261

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

On chłodzi olej silnikowy. Sam silnik będzie pracował normalnie z tym że olej będzie rzadszy i mniej smarny.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

262

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Dzięki .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

263

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Witam.
Rozleciały mi się łożyska w lewym kole przedniego napędu. Czy ktoś wie jak wymontować kosz satelit? Załączam zdjęcia. Pozdrawiam.

https://i.imgur.com/Vaz6I85.jpg
https://i.imgur.com/ozxcezl.jpg

264 Ostatnio edytowany przez tomek 323 (2018-08-04 17:59:14)

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

wypychasz śrubami i piasta schodzi z ośki tylko nie bij w ten dekiel młotem bo popęka

2 x m10 i jak ci się uda to wypchniesz tymi co wykręciłeś ewentualnie będziesz musiał coś podłożyć aby wypchnęło do końca

Nie ma to jak FORTSCHRITT

265

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Dzięki za szybką odpowiedź, jednak do końca nie rozumiem. W piaście jest miejsce na trzy śruby m12 które są zabezpieczone gumowymi korkami. Jednak są tam uszkodzone gwinty. Kolega twierdzi że mogę wkręcić dwie m10 którymi skręcona jest piasta. Mam w nie uderzyć?

266

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

to nie dobrze ze gwinty są zerwane własnie chodziło mi o te śruby pod gumowym kapslem jest jeszcze jeden sposób ale nie wiem czy ci się by to udało

podstaw lewarek pod jakiegoś wielkiego ciężkiego klamota weź dwie kantówki takie dość wysokie połóż leżąco na ziemi połóż na to piastę i wykonaj coś na wzór prasy ewentualnie podjedź do kogoś kto takową może mieć i wyciśnij ośkę nie polecam naparzać młotem bo już taki dekiel przez głupotę połamałem i 400zł poszło się ***

Nie ma to jak FORTSCHRITT

267

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Dzięki za podpowiedz ,jak zrobię to napiszę ,pozdrawiam

268

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Witam,
jakiś czas temu zrobił mi się problem ze sprzęgłem. Nie idzie do końca wcisnąć pedału. Biegi wchodzę ciężej i do tego, zaczyna być czuć tarcz, nawet przy jeździe bez obciążenia. Czy ktoś miał podobny problem? Przez okienko wszystko wygląda okej. Czyżby pękło coś w środku? Pozdrawiam.

269

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Napisz jaki typ sprzęgła masz. Na 3 łapkach czy tzw słoneczku.  Może pękł spaw na ośce od widelek.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

270

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Sprzęgło jest na 3 łapkach. Przez okienko nic nie zauważyłem. Napisz na co mam zwrócić uwagę. Pozdrawiam.

271

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Może sprężyna docisku pękła a jej odłamki blokują łapki tłumaczyło by ślizganie i blokowanie

272

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Witam,muszę wymienić uszczelkę pod głowicą i wie może ktoś jaka grubość powinna być bo występuje 1,2mm i 1,5mm grubości ,a nie mogę znależć jaka powinna być. W katalogu od 1224 też nie mogę dojść,pozdrawiam

273

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Podejrzewam że trzeba zmierzyć głowicę. Głowica po każdym równaniu jest ciut chudsza więc podkładka powinna być grubsza...
A że sprzęt nie jest nowy i pewnie choć raz miał głowice równaną  to proponuję 1,5mm

274

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Grubość uszczelki do sprawa drugorzędna bo jeszcze nie słyszałem by ktoś powiedział że mu przez cieńszą uszczelkę zawór spotkał się z tłokiem. Ważniejsze jest dobranie ilości otwartych kanałów wodnych. Są co najmniej trzy rodzaje ( "cała pełna", "z jednym kanałem", "wszystkie otwarte")

275 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2019-04-11 17:28:50)

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Bardziej chodzi o ciśnienie niż zawory...

276

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Ciśnienie się nie zmieni bo głowica w ursusie jest płaska. Gdyby była w niej jakaś komora to tak masz rację że trzeba zwrócić uwagę na stopień sprężania.

Znalazłem w katalogu podane grubości tych uszczelek i wynika że co chcesz to zakładaj.

https://images89.fotosik.pl/160/2276857bc2200d71med.png

277 Ostatnio edytowany przez marcin (2019-04-11 19:23:03)

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Już nie pamiętam jak to było ale u mnie mechanik mierzył czujnikiem i wtedy wiedział jaka uszczelka umniejsza w 1634 akurat 1.2 i tylko jeden kanał otwarty ,tym czujnikiem mierzył tłokn i  tuleje a konkretnie Gmp już nie pamiętam ale wyszło 1.2

278

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Oj coś mi się wydaje że właśnie w płaskiej komorze % zmian ciśnienia będzie największa.

279

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Krzysiek weź kufel piwa nalej do prawie pełna ( symulacja tłoka w gmp) i połóż na nim płaską deskę a następnie inną cieńszą ( symulującą głowicę po planowaniu) i powiedz czy jest jakaś różnica w obiętości pomiędzy piwem a deską w zależności od jej grubości. Możesz też przeprowadzić badanie dla DMP w tym celu wypij piwo z kufla wink.
W ten sposób wyszło że planowanie płaskiej głowicy nie zmienia stopnia sprężania.
Policzyłem za to ile zmalał by stopień sprężania gdyby w oryginale była uszczelka 1.2 mm a została zamieniona na grubszą 1.5 mm. Wyszło 4%. Niby nie dużo ale po wkręceniu zegara było by ciśnienie sprężania zamiast 17 tylko 16,3bar.

280

Odp: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Może i nie dużo  ale wpływ na kompresję jest , wiem bo w krótkim czasie zakładałem 1.5 i 1.2 . Przy 1.2 praca silnika jest " twardsza"

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38