Temat: Sprzęgło Gumowe E512

Witam wszystkich. Mam takie pytanie gdzie jest i jakie są objawy zużycia sprzęgła gumowego w e 512

2

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

Ośmio otworowe sprzęgło gumowo-metalowe mieści się pod deklem z lewej strony silnika patrząc od tyłu i łączy wał silnika z kołami pasowymi. Żeby tam zajrzeć trzeba zwalić oblachowanie i odkręcić ten dekiel. W środku znajduje się łożysko, które smaruje się kalamitką umieszczoną wewnątrz koła pasowego napędu jazdy i młocarni, nie każdy o niej wie i mało kto je smaruje. To sprzęgło to tzw tłumik drgań skrętnych.
Zużyte sprzęgło, czyli porozrywane objawia się tym, że silnik zachowuje się tak jakby chciał odlecieć z ramy kombajnu, a na wolnych obrotach kombajn podskakuje jak na włączonej młocarni na max obrotach,, a jak się rozleci to silnik pracuje, a napędu nie ma.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

3

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

Wielkie dzięki kolego właśnie o to mi chodziło.

4

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

AAAAAAA o to chodzi . Nigdy tam nie zaglądałem i wolę tego nie  robić . A w katalogu  tego nie znalazłem :hmmm:

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

5

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

Robiłem to u siebie w 514 w warunkach polowych bez odkręcania blachy osłony z boku, ogólnie dość szybko szło wymienić a do wymiany była guma i piasta frezowa w którą wchodzi wałek. U mnie akurat ta awaria odbyła się beż żadnych objawów, żadnych szarpnięć itp, kombajn stanął i tyle. Godzinka roboty i rozebrane

E 516 na części
Telefon 695 076 269

6

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

Witam, muszę wymienić sprzęgło gumowe i pojawił mi się problem zdjąłem dekiel dobrałem się do tej gumy, jednak wałek frezowy na którym trzyma się całe koło pasowe ma luz na łożysku które znajduje się w deklu czy wie ktoś może jak to dalej rozkręcić? Zamieszczam zdjęcia:

http://bankfotek.pl/image/1761286.jpeg
http://bankfotek.pl/image/1761288.jpeg

7

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

Ściągnij koła pasowe, następnie pierścień zabezpieczający i powinno wyjść

8 Ostatnio edytowany przez jacy (2014-07-21 21:17:08)

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

ŁOŻYSKO wymień tylko wtedy gdy ma luz przy założonym dzwonie jak na zdjęciu to zawsze będzie miało luz
czyli smar tylko sprawdź czy wchodzi w łożysko a nie przed łożyskiem

9

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

Kurna mnie też to czeka bo wieloklina już praktycznie niema

10

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

mam takie coś tomek jak by coś tylko w przesyłkę to trochę by kosztowało, chyba lepiej by po robocie osobiście wpaść

E 516 na części
Telefon 695 076 269

11

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

dzięki ale wymyśliłem takie cosić ,wiercę np.cztery dziury np.6 wiertłem(to zależy od grubości wałka) miedzy flanszą a wałkiem i wbijam stalowe kołki już parę wieloklinów tak zrobiłem i jest dobrze na wariatorze od wiatrów to jeszcze wstawiłem tulejkę bo duży luz się zrobił.

12

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

W ostatnim sezonie miałem dziwne dźwięki z okolic obudowy tego sprzęgła gumowego coś popiskiwało chyba łożyska zużyte , podpowie ktoś ile tam łożysk by było do wymiany??

13

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

Przerabiałem to dwa lata temu w żniwa! Misiek tam jest jedno główne łożysko 6312.

14

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

Odnawiam temat   Jakie polecicie  sprzęgło gumowe ?  w  zeszłym roku założyłem   nowe   na  koniec   sezonu  padło  hmm  brałem  z  pankowa    na  thu . pl  jest  większy  wybór      nawet  po  700zł   czy  warto  zapłacic  ? czy  po  prostu    to  te  same  g.  tyko  cena  wyższa  ?

maszyny Fortschritt  geniale   w  swojej prostocie   ale  jakże  przemyślane   ,wyciągnij    skrzynie  biegów  w  e512   a  w   bizonie  big_smile  wymontuj     silnik   w  zt300   a   w  dużym   ursusie  .

15

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

Sprawdź dokładnie układ. Ja kupiłem sprzęgło z pankowa i chodzi trzeci sezon. Poprzednie prawdopodobnie rozpadło się ze względu na zużyte lożysko w kole zamachowym, które zastąpiłem tuleją.

Kiedy brak jakichkolwiek argumentów, najlepiej siłą narzucać swoje przekonania, a kiedy brak jakichkolwiek przekonań, pozostaje już tylko siła.

16

Odp: Sprzęgło Gumowe E512

KASZA napisał/a:

Sprawdź dokładnie układ. Ja kupiłem sprzęgło z pankowa i chodzi trzeci sezon. Poprzednie prawdopodobnie rozpadło się ze względu na zużyte lożysko w kole zamachowym, które zastąpiłem tuleją.

dzięki    za  podpowiedz    choć  zmieniałem  to  małe  łożysko    ale  przynajmniej    mogę  wykluczyć   że  lipe    sprzedają  skoro u  ciebie  chodzi    :beer::beer::beer:

maszyny Fortschritt  geniale   w  swojej prostocie   ale  jakże  przemyślane   ,wyciągnij    skrzynie  biegów  w  e512   a  w   bizonie  big_smile  wymontuj     silnik   w  zt300   a   w  dużym   ursusie  .