joker-konin napisał/a:to smieszne ale pilnuj wody tych silników nie wolno zagotowac....
To nie jest śmieszne, ale prawdzie! Problem ten generalnie nie dotyczy tych silników z oryginalnymi żeliwnymi tłokami ale jeżeli ktoś remontował go na aluminiowych zamiennikach, to takie właśnie sytuacje zdarzają się bardzo często.
vatras240 napisał/a:a jak z tymi parametrami ? mam się zacząć bać czy jeszcze można spać spokojnie
vatras240 napisał/a:nie wytrzymałem i dzisiaj go porządnie rozgrzałem i tak na wolnych obrotach wskazywał 2,3-2,5 a na wysokich 4,2-4,5 w tych granicach co o tym powiecie? chyba tragedii jeszcze nie ma? tylko ten ubytek oleju mnie w k...
Jak masz silne nerwy, to możesz spać spokojnie A tak poważnie, to szóstki już z samej natury pracują na mniejszym ciśnieniu niż czwórki i dla świętego spokoju możesz np. odnieść się właśnie do czwórek, i zostanie Ci jeszcze mały zapas. Tak więc możesz przyjąć graniczne ciśnienie na jałowo na poziomie 0,8, a na obrotach ok. 2. Jeżeli ciśnienia spadną poniżej tych wartości, to niespokojny sen będzie jak najbardziej uzasadniony. Jeżeli natomiast chodzi o zużycie oleju, to niebezpiecznie zacznie się robić gdy oleju zaczniesz spalać na poziomie 1% spalonego paliwa, więc tragedii raczej nie ma.
Pawel21990 napisał/a:kolego znajdę jutro instrukcję i podeślę Ci skany co do silnika. W moim nie dolewałem oleju przez cały sezon, troszeczkę ubyło to wiadome.
Uważaj, bo w tych silniach, zresztą jak w każdych innych podobnych, pompa wtryskowa ma centralne smarowanie i jeżeli silnik nie "bierze" Ci oleju, to może wcale nie być oznaką nie "brania" oleju i dobrej kondycji silnika, a paradoksalnie tego, że już jest bardzo źle i, że niebawem może on Ci pokazać gest Kozakiewicza... Kolejny problem to to, że tego centralnego smarowania tak łatwo nie zlikwidujesz jak w typowych Ifach (traktory ZT i kombajny E512 i E514) i raczej jesteś na to skazany...
Laszek napisał/a:...
A w 524 to każdy silnik jest z tymi pojedynczymi pokrywani zaworów czy są też typowe jak od sieczkarni 2X3? Tylko tak z czystej ciekawości
Te silniki mają zawsze sześć pojedynczych głowic i są to bardziej silniki Man'owskie niż typowe IFY, a montowane one jeszcze były tylko w samochodach IFA L-60. Silniki z dwoma potrójnymi głowicami w rolnictwie występują tylko w sieczkarniach i z silnikami z 524 generalnie nie mają nic wspólnego. To już jest zupełni inna konstrukcja i inna bajka, trochę nowsza ale niestety dużo bardziej kosztowna w naprawach, tak jak to z nowszymi bywa.
Arturos21 napisał/a:...Zawsze się zastanawiam ile ma koni ten silnik w 524 jedni 180 km drudzy 160 a jeszcze ktoś pisał ze około 150 km jak to jest w rzeczywistosci
To wszystko zależy od ustawienia pompy wtryskowej. W kombajnach ustawia się te silniki na ok. 180KM ale po latach pracy tych koników może sporo ubyć....
Pawel21990 napisał/a:155 KM, z turbem 175
A o jakim silniku piszesz? Ify turba nie miały.
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.