Temat: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Witam,chciałbym sie dowiedzieć czy u was w 514 jest podobnie ,czyli wyje szczególnie na 3 biegu i przyspieszaczu, chcę sie dowiedzieć,może to wina oleju albo poprostu ma on proste zęby w zwolnicach jak c360 i poprostu jest głośna sama z siebie.

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

2

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Dolej oleju

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

3

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Na 3 są głośne wszystkie 14-tki mają swój specyficzny hałas.

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Stan oleju jest,widać ten typ tak ma.

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

5

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Ten typ tak ma

6

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

podłącze się do tematu. E 514. skrzynia wyje dosyć mocno. zarówno w czasie jazdy jak i na postoju. po wciśnięciu pedału sprzęgła hałas ustępuje w 90 %. przed żniwami było wymienione koło 1/R i nie było tego hałasu. pojawił się sukcesywnie w czasie pracy. kombajn wykosił 4 hektary i jest coraz głośniej

7

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Zobacz stan oleju.

8

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Taurus napisał/a:

podłącze się do tematu. E 514. skrzynia wyje dosyć mocno. zarówno w czasie jazdy jak i na postoju. po wciśnięciu pedału sprzęgła hałas ustępuje w 90 %. przed żniwami było wymienione koło 1/R i nie było tego hałasu. pojawił się sukcesywnie w czasie pracy. kombajn wykosił 4 hektary i jest coraz głośniej

rozbieraj jak najszybciej bo póżniej koszty naprawy wzrosną

9

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Taurus napisał/a:

podłącze się do tematu. E 514. skrzynia wyje dosyć mocno. zarówno w czasie jazdy jak i na postoju. po wciśnięciu pedału sprzęgła hałas ustępuje w 90 %. przed żniwami było wymienione koło 1/R i nie było tego hałasu. pojawił się sukcesywnie w czasie pracy. kombajn wykosił 4 hektary i jest coraz głośniej

U mnie po wymianie koła 1/r okazało się, że krzywy jest wodzik i koło na luzie stoi za blisko koła wstecznego i nieustannie obcierają o siebie, dawało to efekt lekkiego grzechotania przy małych obrotach oraz wycia przy dużych

Kiedy brak jakichkolwiek argumentów, najlepiej siłą narzucać swoje przekonania, a kiedy brak jakichkolwiek przekonań, pozostaje już tylko siła.

10

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

witam chciałbym sie dowiedzieć czy zwolnica od 512 pasuje do 514 morze ktoś zakładał słyszałem ze rórznią się tym krutkim wałkem

11

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Ja mam w 514 z prawej strony niebieską od 512 z tym że nie ma tam bębna hamulcowego, jest tylko z prawej strony przy skrzyni

E 516 na części
Telefon 695 076 269

12

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Ja zakładałem, ale przekładałem właśnie ten wałek, tak by bęben hamulcowy założyć.

13

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

512 ma 2 bębny hamulcowe a 514 4 bębny - dwa przy skrzyni tak jak 512 i jeszcze po jednym przy zwolnicach. W przypadku uszkodzenia zwolnicy w 514 można zastąpić z 512 przekładając ośkę.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

14

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Witam .Panowie mam problem z drugim biegiem  w 512.Co jakiś czas zakleszcza się tak że ciężko go wyrwać z powrotem.Jak by było tego mało to wyskakuje mi ten wichajster co wpycha biegi. Jakaś porada .

15

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Może uchwyt co jest przykręcony do skrzyni w którym chodzi drążek od biegów ma już za duży luz...

E 516 na części
Telefon 695 076 269

16

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Na polu wyleciało mi zabezpieczenie trzymające wodzik .Więc wsadziłem kawał pręta piątki którego niechlujnie i za długo  zagiołem .Po założeniu w domu nowego klina wszystko wróciło do normy. Po prostu na polu pośpiech i aby do przodu bo chmura wisi wpowietrzu

17

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Koledzy jak jest z remontem skrzyni? kto zmieniał tryby 1/r i 2 niech sie jak moze to wypowie co i jak. Problem był juz w tamtym sezonie z włożeniem wyjeciem biegu a w tym to juz masakra wciskalem 2 rekami bieg.
Nigdy nie miałem stycznosci z ta skrzynia. rozebralem troche ja po zniwach i stwierdzam ze hamulczyk sie skonczył i przez to wywaliło zeby w tych trybach o ktorych mowa.
dodam ze czasami tez zmieniajac np z 2 na R niemało mozna bylo wybic głowa szybe moze ktos podpowie o co chodzi?
przyspieszacz tez nie trzyma predkosci po 20m musze znowu stuknac wajcha zeby go pogonic -niewiem czy to ma wplyw na cokolwiek ze skrzynia -lecz moze obroty za duze były przy wbijaniu biegu bo i hamulczyk nie robil swojej roboty i te obroty nie schodziły...

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Oj to raczej wina nierozłączającego się do końca sprzęgła.
Gdy wciśniesz sprzęgło do końca,to wtedy załącza się ten hamulec i wyhamowuje główny wałek,ale gdy sprzęgło nie rozłącza do końca to ciągnie wałkiem paląc hamulec.
Albo wine ponosi zła regulacja tego hamulca, bo on zaraz po wciśnięciu pedału nie ma się załączać,dopiero jak wciśniesz pedał głębiej to ma wyhamować wałek,ale jest to potrzebne tylko podczas ruszania.
Nigdy hamulec nie może brać z początku,musi być trochę luzu między wysprzęgleniem a działaniem hamulca.
Gdy jest to wyregulowane tzw.na sztywno to będą takie objawy,że nie można wbić biegu,bo wałek nie jest w stanie się przestawić i zazębić.
Musisz to sam przeanalizować od a do z ,myślę że pomogłem.

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

19

Odp: wyjąca skrzynia,lub zwolnice

Jeśli masz takie zgrzyty to na początek  podreguluj sprzęgło i  hamulec skrzyni . U  mnie hamulec wcale  nie  brał za to łożysko musiało  lekko dotykać słoneczka (było nowe  zakładane ) teraz to  nie wiem ,  inaczej nie dało  rady wbić  biegu .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "