Temat: Spawany półblok
Ruszyłem w pole z pługiem. Forsz jak zrobiłem trzy zawroty puścił pare z silnika i zaczęło się bomblowanie wody z korka. jak zakręcałem korek to wywalało ciśnienie. Diagnoza uszczelka. Głowice splanowane, sprawdzone szczelności, zawory ok. Przyglądam się tulejom - wszystkie białe jedna czarna(odbarwiona). Zabieram się za zeskrobywanie uszczelki pod głowicami(poprzednik wymazał je sylikonem czerwonym). Okazuje się że półblok był spawany. Na zdjęciu zaznaczone miejsce. Przy tym właśnie spawie jest ta czarna tuleja. Nad tą tuleją widać było na głowicy przyrdzewienie, pewnie na niej woda i kolor tuleji może od wody.
Po spawaniu widać że spaw wystaje troche ponad płaszczyznę półbloku. Co robić z tym półblokiem, wymieniać?
Rozumiem że wysokość "2" tulei ma wystawać ponad blok 0,1 - 0,2 mm a rant "1" wchodzi w usczelkę?