Temat: wspomaganie

Witam szanownych forumowiczów ,mam problemy z odpowietrzeniem wspomagania a zaczęło się od zdjęcia pompy do wymiany paska i tu zaczęły się problemy, odpowietrzyliśmy pompę i na chwilę było wszystko ok ale na drugi dzień znów  nie było wspomagania,przejrzeliśmy cały układ  doprowadzający i wygląda że wszystko jest dobrze  a wspomagania jak nie było tak nie ma.Poradźcie coś bo już brakuje nam pomysłów. (tzn.mi i mojemu tacie)
Pozdrawiam.

O ma pan toyotę D4D jak się sprawuje napęd na cztery koła :wow:

2

Odp: wspomaganie

samo powinno sie odpowietrzyc na moje gdzies łyka powietrze sprawdz wszystkie lacza ( tez jestem na etapie robienia wspoma do forszaja)

3

Odp: wspomaganie

albo jakiś bąbel powietrza jest w układzie.

4

Odp: wspomaganie

trzeba poszukać temat nie raz wałkowany na forum

5

Odp: wspomaganie

Pompe masz slaba i dlatego nie chce zaciagnac.Jak masz slaba pompe,to musisz miec oleju prawie na full,zeby zaciagnela.Mialem cos takiego kiedys.Dzisiaj dziala jutro nie dziala,raz dziala,raz nie.Wymienilem pompe i jest ok.Oryginalna kosztuje chyba 600 zł.
Jak jest slaba i chcesz,zeby zaciagnela,to podlacz pod pompe przewod hydrauliczny podlaczony do pojemnika po oleju np. Turdus,zawies go przy kominie(w pojemniku wytnij dno,odwroc do gory nogami,polacz korek z przewodem) nalej 3 l oleju,odpal silnik na 10 sekund i w tym czasie ruszaj kierownica.Zgas silnik zanim wciagnie caly olej,podlacz szybko tak,jak bylo wczesniej i jak bedziesz znowu odpalal od razu ruszaj kierownica.Wtedy na pewno zaciagnie.Jak nie bedzie chcialo ciagnac z pojemnika,to pompa do wymiany.

6

Odp: wspomaganie

Panowie pisze tu... mam problem poniewaz gdy skrecam w prawo forszem to mi olej leci przy ramie pod pompa wtryskowa... i teraz czy w ramie idzie jakas rurka lub przewod...?? jeszcze mam orke i oleju nie bede ciagle dolewal...

7

Odp: wspomaganie

Ano idą chyba 2 rurki.
Jedna z nich jest od skręcania w prawo smile

8

Odp: wspomaganie

Najprawdopodobnie sie przetarła ot wszystko w tym temacie

9

Odp: wspomaganie

dzieki... trzeba rozbierac... duzo jest przy tym pracy...?? :-)

10

Odp: wspomaganie

20 minut demontaż, wycieczka do sklepu i 10 minut montaż. Ot co.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

11

Odp: wspomaganie

Witam wszystkich ..
Mam problem ze wspomaganiem w 323 . Cięzko sie kreci kierownica , trzeba na zakrecie przytrzymywac na sprzegle jak sie szybko jedzie , a na dodatek jak sie skreci na maxa w lewo czy w prawo to kierownica dalej mozna sobie krecic .. byc moze  ze to przepuszcza orbitrol ... strasznie prowadza na drodze choc pousuwałem luzy na drazkach na wózku.. przypuszczam ze pompa tez jest juz kiepska bo nawet jak przygazuje to lzej wciska sie sprzegło , hamulec czy nawet lzej kreci sie kierownica ..  chcialby przerobic te wspomaganie i nie wiem czy pasuje orbitrol od bizona , chodzi o to ze jest duzo tanszy od oryginała forszaja ... dodatkowo chciałbym zalozyc siłownik  z boku bo czytałem posty ze ciagnik dobrze trzyma sie drogi i skret jest mocniejszy , a serwo poprostu odkrecic i wyeliminowac i zosta przy siłowniku ... wyczytałem ze tyle ile przepływa oleju przez pompe np 16 litrów na min. to tyle musi miec orbitrol  czyli tez 16litrów na min.. koledzy pomozcie , i podpowiedzczie co z tym orbitrolem czy pasuje  od bizona , a moze ktos ma jakies fotki jak zamontowany jest ten siłownik zamiast tego serwa .. moze ktos wie jaki siłowik , jaka  ma miec srednice , jaki ma byc długi , jaki skok ... moze ma ktos jakies fotki jak to wszystko jest przerobione , jak to wyglada ...  prosze o pomoc  . dziekuje

12

Odp: wspomaganie

Wiem ze kusi cie przeróbka ale ja bym tego nie robił.Nowa choc ruska pompa kosztuje +- 160-180zł uzywany orbitrol ok 300zł.Tez tak miałem i myslałem jak ty ale wymieniłem pompe i juz dwa lata spokój kierownica chodzi jednym palcem.Orginalne rozwiazanie jest ok.Pamietaj ze lepsze jest wrogiem dobrego ale zrobisz jak chcesz.

13

Odp: wspomaganie

Przeczytaj ten wątek jest tam sporo wyjaśnione http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=704&p=1

Osobiście uważam że siłownik jest dużo lepszym rozwiązaniem niż oryginalne wspomaganie, sam miałem z nim problemy i zamontowałem siłownik, co do kręcenia kierownicą to u mnie też mogę kręcić bez końca ( podmieniałem już orbitrol i to samo ) orbitrol od bizona jest za mały ma 100 cm przepływu a od forsza 160 cm.

14

Odp: wspomaganie

Witam was ponownie ..
Znalazłem na alegro orbitrol  od bizona na 160cm przepływu ... pompe tez taka kupie inaczej 16 litrów na minute ... ale czy ten ornitrol od bizona pasuje bez przerabiania  na orbinalne uchwyty w forszaju ???? dobrze by było .. dzwoniłem po oryginał orbitrolu do forszaja to gosc zaspiewał 1200 zł, a ten od bizona to 380 zł nowy .. myslałem o przedłuzeniu tego wasa o 4 cm ale nigdy nie skonczy sie problem uszczelniania serwa ... gdybym jeszcze dokładnie wiedział jakie rozmiary tych oringów tam sa to jeszcze jeszcze .. a tak na oko to wiecie ... podobno 80x5 albo 85x5.. panowie czy ktos moze mi podac dane tego siłownika jaki mozna zamontowac zamiast tego serwa ... widziałem fotki tych przerobek , a mowie o tym siłowniku z boku ...jaka powinna byc jego długosc , skok i srednice zewnetrzne , samego tłoka .. musze cos myslec bo nie dosc ze ciezko chodzi te wspomaganie , to jeszcze lata po całej drodze i na tym trzeba sie skupic ..

15

Odp: wspomaganie

Według mnie siłownik powinien być dobrany do orbitrola . Jak zamontujesz bizonowski to weź też z bizona siłownik

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

16

Odp: wspomaganie

Do Pana Piotra K. Chociaż nie tylko.

Witam.

Nawiązując do naszej rozmowy telefonicznej proszę o informację, a najlepiej skan budowy zaworu przeciążeniowego. który znajduje się w ZT 303 nieopodal orbitrolu i z nim współpracuje. Konkretnie chodzi mi o to czy znajdować powinny się w dolnej części zaworu dwa, czy jeden o-ring uszczelniający gniazdo o średnicy około 30 mm i grubości około 3 mm.Ten na samym dole to na pewno jest. Około 25 mm wyżej od dolnego jest wykonany rowek tak jakby na drugi taki sam o-ring. Ale jak odkręciłem zawór w tym rowku nie było żadnego o-ringa, więc z powrotem zakręciłem tak jak było.Jednak nie jestem do końca przekonany, że ten zawór chodzi tak jak należy. Kierownica niby kręci lekko, ale mogłaby jeszcze lżej.

Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

Zenek

17

Odp: wspomaganie

witam. Dziś zamontowałem pompę od wspomagania NSZ16 i działa idealnie. Kręci się na najwolniejszych obrotach na rozgrzanym oleju. Polecam. Przeróbek nie ma dużo jak Inni pisali.

18

Odp: wspomaganie

Trza przyznać że te pompy są *** i za małą kase ostanio 150zł płaciłem

19

Odp: wspomaganie

Ja zapłaciłem 160 zł plus króćce o pompy 40 zł  i w zabierak wspawałem taką tulejkę w którą wkładam wałek pompy i tle. A otwory pasowały prawie idealnie do podstawy oryginalnej tylko rozwierciłem delikatnie. Przeróbek dosłownie pół godziny.

20

Odp: wspomaganie

Ja też mam i działa 2 lata . Tylko mam założone sprzęgło gumowe i oryginalną tulejkę z kołem zębatym  od tej pompy   z MTZ a  .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "