Temat: [323-A] Przedni napęd -- problemy

Cześć,

Na wstępie przeproszę, że wiem, iż na forum i grupie FB jest już to wałkowane, ale ja nie jestem mechanikiem i muszę zebrać informacje dla osoby, które będzie mi to naprawiała, a wcześniej nie miała styczności z "Forszami".

Czy możecie mnie, bardzo proszę, naprowadzić na opis, co trzeba po kolei sprawdzić, aby usunąć przyczynę niewłączającego się samoczynnie napędu na przód w 323-A? Dodam, iż włączanie z przycisku działa, ale gdzieś mi mignęła sugestia, iż nie powinno się jeździć przy załączonym sztywno napędzie (mam tu na myśli pracę oczywiście w polu, nie jazdę po ulicy) i raczej stosuje się to przy jeździe na wstecznym.

Będę wdzięczny za wszelki linki, albo całościowy opis. Również gdzieś widziałem, jak ktoś po kolei opisywał, co należy sprawdzać i co może być przyczyną niedziałania napędu.

Od kilku lat próbuję doprowadzić ten traktor do ładu, ale niestety ciężko o mechanika znającego te maszyny, a IFA-Serwis już się tym nie zajmuje, poza tym to są "pierdoły" i nikt do takich napraw nie przejedzie kilkuset kilometrów. Udało mi się znaleźć łebskiego gościa, ale nie zna on tych traktorów i muszę go wspomóc jakimiś wskazówkami, opisami itp.

Z góry bardzo dziękuję.

PS
Tak, to ja zakładałem kiedyś tu wątek oraz pisałem "odę do smutku" na grupie FB.

pozdrawiam
patefoniQ

2

Odp: [323-A] Przedni napęd -- problemy

W przystawce przedniego napędu jest sprzęgło jednostronnego działania, coś jak bendiks w rozruszniku. Opcje są dwie, albo wymaga czyszczenia albo wymiany. Polecam zaopatrzyć się w katalog części, tam są rysunki i można zobaczyć coś zanim się rozbierze.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

3

Odp: [323-A] Przedni napęd -- problemy

Tablica 3601 str 93 https://agrargeschichte.museum-digital. … urcenr=529