakieś elektrozaworki na nim. Są różne reduktory trzeba kupić taki który ma wydajność na poziomie 1,5-2kg/h. Tyle gazu potrzebuje nasz motor przy średnim obciążeniu. Przy tej ilości gazu będziemy mieli pewnie z 10% więcej mocy.
Potrzebne są 2 włączniki. Jeden włączający całą aparaturę i drugi nastawny zamontowany na cięgle gazu. Ustawiamy go by się załączał przy 1200obr. W ten sposób np w trakcie orki gaz będzie szedł tylko w trakcie orki a nie w trakcie zawracania.
Gaz najlepiej podpiąć jeszcze przed filtrem paliwa by mógł się równo wymieszać z powietrzem.
Ładowanie większej ilości gazu  nie koniecznie będzie dobre dla silnika i nie koniecznie musi być praktyczne. Przy tym rozwiązaniu butla wystarczy na 8h pracy.
Plusem jest to że by zatankować nie trzeba gnać o CPN.
To tak teoretycznie.
Moja praktyka ogranicza się do tego że kiedyś dałem powąchać gazu mojemu na podwórku kiedy był zimny i rzeczywiście coś się działo.

Dotarłem do badań naszych inż. nad silnikiem S 321  i tam różnie kombinowali i po przekroczeniu chyba 20% było widoczne większe zużycie silnika