181

Odp: Silnik Ifa 6VD

OK.
To jest twoj Forsch? Ladna uprawka.
O kolik cm jest przedłużony ram z przodu?
Ta moc silnika jest teoretyczna, pompa ma regulator wydajności i przy akceleracji da wiekszej dawki, ta tam musi byc, inazcej silnik bede zle ciagac.
Jak urobisz kapote na te wielke chlodnici?
Ja uwazam, ze dam dwie chlodnice za siebie. :nie_wiem:

182

Odp: Silnik Ifa 6VD

Andrew89 W Twoim silniku jest napęd do licznika godzin ,mam pytanie czy sam go montowałeś czy taki przy nim był ?Mam cztery takie silniki i w żadnym nie mam.Moim zdaniem  wloty filtra powietrza musisz zmienić bo będą problemy z czyszczeniem.

183

Odp: Silnik Ifa 6VD

Wymieniłem wałek napędu pompy wtryskowej na wałek z silnika z sieczkarni bo w nich były liczniki motogodzin. Filtr powietrza ma chyba pół metra więc szybko się nie zapcha

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

184

Odp: Silnik Ifa 6VD

Filtry od 516 były by dobre bo tam w ład suchy i dodatkowo gornek na olej

E 516 na części
Telefon 695 076 269

185

Odp: Silnik Ifa 6VD

Jeszcze zobaczilem,ze te silniky 6VD maja rozne filtry olejowe,na jednym silniku mam ten stary typ, co byl w E280:
http://www.ddr-landmaschinen.de/urlaub/agra0070.jpg

I na drugim mam ten nowszy typ, co byl w E281:
https://naforum.zapodaj.net/images/340b20216354.jpg

Ma ktos schemat olejowy w silniku od E280 i E281? Interesuje mnie, jakie tam sa różnice dla połączenie chlodnicy olejowe. Myszle,ze u tego starego typu jest chlodnica połączona równolegle k systemu olejowemu, i u tego nowszego typu bede chlodnica w szeregu w pełnego przepływu od pompy oleju w silniku. Co myślicie, jest to tak?

186

Odp: Silnik Ifa 6VD

Ja miałem ten stary typ i zamieniłem na nowy typ . Nic nie przerabialem.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

187

Odp: Silnik Ifa 6VD

a daje to jakąś różnicę?

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

188

Odp: Silnik Ifa 6VD

W Starym chyba sa talerzyki a w nowszym wkład papierowy

189

Odp: Silnik Ifa 6VD

arek323 napisał/a:

W Starym chyba sa talerzyki a w nowszym wkład papierowy

Dokładnie jak napisałeś. Stary typ posiada filtr zbudowany z takich talerzyków natomiast nowy typ to wkład papierowy

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

190

Odp: Silnik Ifa 6VD

ten nowy tym to jest taki sam korpus jak przy silniku 4 garowym?

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

191 Ostatnio edytowany przez Andrew89 (2016-12-06 15:04:25)

Odp: Silnik Ifa 6VD

Korpus nie ale wkład tak .
Różnica w korpusach między Starym typem a nowym polega na tym ze stary typ jest u podstawy bardziej odstajacy od bloku , przez to ktoś z pierwszego zdjęcia musial wyciąć spory kawał ramy. Drugie zdjęcie jest mojego silnika i widać że w ramie ściąłem tylko mały rant.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

192

Odp: Silnik Ifa 6VD

Tak juz wyciagalem ze stodoly silnik 6vd do pracownie i zacząłem go przygotować do montazu.
http://www.jpeg.cz/images/2016/12/06/HjIXe.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2016/12/06/731Ir.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2016/12/06/kDh4.jpg

W tych korpusech filtrow olejowych jest wiecej roznicy. Ten stary typ ma dwa zawory regulacyjne, jeden jst calkowy na cca 5Baru i drugi jest tylko dla chlodnicy na okolo 3Bary. Nowy korpus filtru olejowego juz nie ma ten drugi zawor i dla tego myszle,ze do chlodnicy przepływa cały olej od pompy. Na starem korpusu idzie do chlodnicy tylko część oleja od pompy.

to Andrew:
masz racje,ten nowy korpus jest lepszy, nie trzeba wiele ciac rame.
Niestety korpus filtra nie pasuje od 4VD do 6VD,juz to zmierzylem, nie pasuje to na sruby.

193 Ostatnio edytowany przez poulm (2016-12-09 08:36:40)

Odp: Silnik Ifa 6VD

Tutaj to jest dobrze widzieć, stary typ ma dwa zawory i nowy tylko jeden i dla tego nie przeszkadza w ramie:
https://s16.postimg.org/5tfm5kool/agra0070_Ink_LI.jpg

194

Odp: Silnik Ifa 6VD

Andrew89 jak testy bo wiosna nie daleko.

195

Odp: Silnik Ifa 6VD

Już chyba ponad tysiąc litrów ropy przez komin przepuścił. Teraz praca to idzie niekiedy dwa razy szybciej niż na 4VD.  Na wiosnę to za dużo zajęć dla niego nie będzie . Może coś z talerzowka może z agregatem. Najwięcej roboty ma od żniw do zimy .

Silnik na mrozie robi maksymalnie dwa obroty wałem i już chodzi, całkiem inna komora zapłonu i rozpylanie ropy przez wtryski. Jak sprawdzałem wtryskiwacze to tylko z jednego ciśnienie na przelew uciekało. Reszta ok jak nowe. Końcówki oryginalne ddr. Jeden jest tylko minus , trzeba teraz w pole w kufajce jeździć bo jeszcze ogrzewania nie zrobiłem.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

196

Odp: Silnik Ifa 6VD

Warto by było ? https://www.olx.pl/oferta/kompresor-spr … imRBX.html chodzi i sam silnik

GG : 9860720  smile
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi big_smile

+33 / -0 (chyba wink)

197 Ostatnio edytowany przez poulm (2016-12-14 10:08:24)

Odp: Silnik Ifa 6VD

to Andrew:
jest to tak, silniki Ifa SRL maja inne tloki niz SRW, te tloki maja klasyczny pierścień jak Zetor itp.
Wygląda bardzo podobnie jak tutaj ten od Tatry:
http://www.auto-star.cz/eshop/images/336090200.jpg

Juz nie pamietam,ale mysle ze maja tez inne dysze do wtryskiwacze z więcej otworów, jest to tak?
W domu mam 4 nowe tloki od SRL, kiedyś je chcialem dac do silnika 4VD SRW i wtryskiwacze od Liaza co ma 5 otworow, aby mial lepszy start, spalenie i moc, ale  juz to niezrobilem.
Dobra informacja jest ta, ze cale wtryskiwacze od Liaza pasuja do silnika 4VD SRW bez zmian.

198

Odp: Silnik Ifa 6VD

Dokladnie tak jak piszesz , wtryski są 4 otworkowe . Co do budowy tłoka i pierścieni to nie chce na razie nic o tym wiedzieć big_smile niech chodzi jak najdłużej.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

199 Ostatnio edytowany przez poulm (2016-12-14 10:15:40)

Odp: Silnik Ifa 6VD

Tak tak, jak cos dobrze chodzi,tak poniechaj tak. :beer:

I jak ti chodzi ventylator chlodzeni silnika, gwiżdże wiele w obrotkach?

Tez pomali robim na swoim silniku 6VD SRW i przygotowuje go do Forscha.  smile
Pasuje na niego turbo K36 od Liaza, tak uvidze jak bede śpiewać big_smile

200

Odp: Silnik Ifa 6VD

Temperatura silnika przy normalnej pracy to okolo 110 130 st . Jak cały czas sadzi z komina na czarno to dobija do 160 .chłodzenie jest bardzo wydajne bo jak zrobię krótka przerwę , np poprawić łącznik to z 130 spada na 70 . Przegrać można tak jak każdy inny z płynem ale tu się nie zagotuje i nie wywali płynu. Jak przyglądałem sie obudowie filtra oleju to w tym nowym typie też jest drugi zawór puszczający olej do wymiennika ciepła.  Nakrętka jest po prawej stronie kurpusu od góry , tuz przed rurkami do wymiennika ciepła

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38