61 Ostatnio edytowany przez Rur3k (2016-03-28 01:28:43)

Odp: wszystko o ursus 912

hamulec skrzyni biegów to taki kawałek metalu trący o koło wzmacniacza momentu regulacja to na osi (na tej na której opiera się pedał sprzęgła) masz założone takie oczko z śruba  gdy wciskasz pedał do oporu powinien docisnąć poprzez obrót tej osi hamulec do koła
by go odpowiednio wyregulować naprężasz hamulec "rur-hakiem" druga osoba wciska sprzęgło i dokręcasz śrubę by oparła się o pedał sprzęgła

jak staje na żółwiu to może być zbyt luźna taśma i ją przypalasz
regulujesz ja taką śrubą na płaski śrubokręt (jest za-kontrowana nakrętka M10)  z lewej strony ciągnika za filtrem ssawnym skrzyni nad siłownikiem taśmy   (na w obudowie skrzyni wybrzuszenie przykręcane na 4 śruby)

chyba że pali Ci się na zającu to wtedy zacznij od zmierzenia ciśnienia w układzie wzmacniacza może mikropompka być do niczego

62

Odp: wszystko o ursus 912

Tak wygląda to "oczko gdzie regulujesz hamulec

http://images75.fotosik.pl/455/229292a5ffa785a8med.jpg

tak zaznaczone na schemacie

http://images78.fotosik.pl/455/56982890ebb41908med.png


a tu masz zaznaczone gdzie szukać śruby od taśmy zółw-zając

http://images78.fotosik.pl/455/047a68c75bc234fcmed.jpg

63

Odp: wszystko o ursus 912

Fajnie że pokazałeś bo ja u siebie muszę hamulec podciągnąć wink
A tak się zapytam w 912 na wolnych obrotach chodzi normalnie ale jak dasz gazu coś koło 1200-1600obr to drży wszystko straszne wibracje powstają  a powyżej już ustępują... Czy to może wina Koła zamachowego?

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

64

Odp: wszystko o ursus 912

jak nie masz luźnych /wyrobionych części w sprzęgle (zwłaszcza "krzyżaka" od WOM) to raczej bym sprawdził pompę paliwową i wtryski

65

Odp: wszystko o ursus 912

A tłoki i wał korbowy są od kompletu ?

66 Ostatnio edytowany przez Karol323 (2016-03-28 11:03:21)

Odp: wszystko o ursus 912

Ciągnik po kapitalnym remoncie a było tak przed i po...

Tzn silnik po kapitalnym. Bo to sąsiada i będę nim po świętach bronowal pola bo da dla mnie żeby dotrzeć szybciej to przy okazji bym mu zrobił coś z tym drganiem...

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

67

Odp: wszystko o ursus 912

Znajomy założył lekkie tłoki do wału bez przeciwwag i efekt był taki że ciągnik przy niskich strasznie drżał i kołatał .

68 Ostatnio edytowany przez forszaj303 marek (2016-03-28 12:46:02)

Odp: wszystko o ursus 912

No no plusik się należy,za te obrazki,dużo to pomaga smile A z tym stawaniem,to staje na zającu,to będzie jednak mikropompka,bo staje nawet jak ma stan oleju

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

69

Odp: wszystko o ursus 912

pomierz ciśnienie jak mało to może być mikro-pompka ale też może byś zużyte sprzęgło zająca ale też mieć przecieki w układzie albo jakiś syf bo po drodze oleju kilkukrotnie są "ciasne zakręty"

ciśnienie mierzyć trzeba w różnych kombinacjach czyli przełączać żółw-zając WOM i napęd i blokadę (jak masz)

prawidłowe to coś ok 10bar

mierzyć najlepiej jest na rurce od pompy  (na rys oznaczone jako 1) a jeszcze wygodniej na rurce doprowadzającej olej do rozdzielacza przedniego napędu bo nie trzeba nic odkręcać

http://images75.fotosik.pl/455/25bc6cd5177ed173med.jpg

http://images75.fotosik.pl/455/a4c28a864bbb3181med.jpg

a zdjęciu tej nowej pokrywy jest taki korek gumowy w tym miejscu wkręca się czujnik ciśnienia skrzyni to można się tam podłączyć

jak by było prawidłowo to trzeba by sprawdzić za rozdzielaczem czyli tam gdzie oznaczyłem jako 2

Odp: wszystko o ursus 912

Ok podkręcę i tą śrubką,co pokazałeś,moze coś pomoże,a ten hamulec skrzyni podciągałem i wyszło,ze wkręciłem śrube do końca i niestety nic nie pomogło,chyba się skończył.

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

71

Odp: wszystko o ursus 912

skończyć to on się tak łatwo nie skończy pewnie brakuje części albo "klin" wypadł

a taśma trzyma tylko na żółwiu        więc jak na nim jest prawidłowo to nie ma co kręcić chyba że dusi silnik na zającu a kręciłeś to za mocno podciągnięta

72

Odp: wszystko o ursus 912

Ile średnio kosztuje regeneracja Wom i Żółwia w 912? Robione było U mnie tylko już nie pamiętam...

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

73

Odp: wszystko o ursus 912

co rozumiesz jako regenerację??
wymiana tylko koszy sprzęgłowych czy tez mikro pompki
obudowa przednia skrzyni dobra czy wydarta w miejscu tych stalowych pierścieni

ja jak przywracałem półbiegi z zaspawanych za kompletny żółw zając (bez pompy i rozdzielacza) (czyli: kosz sprzęgłowy kompletny, koła zębate, taśmę, tłok, obudowę przednią, wałek sprzęgłowy, uszczelnienia,  pierścienie uszczelniające stalowe, łożyska)  dałem 1500zł z tym że robiłem sam i było to 3 lata temu

WOM najprościej kupić całe sprzęgło ale koszt z 1300
jak by wymienić tylko tarcze, uszczelnienia to z 1/3 tego

więc WOM bym robił "Regenerację" (wymiana tarcz i uszczelnień, łożysk) bo łatwo rozebrać
a wzmacniacz tylko na nowych częściach

74

Odp: wszystko o ursus 912

robiłem samemu regenerację obejmującą wymianę tarczek , pierścieni i uszczelnień womu i poniosłem klęskę, regenerowany na wymianę 600 zł, jak wymieniasz wszystko to wyjdzie 400.
Facet w sklepie jak kupowałem części powiedział że i tak przyjdę wymienić. miał rację.
takie doświadczenia z wałkiem wom.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

75

Odp: wszystko o ursus 912

Co nie chciał działać po własnej naprawie ? co sie przed naprawą działo nie tak z wom?

76

Odp: wszystko o ursus 912

Panowie tak na szybko potrzebuję info. czy da radę wyjąć pompkę wspomagającą (tłoczkową) bez rozpoławiania ? Cieknie mi z niej olej i bym ją wywalił .....

77

Odp: wszystko o ursus 912

jak samą pompkę (tą na tych dwóch śrubkach od strony pompy wspomagania)to chyba da radę bo w sumie to tylko te dwie śruby ją trzymają i dwa przewody sprężynę też wyjmie

jak całość na 4 to chyba będzie ciężko bo miejsca za mało.(no i wałek WOM by wystawał do zaślepienia)

Odp: wszystko o ursus 912

Czy na przód da radę założyć oponę 12,5/80-15,3? Mam podjechane 11,5-15,3 i mam do obudowy zwrotnicy jakiś 1cm luzu a książkowo balon będzie 2,5 cm szerszy.

Odp: wszystko o ursus 912

Mam wybita oś że jak wsuwam zwrotnice i dokręcam śrubami to i tak jest luz. Muszę oprócz sworznia i tulejek wymienić oś na nową. Czy można wybić sworzeń bez zdejmowania wspornika z ciągnika? Czy szybciej i lepiej zdjąć oś razem ze wspornikiem i dopiero rozbierać?

80

Odp: wszystko o ursus 912

Koseś pisałeś kiedyś że w 912 masz koła z przodu od stara 12.00-18.
A felgi dopasowałeś jakieś co by pasowały na piaste czy te staroskie przerabiałeś?

E 516 na części
Telefon 695 076 269