461 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2012-01-06 13:51:11)

Odp: turbo doladowanie

Pewnie, że będzie, ale jak ktoś ma nadmiar gotówki i lubi komplikować sobie życie, to czemu nie smile ? W zeszłym roku uczestniczyłem w projekcie przystosowania silnika 4VD do pracy ze zmiennym stopniem sprężania i przystosowaniu go do zasilania w systemie Common Rail (tu dopiero będą oszczędności na paliwie). Zrobiliśmy prawie cały ten silnik i w porównaniu z tym, zabawa z dwoma turbinami to dziecinna igraszka. Może jeszcze będzie głośno o tym silniku i to w skali światowej, i wtedy na pewno poinformuję o tym tu kolegów.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

462 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2012-01-06 14:47:44)

Odp: turbo doladowanie

Piotr napisz coś więcej
Tylko nie mów że nie możesz cool
bo Ci minusów przybedzie!!!! cool

463

Odp: turbo doladowanie

Nom że dogonią plusy big_smile

GG 16238418

464

Odp: turbo doladowanie

PiotrK napisał/a:

Pewnie, że będzie, ale jak ktoś ma nadmiar gotówki i lubi komplikować sobie życie, to czemu nie smile ? W zeszłym roku uczestniczyłem w projekcie przystosowania silnika 4VD do pracy ze zmiennym stopniem sprężania i przystosowaniu go do zasilania w systemie Common Rail (tu dopiero będą oszczędności na paliwie). Zrobiliśmy prawie cały ten silnik i w porównaniu z tym, zabawa z dwoma turbinami to dziecinna igraszka. Może jeszcze będzie głośno o tym silniku i to w skali światowej, i wtedy na pewno poinformuję o tym tu kolegów.

Tak więc pokazać na zdjęcia, nie tylko ja jestem ciekawy, co to jest za super innowacji.
Ja pokażę zawsze wszystko co wymyślam dla innych dla inspiracji lub krytyki.
Ale nie podoba mi się suche teoretyzowanie bez wyników.
Myślę, że to nie jest trudne wziąć aparat i zrobić dokumentacji.

465 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2012-01-06 17:29:51)

Odp: turbo doladowanie

Piotr ile by  kosztowała taka przeróbka na Common Rail tak z  czystej  ciekawości  bo kasy to nie mam za dużo tongue ?
Ale chciał bym zobaczyć  minę  sąsiadów jak bym  takie coś miał pod  macho , pewnie zjedli by własne  buty z zazdrości a to jest  bezcenne  big_smile

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

466

Odp: turbo doladowanie

tak a ty bys zjadł własne buty jak by przyszło to remontowac big_smile

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

467

Odp: turbo doladowanie

O tak big_smile tylko jak bym to miał to by mnie by było stać  na remont tego  a tak mnie na to  nie stać tak więc nie będę miał z tym problemu tongue

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

468 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2012-01-07 01:01:01)

Odp: turbo doladowanie

poulm napisał/a:

....]
Tak więc pokazać na zdjęcia, nie tylko ja jestem ciekawy, co to jest za super innowacji.
Ja pokażę zawsze wszystko co wymyślam dla innych dla inspiracji lub krytyki.
Ale nie podoba mi się suche teoretyzowanie bez wyników.
Myślę, że to nie jest trudne wziąć aparat i zrobić dokumentacji.

Pisałem już tu o tym ponad rok temu. Proszę bardzo - http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 186#p47186 . Nikt jednak nie podjął tematu więc ja też nie byłem zbytnio wylewny, bo nachalnym przecież być nie można.

Jeśli chodzi o koszty, to nie znam ich ostatecznie, ale pewnie kilka ładnych Fortschritt'ów za to by się kupiło i jeszcze na małe co nieco by zostało... smile

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

469

Odp: turbo doladowanie

Ciekawi mnie tylko jedno jak rozwiązaliście problem zmiennego ciśnienia ?w tłokach nic nie zrobisz w głowicach też nie za bardzo bo z czasem elementy ruchome zardzewieją(zajdą nagarem) ja bym próbował coś wykombinować na pół blokach na tej nieszczęsnej uszczelce co tyle ludzi się przejechało.

470

Odp: turbo doladowanie

I tak właśnie było Tomku smile

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

471

Odp: turbo doladowanie

Pół bloki unosić i opuszczać to nie takie trudne(i nie takie łatwe) gorzej z rozrządem jedyne wyjście to dać go do góry i napędzać łańcuszkiem.(w dobrym kierunku idę)

472

Odp: turbo doladowanie

Cześć, na Forum jestem nowy, ale 323 mam 5 lat i kombajn 516 8 lat. Właśnie wstawiłem turbo z 16nastki i sprawdziłem pod obciążeniem, daje 0,5-0,6 bara. Jak jest lżej silnikowi to troszkę mniej i wcale nie jest to ciśnienie które ma rozwalić tłoki, czy rwać wały czy Bóg wie co tam jeszcze, bo to są banialuki.  Mam silnik rok  po remoncie, wszystko chodzi dobrze.
Zakładajcie turbiny a nie dyskutujcie co jak i kiedy się rozpadnie ,bo jak ma ktoś padaczkę silnik to mu turbina nie pomoże a później wina turbiny.

473

Odp: turbo doladowanie

Tomek, wieczorem chyba będę miał więcej czasu, to skrobnę coś jeszcze na ten temat.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

474

Odp: turbo doladowanie

zdjęcia plisssss

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

475 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2012-01-12 22:39:20)

Odp: turbo doladowanie

W sumie to w żaden sposób nie zostałem upoważniony do opisywania tego na publicznym forum, no ale skoro tak naciskacie, to uchylę rąbka tajemnicy. Fotek tez nie powinienem wstawiać, więc tylko ograniczę się jednaj małej z "wnętrza" silnika.

Tak więc silnik ten to jest składak z kilku innych silników. Główny trzon to oczywiście IFA 4VD chłodzona wodą, ale znajdują się tam i elementy 4VD chłodzonego powietrzem, trochę Hanomag'a, Mercedesa i innych. Zmienne sprężanie realizowane jest przez odsuwanie głowicy od tłoka. Głowica z półbloczkami skręcona jest na stałe i unoszona jest razem z nimi. Wszystko jest odpowiednio uszczelnione tak, że nie powinno być żadnych wycieków oleju, no i spięte odpowiednią ramą tak, żeby głowice z bloczkami sufitów nie rozwaliły wink Zmiany stopnia sprężania dokonuje się za pomocą specjalnych pokręteł. Wtryskiwacze, pompa paliwa Common Rail itd. zaadoptowane zostały z MAN'a, a sterownik tego wszystkiego jest autorskim rozwiązaniem ludzi z tej Politechniki. Rozrząd rozwiązany został przez układ odpowiednich dźwigni i mimośrodów tak, żeby podczas podnoszenia i opuszczania głowic, luz zaworowy zawsze był taki sam. W głowicach ponadto umieszczone są czujniki ciśnienia sprężania, które razem z innymi czujnikami podpięte są do komputera umieszczonego w specjalnym stanowisku. Silnik naturalnie połączony jest z hamownią i wszystko to razem tworzy bardzo duże stanowisko badawcze w pracowni silnikowej, i na pewno sporo osób obroni, a może nawet już obroniło, na tym silniku jakieś swoje kolejne tytuły naukowe. Fajna sprawa i jakbym miał możliwość, to na pewno bywałbym w tej pracowni co kilka dni.... 

Teraz obiecana mała fotka. Te świecące kropeczki, to są pozostałości po digitalizowaniu silnika.

http://img42.imageshack.us/img42/8647/4vdmix.jpg

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

476 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2012-01-11 13:44:18)

Odp: turbo doladowanie

no ok. :brawo:
ale co to daje?
szczególnie to zmienne sprężanie?
Nie prościej by było założyć turbinę i o i i jakiś zestaw sterujący dolotem?

477

Odp: turbo doladowanie

No ciekawie się zapowiada :brawo:

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

478

Odp: turbo doladowanie

nie mogę wyobrazić sobie tego w pracy zmiana sprzężenia a na liczniku 2200... czadzik

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

479

Odp: turbo doladowanie

to PiotrK:

Bardzo ciekawie.

I jest taka przerobka ekonomiczna?

Kiedy będę chciał mieć w ZT silnik s Common Rail, tak jest prostszy do niego wstawić niektóry silnik 6 cilindrowy z  nowszych ciężarówek, których jest już wiele dla części zamiennych.

Albo jaki jest powód dla taki trudny tunnig silnika IFA 4VD?

Przy oturbieni jest ważne mieć wysokiej jakości uszczelki głowicy i wszystko jest OK:

http://up.picr.de/8256327wel.jpg
http://up.picr.de/8256338vgn.jpg
http://up.picr.de/8256339szi.jpg

480

Odp: turbo doladowanie

które z tych 3 pokazanych są najlepsze?

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]