121

Odp: Wariator

Witam, mam pytanie, w wariatorze obok obudowy przyspieszacza jest łożysko oporowe i czym ono jest uszczelnione? bo właśnie się rozleciało i jak patrzę to tam nie było żadnej uszczelki ani coś w tym rodzaju.

122

Odp: Wariator

Jest, jak rozbierałem swój wariator to uszczelnienia nie widziałem natomiast smaruje codziennie

Kiedy brak jakichkolwiek argumentów, najlepiej siłą narzucać swoje przekonania, a kiedy brak jakichkolwiek przekonań, pozostaje już tylko siła.

123

Odp: Wariator

Wielkie dzięki za odpowiedz, a jeszcze jedno gdzie jest ta kalamitka bo ja jej jakoś nie widzę

124 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2017-08-10 07:03:17)

Odp: Wariator

W środku. W kole masz otwór.  Ciesz się że się rozleciało a nie spalił kombajn skoro go nie smarowałeś.

Przy okazji trochę wyżej i w prawo masz wariator młocarni tam też jest dziura do smarowania łożyska oporowgo...

125

Odp: Wariator

Znalazłem. Kalamitka była urwana a dziura po kalamitce zapaćkana i tak właśnie myślałem jak tu jest rozwiązane smarowanie. Jeszcze raz dzięki za dobre rady.

126

Odp: Wariator

Wczoraj zaczęło mi ciec. Rozebralem no i oringi do wymiany i jeden seger był prek a drugi cały popękany. Poskladalem wszystko, skosilem z hektar i to samo. Wypaliło jeden seger i leci. Kupiłem dziś nówki segery i zamiast simeringow założyłem pierścienie zgarniajace i lepiej się tam prezentują. Odpaliłem, chwila prawdy i szlag mnie trafił. Wypchnelo znowu segera. Zachowując zimną krew jeszcze raz rozebralem i założyłem segery o 180 stopni inaczej jak wcześniej. Puki co podczas testów na podwyrku trzyma. Ogólnie te segery dość ładnie leżą w rowkach ale obudowa jest jeszcze niebieska więc swoje lata ma. Jak problem nie zniknie to co wymiana obudowy?

E 516 na części
Telefon 695 076 269

127

Odp: Wariator

Powodem częstych problemów z uszczelniaczami wariatora jest krzywy wał.

128

Odp: Wariator

A może być, wał i tulej kwalifikuje się u mnie do wymiany i może jak mówisz właśnie to jest powodem

E 516 na części
Telefon 695 076 269

129

Odp: Wariator

jan3453 napisał/a:

Znalazłem. Kalamitka była urwana a dziura po kalamitce zapaćkana i tak właśnie myślałem jak tu jest rozwiązane smarowanie. Jeszcze raz dzięki za dobre rady.

miałem to samo w tym roku

Rolnik z powołania:-)

130

Odp: Wariator

Laszek napisał/a:

A może być, wał i tulej kwalifikuje się u mnie do wymiany i może jak mówisz właśnie to jest powodem

Wymienisz wał i tulej to zapomnisz o problemie. W 524 podobnie miałem.

131

Odp: Wariator

Laszek mialem to samo, na nowym komplecie uszczelniaczy nie zdążyłem dojechać na pole, wymieniłem tloczki tulejki, uszczelniacze i działa. Chociaż jiz myslalem o wymianie obudowy, ale jak mowie, wymiana tloczkow zalatwila sprawę. Moje pracowaly 9 lat

132

Odp: Wariator

U mnie tloczki i tulejki chyba dopiero 3 sezon lecą. Z tym nie problem tylko że segery wywala ale tak jak Paweł pisze, to będzie oś i tulej do wymiany bo tam jest luz przez co docisk od oporowego będzie miał drgania no i gotowe

E 516 na części
Telefon 695 076 269

133

Odp: Wariator

U mnie seger tez wywalalo

134 Ostatnio edytowany przez Laszek (2017-08-21 20:53:07)

Odp: Wariator

No i jeszcze nowa obudowa została nabyta. Z tego co widzę to dotychczas miałem od 512 bez otworów na śruby przy miejscu na tulejki i tloczki. Moje pytanie to po co te otwory i jak i co z czym na nich ustawiać? A wał i tulej w ubiegłym tygodniu nowe

E 516 na części
Telefon 695 076 269

135

Odp: Wariator

To chyba miejsce na śruby które mają ograniczać maksymalny moment rozszerzenia wariatora. Jak pas sie ciut zetrze i zrobi węższy to te śruby wykręcasz tak zeby wariator złapał pas ,inaczej pod obciążeniem będzie kombajn się  zatrzymywał .. chyba ze nie o te miejsce chodzi

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

136

Odp: Wariator

No raczej o to mi chodzi. Tyle że tloczki są idealnie na przeciwko siebie a te śruby będą bardziej pod jedną strona

E 516 na części
Telefon 695 076 269

137

Odp: Wariator

U siebie w 524 wymieniłem przed sezonem tloczki i uszczelniacze,  segery ktoś zamontowal wierząc przed nimi otwory i wbił przez nie kołki rozprężne, widocznie musiało wywalać bo luz na wariatorze mam wyczówalny.

138 Ostatnio edytowany przez Matey (2018-01-20 01:43:59)

Odp: Wariator

laszek, chyba za wczesnie sie pochwalilem i mnie pokarało. Jak wymieniłem te tłoczki i uszczelniacze, razem z pierscieniami to na ostatniej usludze w tamtym roku wywaliło mi je znowu, co obstawiacie koledzy? wymiana obudowy przyspieszacza chyba mnie czeka co nie? dodam że wał prosty, poprzednia wymiana uszczelniaczy i tloczkow byla 9 lat temu

andrew dzieki za lopatologiczne wyjasnienie, mialem pod koniec zniw sytuacje ze mi sie kombajn stawał z pełnym zbiornikiem pod lekka górkę, ale byłem juz tak wykonczony zniwami ze nie pomyslalem o tym

139

Odp: Wariator

W tym sezonie mój miał założony nowy wał, obudowę, klin, tulej, tulejki, tloczki, uszczelniacze i łożyska. Ostatnio gadałem z jednym gościem to mówił że ma w sprzedaży tulejki nie na oring pomiędzy tulejka a tloczek tylko na manszety, podobno tak jest w 524? Obudowa w 524 jest taka sama jak w 514?

E 516 na części
Telefon 695 076 269

140

Odp: Wariator

Rafał, ja miałem zamiast oringów manszety ale czy to była przeróbka czy tulejki oryginał,  nie wiem bo takiego kupiłem.Wiem że paru użytkowników 512 i 514 po wizycie u mnie przerobiło na moje rozwiązanie i mówili że problem z cieknącym wariatorem przestał być dokuczliwy.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile