Temat: Spawany półblok

Ruszyłem w pole z pługiem. Forsz jak zrobiłem trzy zawroty puścił pare z silnika i zaczęło się bomblowanie wody z korka. jak zakręcałem korek to wywalało ciśnienie. Diagnoza uszczelka. Głowice splanowane, sprawdzone szczelności, zawory ok. Przyglądam się tulejom - wszystkie białe jedna czarna(odbarwiona). Zabieram się za zeskrobywanie uszczelki pod głowicami(poprzednik wymazał je sylikonem czerwonym). Okazuje się że półblok był spawany. Na zdjęciu zaznaczone miejsce. Przy tym właśnie spawie jest ta czarna tuleja. Nad tą tuleją widać było na głowicy przyrdzewienie, pewnie na niej woda i kolor tuleji może od wody.

http://images70.fotosik.pl/86/20c7ab655e853907m.jpg

Po spawaniu widać że spaw wystaje troche ponad płaszczyznę półbloku. Co robić z tym półblokiem, wymieniać?

http://images70.fotosik.pl/86/c09bdfe545720877m.jpg

Rozumiem że wysokość "2" tulei ma wystawać ponad blok 0,1 - 0,2 mm a rant "1" wchodzi w usczelkę?

2 Ostatnio edytowany przez jacy (2014-08-16 22:00:13)

Odp: Spawany półblok

myślę ze spaw niegroźny ale spaw zeszlifuj do zera a silikon i tak bym ci radził jeśli głowice planowane nie zaszkodzi

3

Odp: Spawany półblok

Szlifnij. To by się zgadzało ze zdrowym rozsądkiem.
Dziś widziałem w silniku C 360, rurka ciśnieniowa od pompy olejowej do magistrali przykręcone oczko przelotką, i w tej przelotce na sześciokącie nawiercona dziura 0.3 mm. na wylot. Przypadek, a od czego ? Błąd - czyj i w związki z czym ?
Wygląda mi to na celową złośliwą robotę.
Po mechaniorach co wszystkie sprzęty robili, nie dziwi nic. W każdym razie dziwić nie powinno.

4 Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2014-08-16 22:21:10)

Odp: Spawany półblok

Wymień go bo chyba jest krzywy

5

Odp: Spawany półblok

dobrze rozumiesz a ten połblok to wymień