Odp: turbo doladowanie
No to gratulacje :brawo:
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 39 40 41 42 43 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
No to gratulacje :brawo:
działa
Nie cisnąłem ale w średniej orce daje do 0,6 bara
wrażenia?
Nie chciałbym kierować się emocjami, ale wychodzi na to że jest za....ta róznica.
Orałem piach ale na górce. Idzie!
trzeba to poczuć
Polecam
Zrob video, w orki jest turbo dobrze słyszeć.:brawo:
Wczoraj ciągnąłem ładunek 21ton żwiru na dwóch przyczepach
a po zimie wyganial pająki z komina:smiley:
video z pługiem to jesienią. bo wiosną to nie orka.....
Jakieś nagranie zrobię jak założę jakąś rurę wydechową po puki co mam taki żeliwny króciec około 50cm i jest dość głośno
Ciągnik umyty poszedł na urlop.Jestem po wiosennych pracach. Potwierdzam turbo świetna sprawa.
Oszczędność paliwa.... z moich pomiarów wynika że w agregacie uprawowo siewnym zszedł z 7l do 5l na ha ( a robota nie szła płynnie silnik często chodził na pusto a ja reanimowalem siewnik)Pomiar zrobiony na 10ha 3 kawałki 5,3,2ha . Moc ..... praca z kultywatorem na szerokich pazurach o szerokości 4m na biegu 4-II pestka nawet na glinie ( kasowanie pszenicy) Pracę zaczołem nawet na 2 -III ( szosowej) ale na lekkiej ziemi. wszystko fruwało na 0,5m na boki poza kultywator. Nie wiedziałem co się dzieje, dopiero kiedy spostrzegłem na jakim biegu jadę.......
Sąsiad też ma 323 wałowaliśmy zasiewy tym samym wałem. Miałem go ciągać MF255 ale sąsiad mówi że 323 na 2-III czuł że coś ciągnie to zaczepiłem wał do uturbionego i pojechałem, generalnie jeździłem 3-III ( gdyby pole było dłuższe i nie zbierał bym kamieni przy okazji wałowania to śmigałbym na 4-III po sprawdzałem szedł.....)
Wydaje mi się że silnik pracuje ciszej( muszę wyciszyć skrzynię )
Awarie? Raz się wystraszyłem, było dużo hałasu....
Patrzę! ( siedządz w kabinie)
Kolektor wydechowy i turbina na miejscu!!!
Miska olejowa na miejscu!
Olejem nigdzie nie wali na boki!
Ciśnienie i temp w normie!!!
Spadł wąż z kolektora ssącego !! ;-) Ale narobił rumoru.....
Od takie moje spostrzeżenia.
nic tylko się cieszyc jeszcze filmik i będzie super
Widzicie, idetyczne wrażenia miałem wczoraj. Kumpel przyprowadził z Czech E-512. W 2004 został do niego włożony fabrycznie nowy silnik. Kombajn pracował po kilkanaście godzin rocznie. Z resztą jak na swój wiek(1973) to wygląda rewelacyjnie. Wg mojej oceny stan bardzo dobry. No i jazda nim to sama przyjemność silniczek mruczy. Rusza z trójki bez zająknięcia, gaz do oporu i od razu 2000 obrotów, bez czkawki. Pod na prawdę stromą górę na trójce bez dymka i jęczenia. Potęga! Widziałem to już drugi raz, tak ma właśnie pracować IFA, z tym że nasze są już poddarte i dlatego uturbianie zbliża do tego co ten silnik potrafi w oryginale. Myślałem też nad takim zabiegiem, ale postanowiłem kupić gdzieś na złomie oryginalny silnik i w wolnych chwilach porządnie go wyremontować.
Czy mój silnik jest poddarty? nie wiem. Nowe pierścienie, zrobione głowice, pompa wtryskowa po remoncie, nie dymi pod siebie ani odrobinę, ciśnienie oleju w polu 3,5-4,5 . Wałek rozrządu to jedyne co można tu wymienić.
Jedno wrażenie które mnie urzekło. Czech dał padłe baterie i nie krył tego. Wczoraj rano było około 1 stopnia, a ten na tych zdechłych bateriach rano zaskoczył jak by przed chwilką ktoś go zgasił. Moje klamoty w takich warunkach nawet nie stękną, więc wiem o czym mówię.
Krzychu nie twierdzę, że masz zły silnik, ale jest on poddarty albo nie do końca naprawiony. Ja tych klamotów trochę widziałem (pomijając swoje dwa) i mam spore rozeznanie. Wiem jak jest, a jak powinno być i najlepsze turbo nic nie pomoże, bo to tylko leczenie syfa pudrem.
No Krzysiek gratulacje, ja znów jestem bliski zakupu silnika MANa albo samej turbiny z niego i forsz albo dostanie turbo albo 270KM z turbo, miałem co prawda zmienic forsza na coś innego ale plany się zmieniły i rozglądam się za kombajnem.
No to za jakiś czas będzie najprawdopodobniej E-512, a już dziś jest Z-058 Rekordzik do zabrania.
270 z turbo? jesteś szalony! ;-)
powiem tyle od jesieni jeżdżę 303 na silniku ify ze straży pożarnej, silnik nominał z paroma tysiącami przebiegu, zero dymu ciśnienie zimny czy ciepły 5. przy 0 stopni bez grzania pali na 2 obroty nawet na słabych bateriach a moc wieksza niż jego poprzednik z turbiną
Ja zamierzam się zabrać do zakładania Turbinki w moim 323 ale nie mam kiedy z braku czasu bo praca na zmiany i czasami trzeba robić w Służbie nadgodziny bo kogoś zabraknie ale turbina już kupiona nowa teraz trzeba jeszcze zobaczyć jak się mają tłoki tuleje i pierścienie w silniku pompę wtryskową wysłać do Piotra żeby ją przejrzał i wtryski . Ciśnienie mam ładne tak jak Czesio 5 a nawet 5,5 na zimnym ale brakuje mi mocy albo po prostu mam takie odczucie no ale już nie mogę się wycofać Bo wszedłem już w Koszty
właśnei wstawiłem torbo do swego. Wrażenia narazie pozytywne, w polu ciągnik lepiej sie spisuje ale w zamian pojawił się problem z odpaleniem. Bez turbo zapala max za 2 obrotem a z turbina trzeba trochę dłużej zakręcić. Na wolnych obrotach turbina się nie kręci, turbo mam z autosana. Nieznacznie spadło ciśnienie oleju.
Czy powinno tak byc ze wirnik nie obraca się przy wolnych obrotach? Ta sama turbina wcześniej w jumzie kręciła się cały czas. Moze turbo jest "za wielkie"?
Turbo z Autosana jest do silnika z 6 cylindrami a nasza ifa ma 4 i cała charakterystyka pracy obu silników jest inna . A co do obracania się silnika to ona powinna się tez obracać na minimalnych obrotach
kamil a jaka masz turbinę kupioną?
krzysiek a ty wstawiłeś z iveco czy zmieniłeś na inne?
palić z turbiną będzie ciężej, turbina daje opór, a jeśli chodzi o turbinę z autosana to u mnie leży na półce słabo doładowuje, musiał byś zmienić tą cześć żeliwna od zetora 4 jak to zrobił rm
cześć Krzysiek cool , a próbowałeś odczepiać wąż od kolektora ssącego ijechać tym samym biegiem , ile ci pompuje turbo podczas pracy
Takowego testu nie robiłem. Jak pisałem wczesniej raz mi spadł wąż, było kupę huku i dalszą jazdę sobie darowałem.
Na wolnych obrotach 0,0 bar, jak ma g.... do roboty 0,2bar. Przy normalnej pracy np z kultywatorem ładuje do 0,5 - 0,6bar. Podejrzewam że na max da 0,7-0,8
Tak mam turbo z iveco 6 cyl 5,8l
Pawlon a w Twojej turbinie masz zapewne 2 kanały na spaliny zatkaj ten zewnętrzny turbo będzie się kręcić
czesio303 a w jakim stanie masz to turbo od autosana ( chcesz sprzedać? )
Strony Poprzednia 1 … 39 40 41 42 43 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo