Odp: Wariator
Witam, mam pytanie, w wariatorze obok obudowy przyspieszacza jest łożysko oporowe i czym ono jest uszczelnione? bo właśnie się rozleciało i jak patrzę to tam nie było żadnej uszczelki ani coś w tym rodzaju.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » Wariator
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam, mam pytanie, w wariatorze obok obudowy przyspieszacza jest łożysko oporowe i czym ono jest uszczelnione? bo właśnie się rozleciało i jak patrzę to tam nie było żadnej uszczelki ani coś w tym rodzaju.
Jest, jak rozbierałem swój wariator to uszczelnienia nie widziałem natomiast smaruje codziennie
Wielkie dzięki za odpowiedz, a jeszcze jedno gdzie jest ta kalamitka bo ja jej jakoś nie widzę
W środku. W kole masz otwór. Ciesz się że się rozleciało a nie spalił kombajn skoro go nie smarowałeś.
Przy okazji trochę wyżej i w prawo masz wariator młocarni tam też jest dziura do smarowania łożyska oporowgo...
Znalazłem. Kalamitka była urwana a dziura po kalamitce zapaćkana i tak właśnie myślałem jak tu jest rozwiązane smarowanie. Jeszcze raz dzięki za dobre rady.
Wczoraj zaczęło mi ciec. Rozebralem no i oringi do wymiany i jeden seger był prek a drugi cały popękany. Poskladalem wszystko, skosilem z hektar i to samo. Wypaliło jeden seger i leci. Kupiłem dziś nówki segery i zamiast simeringow założyłem pierścienie zgarniajace i lepiej się tam prezentują. Odpaliłem, chwila prawdy i szlag mnie trafił. Wypchnelo znowu segera. Zachowując zimną krew jeszcze raz rozebralem i założyłem segery o 180 stopni inaczej jak wcześniej. Puki co podczas testów na podwyrku trzyma. Ogólnie te segery dość ładnie leżą w rowkach ale obudowa jest jeszcze niebieska więc swoje lata ma. Jak problem nie zniknie to co wymiana obudowy?
Powodem częstych problemów z uszczelniaczami wariatora jest krzywy wał.
A może być, wał i tulej kwalifikuje się u mnie do wymiany i może jak mówisz właśnie to jest powodem
Znalazłem. Kalamitka była urwana a dziura po kalamitce zapaćkana i tak właśnie myślałem jak tu jest rozwiązane smarowanie. Jeszcze raz dzięki za dobre rady.
miałem to samo w tym roku
A może być, wał i tulej kwalifikuje się u mnie do wymiany i może jak mówisz właśnie to jest powodem
Wymienisz wał i tulej to zapomnisz o problemie. W 524 podobnie miałem.
Laszek mialem to samo, na nowym komplecie uszczelniaczy nie zdążyłem dojechać na pole, wymieniłem tloczki tulejki, uszczelniacze i działa. Chociaż jiz myslalem o wymianie obudowy, ale jak mowie, wymiana tloczkow zalatwila sprawę. Moje pracowaly 9 lat
U mnie tloczki i tulejki chyba dopiero 3 sezon lecą. Z tym nie problem tylko że segery wywala ale tak jak Paweł pisze, to będzie oś i tulej do wymiany bo tam jest luz przez co docisk od oporowego będzie miał drgania no i gotowe
U mnie seger tez wywalalo
No i jeszcze nowa obudowa została nabyta. Z tego co widzę to dotychczas miałem od 512 bez otworów na śruby przy miejscu na tulejki i tloczki. Moje pytanie to po co te otwory i jak i co z czym na nich ustawiać? A wał i tulej w ubiegłym tygodniu nowe
To chyba miejsce na śruby które mają ograniczać maksymalny moment rozszerzenia wariatora. Jak pas sie ciut zetrze i zrobi węższy to te śruby wykręcasz tak zeby wariator złapał pas ,inaczej pod obciążeniem będzie kombajn się zatrzymywał .. chyba ze nie o te miejsce chodzi
No raczej o to mi chodzi. Tyle że tloczki są idealnie na przeciwko siebie a te śruby będą bardziej pod jedną strona
U siebie w 524 wymieniłem przed sezonem tloczki i uszczelniacze, segery ktoś zamontowal wierząc przed nimi otwory i wbił przez nie kołki rozprężne, widocznie musiało wywalać bo luz na wariatorze mam wyczówalny.
laszek, chyba za wczesnie sie pochwalilem i mnie pokarało. Jak wymieniłem te tłoczki i uszczelniacze, razem z pierscieniami to na ostatniej usludze w tamtym roku wywaliło mi je znowu, co obstawiacie koledzy? wymiana obudowy przyspieszacza chyba mnie czeka co nie? dodam że wał prosty, poprzednia wymiana uszczelniaczy i tloczkow byla 9 lat temu
andrew dzieki za lopatologiczne wyjasnienie, mialem pod koniec zniw sytuacje ze mi sie kombajn stawał z pełnym zbiornikiem pod lekka górkę, ale byłem juz tak wykonczony zniwami ze nie pomyslalem o tym
W tym sezonie mój miał założony nowy wał, obudowę, klin, tulej, tulejki, tloczki, uszczelniacze i łożyska. Ostatnio gadałem z jednym gościem to mówił że ma w sprzedaży tulejki nie na oring pomiędzy tulejka a tloczek tylko na manszety, podobno tak jest w 524? Obudowa w 524 jest taka sama jak w 514?
Rafał, ja miałem zamiast oringów manszety ale czy to była przeróbka czy tulejki oryginał, nie wiem bo takiego kupiłem.Wiem że paru użytkowników 512 i 514 po wizycie u mnie przerobiło na moje rozwiązanie i mówili że problem z cieknącym wariatorem przestał być dokuczliwy.
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » Wariator
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo