Temat: silnik w 524

Witam. Nadszedł czas przeglądania kombajnu i doszedłem do silnika, a że moja wiedza na temat tych silników jest zerowa więc mam kilka pytań :
  Panowie ile oleju może wziąć silnik 6vd w ciągu 10-12 h pracy ? mój bierze tak  1 do 1,5 l zależy od warunków czy mam się zacząć martwić? (zalany superolem M 15 W40, taki tam był jak go kupiłem a filtry z filtrona, o filtrach czytałem więc wymiana go czeka nie wiem co zrobić z olejem zostawić na kolejny sezon czy wymienić na trudusa robi u mnie 50ha rocznie) Są jakieś normy dla tego silnika?
  Jakie ciśnienie oleju powinien mieć ten silnik na zimnym/gorącym i niskich /wysokich obrotach ? kiedy parametry te są krytyczne i należy zacząć w nim grzebać ? u mnie na ciepłym silniku ale nie gorącym i na wysokich obrotach  wskazywało jakieś 4,8 na gorącym jeszcze nie sprawdzałem
  No i nieszczęsne czujniki, w kabinie kontrolka smarowania gaśnie ale nie pokazuje ani żółtego ani zielonego kolorku, gdzie szukać przyczyny i od czego zacząć, który czujnik jest za to odpowiedzialny?
  Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki (a może jest coś co powinienem wiedzieć o tych silnikach i czego przede wszystkim pilnować)

2

Odp: silnik w 524

to smieszne ale pilnuj wody tych silników nie wolno zagotowac olej wymien superol a turdus to 2 światy przejżyj obydwa najlepiej gdzieś sprawedzić
daj jakąś fotke to ucieszymy oko no i zapomniałem jesli nowy olej to i filter
wlej tyle ile spusciłeś i miarke sprawdz ile dolać

3

Odp: silnik w 524

To że mało bierze to nie powiem ale jak dolejesz na sezon te 7l to nie majątek a remont takiego to od dychy w (HIMALAJE) więc aby długo tak trzymał.

4

Odp: silnik w 524

to zwykła ifa pewnie to nie opłaca sie remontować kupić używke

5

Odp: silnik w 524

To nie zwykła Ifa, tylko bardziej Man z logo Ify...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

6

Odp: silnik w 524

a jak z tymi parametrami ? mam się zacząć bać czy jeszcze można spać spokojnie

7

Odp: silnik w 524

No ale jeszcze nie napisałeś jakie one są. Napisz np. jakie masz ciśnienie na dobrze rozgrzanym silniku na jałowo i na obrotach.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

8

Odp: silnik w 524

w tamtym roku na rozgrzanym oleju i na wysokich obrotach miałem 4,5 w tym roku sprawdzę dopiero jak olej wymienię , dlatego też wcześniej pytałem o graniczne  możliwości tych silników, żeby ponownie głowy nie zawracać
martwi mnie trochę ta ilość oleju jaką pożera

9

Odp: silnik w 524

kolego znajdę jutro instrukcję i podeślę Ci skany co do silnika. W moim nie dolewałem oleju przez cały sezon, troszeczkę ubyło to wiadome.

10

Odp: silnik w 524

nie wytrzymałem i dzisiaj go porządnie rozgrzałem i tak na wolnych obrotach wskazywał 2,3-2,5 a na wysokich 4,2-4,5 w tych granicach co o tym powiecie? chyba tragedii jeszcze nie ma? tylko ten ubytek oleju mnie w k...

chyba sobie zamontuje na stałe w kabinie manometr bo tym elektronicznym to jakoś nie ufam

11 Ostatnio edytowany przez Laszek (2013-05-29 20:05:32)

Odp: silnik w 524

Chłopie na co Ty narzekasz?? Ja ma u siebie SW 680  to na małych obrotach podczas pracy jak gorący spada poniżej 1 ale kontrolka jeszcze nie zapala się. Chodził już tak 4 sezon i dawał rady a silnik kupiony za 1600 zł smile a mój to jak dłuższy dzień to nawet 2 litry dziennie dmuchnie
A w 524 to każdy silnik jest z tymi pojedynczymi pokrywani zaworów czy są też typowe jak od sieczkarni 2X3? Tylko tak z czystej ciekawości

E 516 na części
Telefon 695 076 269

12

Odp: silnik w 524

Laszek napisał/a:

Chłopie na co Ty narzekasz?? Ja ma u siebie SW 680  to na małych obrotach podczas pracy jak gorący spada poniżej 1 ale kontrolka jeszcze nie zapala się. Chodził już tak 4 sezon i dawał rady a silnik kupiony za 1600 zł smile a mój to jak dłuższy dzień to nawet 2 litry dziennie dmuchnie
A w 524 to każdy silnik jest z tymi pojedynczymi pokrywani zaworów czy są też typowe jak od sieczkarni 2X3? Tylko tak z czystej ciekawości

Pojedyńcze są

13

Odp: silnik w 524

osobiście się nie spotkałem z tymi 2x3 więc chyba z tymi pojedynczymi, ale na 100% nie jestem pewien

14

Odp: silnik w 524

Wiadomo takie silniki mogą i 10 lat chodzić ale vatras240 twój silnik już swoje zrobił i czas rozglądać się za innym albo remont, pewnie dla tego był sprzedany a i zobaczysz jeszcze na polu ciśnienie spadnie.

15

Odp: silnik w 524

jeden litr to nie tragedia nie ma co przezywać mój przez cały sezon może 1,5 litra dolałem i zero dymu . Zawsze się zastanawiam ile ma koni ten silnik w 524 jedni 180 km drudzy 160 a jeszcze ktoś pisał ze  około 150 km jak to jest w rzeczywistosci

16

Odp: silnik w 524

155 KM, z turbem 175

17 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2013-05-31 17:06:27)

Odp: silnik w 524

joker-konin napisał/a:

to smieszne ale pilnuj wody tych silników nie wolno zagotowac....

To nie jest śmieszne, ale prawdzie! Problem ten generalnie nie dotyczy tych silników z oryginalnymi żeliwnymi tłokami ale jeżeli ktoś remontował go na aluminiowych zamiennikach, to takie właśnie sytuacje zdarzają się bardzo często.

vatras240 napisał/a:

a jak z tymi parametrami ? mam się zacząć bać czy jeszcze można spać spokojnie

vatras240 napisał/a:

nie wytrzymałem i dzisiaj go porządnie rozgrzałem i tak na wolnych obrotach wskazywał 2,3-2,5 a na wysokich 4,2-4,5 w tych granicach co o tym powiecie? chyba tragedii jeszcze nie ma? tylko ten ubytek oleju mnie w k...

Jak masz silne nerwy, to możesz spać spokojnie smile A tak poważnie, to szóstki już z samej natury pracują na mniejszym ciśnieniu niż czwórki i dla świętego spokoju możesz np. odnieść się właśnie do czwórek, i zostanie Ci jeszcze mały zapas. Tak więc możesz przyjąć graniczne ciśnienie na jałowo na poziomie 0,8, a na obrotach ok. 2. Jeżeli ciśnienia spadną poniżej tych wartości, to niespokojny sen będzie jak najbardziej uzasadniony. Jeżeli natomiast chodzi o zużycie oleju, to niebezpiecznie zacznie się robić gdy oleju zaczniesz spalać na poziomie 1% spalonego paliwa, więc tragedii raczej nie ma.

Pawel21990 napisał/a:

kolego znajdę jutro instrukcję i podeślę Ci skany co do silnika. W moim nie dolewałem oleju przez cały sezon, troszeczkę ubyło to wiadome.

Uważaj, bo w tych silniach, zresztą jak w każdych innych podobnych, pompa wtryskowa ma centralne smarowanie i jeżeli silnik nie "bierze" Ci oleju, to może wcale nie być oznaką nie "brania" oleju i dobrej kondycji silnika, a paradoksalnie tego, że już jest bardzo źle i, że niebawem może on Ci pokazać gest Kozakiewicza... Kolejny problem to to, że tego centralnego smarowania tak łatwo nie zlikwidujesz jak w typowych Ifach (traktory ZT i kombajny E512 i E514) i raczej jesteś na to skazany...


Laszek napisał/a:

...
A w 524 to każdy silnik jest z tymi pojedynczymi pokrywani zaworów czy są też typowe jak od sieczkarni 2X3? Tylko tak z czystej ciekawości

Te silniki mają zawsze sześć pojedynczych głowic i są to bardziej silniki Man'owskie niż typowe IFY, a montowane one jeszcze były tylko w samochodach IFA L-60. Silniki z dwoma potrójnymi głowicami w rolnictwie występują tylko w sieczkarniach i z silnikami z 524 generalnie nie mają nic wspólnego. To już jest zupełni inna konstrukcja i inna bajka, trochę nowsza ale niestety dużo bardziej kosztowna w naprawach, tak jak to z nowszymi bywa.

Arturos21 napisał/a:

...Zawsze się zastanawiam ile ma koni ten silnik w 524 jedni 180 km drudzy 160 a jeszcze ktoś pisał ze  około 150 km jak to jest w rzeczywistosci

To wszystko zależy od ustawienia pompy wtryskowej. W kombajnach ustawia się te silniki na ok. 180KM ale po latach pracy tych koników może sporo ubyć....

Pawel21990 napisał/a:

155 KM, z turbem 175

A o jakim silniku piszesz? Ify turba nie miały.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

18

Odp: silnik w 524

PiotrK napisał/a:
joker-konin napisał/a:

to smieszne ale pilnuj wody tych silników nie wolno zagotowac....

To nie jest śmieszne, ale prawdzie! Problem ten generalnie nie dotyczy tych silników z oryginalnymi żeliwnymi tłokami ale jeżeli ktoś remontował go na aluminiowych zamiennikach, to takie właśnie sytuacje zdarzają się bardzo często.

vatras240 napisał/a:

a jak z tymi parametrami ? mam się zacząć bać czy jeszcze można spać spokojnie

vatras240 napisał/a:

nie wytrzymałem i dzisiaj go porządnie rozgrzałem i tak na wolnych obrotach wskazywał 2,3-2,5 a na wysokich 4,2-4,5 w tych granicach co o tym powiecie? chyba tragedii jeszcze nie ma? tylko ten ubytek oleju mnie w k...

Jak masz silne nerwy, to możesz spać spokojnie smile A tak poważnie, to szóstki już z samej natury pracują na mniejszym ciśnieniu niż czwórki i dla świętego spokoju możesz np. odnieść się właśnie do czwórek, i zostanie Ci jeszcze mały zapas. Tak więc możesz przyjąć graniczne ciśnienie na jałowo na poziomie 0,8, a na obrotach ok. 2. Jeżeli ciśnienia spadną poniżej tych wartości, to niespokojny sen będzie jak najbardziej uzasadniony. Jeżeli natomiast chodzi o zużycie oleju, to niebezpiecznie zacznie się robić gdy oleju zaczniesz spalać na poziomie 1% spalonego paliwa, więc tragedii raczej nie ma.

Pawel21990 napisał/a:

kolego znajdę jutro instrukcję i podeślę Ci skany co do silnika. W moim nie dolewałem oleju przez cały sezon, troszeczkę ubyło to wiadome.

Uważaj, bo w tych silniach, zresztą jak w każdych innych podobnych, pompa wtryskowa ma centralne smarowanie i jeżeli silnik nie "bierze" Ci oleju, to może wcale nie być oznaką nie "brania" oleju i dobrej kondycji silnika, a paradoksalnie tego, że już jest bardzo źle i, że niebawem może on Ci pokazać gest Kozakiewicza... Kolejny problem to to, że tego centralnego smarowania tak łatwo nie zlikwidujesz jak w typowych Ifach (traktory ZT i kombajny E512 i E514) i raczej jesteś na to skazany...


Laszek napisał/a:

...
A w 524 to każdy silnik jest z tymi pojedynczymi pokrywani zaworów czy są też typowe jak od sieczkarni 2X3? Tylko tak z czystej ciekawości

Te silniki mają zawsze sześć pojedynczych głowic i są to bardziej silniki Man'owskie niż typowe IFY, a montowane one jeszcze były tylko w samochodach IFA L-60. Silniki z dwoma potrójnymi głowicami w rolnictwie występują tylko w sieczkarniach i z silnikami z 524 generalnie nie mają nic wspólnego. To już jest zupełni inna konstrukcja i inna bajka, trochę nowsza ale niestety dużo bardziej kosztowna w naprawach, tak jak to z nowszymi bywa.

Arturos21 napisał/a:

...Zawsze się zastanawiam ile ma koni ten silnik w 524 jedni 180 km drudzy 160 a jeszcze ktoś pisał ze  około 150 km jak to jest w rzeczywistosci

To wszystko zależy od ustawienia pompy wtryskowej. W kombajnach ustawia się te silniki na ok. 180KM ale po latach pracy tych koników może sporo ubyć....

Pawel21990 napisał/a:

155 KM, z turbem 175

A o jakim silniku piszesz? Ify turba nie miały.

trochę oleju ubywa ale wiesz nie są to duże ilości. Były w 524 niebieskich. Oglądałem nawet blisko Ciebie taką sztukę z turbem smile Dziwiłem się nawet, że mają turbo i pokazał mi katalog od niego i rzeczywiście było napisane, że z turbo. Nie pamiętam już czy to była niebieska zwykła 524 czy z symbolem S

19

Odp: silnik w 524

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, a zwłaszcza Tobie Piotrze za dogłębną analizę tegoż problemu. Teraz mam jakieś pojęcie na ten temat  i punkt odniesienia, a pewnie jeszcze nie jednej osobie się to przyda.

20

Odp: silnik w 524

Cieszę się, że mogłem choć trochę pomóc.

Pawel21990 napisał/a:

.... Oglądałem nawet blisko Ciebie taką sztukę z turbem smile Dziwiłem się nawet, że mają turbo i pokazał mi katalog od niego i rzeczywiście było napisane, że z turbo. Nie pamiętam już czy to była niebieska zwykła 524 czy z symbolem S

Jeżeli silnik miał turbinkę, to nie był to silnik IFY. Być może Perkins, Mercedes, Volvo, czy jakiś inny, ale nie IFA.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.