41 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-01-18 22:19:17)

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

Z drugiej strony, samo podgrzanie zasysanego powietrza i płynów, nie jest stu procentowym lekarstwem na dobre rozruchy silnika.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

42

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

5 KM to czasami dużo szczególnie jak brakuje
a paliwa pójdzie z dymem tyle samo więc 5  % paliwa w d.... 1000 litrów  5%  50 litrów x 4 zł 200zł  nie wspominając o tym ze może trzeba będzie zredukować  bo braknie 5 kucy....
Ale to tylko gadanie bo nikt naprawdę nie wie jak bardzo jest zakłócony przepływ powietrza.....

43 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-01-18 23:43:08)

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

No właśnie. Czasami robię takie silniki, że mam wrażenie, że z całej stajni została już tylko połowa koników i to takich mocno zabiedzonych. Jeżeli takie świeczki, jak na zdjęciu, miałyby spowodować tylko 5% spadku mocy, no to chyba nie byłoby tak źle. Może udałoby się dopasować inne, mniejsze takie świece? Sporo ludzi ma obawy przed używaniem świec płomieniowych, więc przy pompie wtryskowej ustawionej na ok. 120KM czy nawet 125, to byłoby tylko ok. 6KM straty i na na samą zimę miałoby to chyba sens, tym bardziej, że na lato można by je wykręcić, zaślepić otwory i byłoby jak dawniej. Trudno to jednak tak tu ocenić. Najlepiej jakby ktoś miał już z takim rozwiązaniem do czynienie i podzielił się doświadczeniami.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

44

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

Litości skąd wy te 5KM wzięliście? Czy to było na hamowni sprawdzane? A ile Nm ubyło? Szczerze wam powiem że wasz filtr powietrza wielokrotnie większy opór stawia... a kiedy był ostatnio wymieniany (wymieniany a nie trzepany)??

Jakby tam przepływka była to może bym miał wątpliwości... poza tym znajomy mechanik robił kiedyś takie pomiary że wstawiał jakieś gówienka we wlot powietrza przed przepływką i sprawdzał na kompie zachowanie przepływki i sondy lambda (spalanie nie miał możliwości). Jak się okazało nawet spore elementy zmniejszające przepływ nie robiły większego problemu o ile były nieruchome!! Problemy i szaleństwa układu zasilania pojawily się gdy zaczął w czasie pracy poruszać tym- zaczął falować i komputer zaczął "ratować" sytuację zmianą dawki co zaowocowało skokami wartości na sondzie lambda.

Polecam to sprawdzić osobom które mają przelotowy kanał do wlotu powietrza z obudowy kolektora wydechowego w aucie (taka srebrna rurka z alu chyba)- większość benzynek na jednopunkcie to ma. Wyciągamy ją i powoli zaczynamy czymś przesłaniać - efektu brak. A wystarczy że lekko dmuchniemy w nią i silnik prawie przygaśnie......

45

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

mojego filtra sie nie trzepie bo jest mokry
a 5 KM ..... to tak z sufitu ale to dość prawdopodobne....
Ten eksperyment z przepływówką to był pewnie robiony na wolnych obrotach przy pełnej mocy przez tą rurkę przelatuje jakieś 2 tys litrów powietrza na minutę .....

46 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-01-19 21:23:49)

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

No tak, ale przecież to nie o to tu chodzi. Przepływ powietrza przez cały układ dolotowy wymuszony jest silnym ssaniem z cylindrów (jak ktoś źle przyłoży rękę do kolektora ssącego, a ma słabe kości, to może mu nawet palce połamać). Powietrze ma tą właściwość, że jak mu się zwęży przepływ w tunelu/kanale, to przy tak wymuszonym przepływie, zwiększy się tylko tam prędkość strumienia powietrza, a ilość zassanego powietrza pozostanie na tym samym poziomie. Już sam kanał wlotowy w głowicy i samo przejście przez zawór jest znacznie węższe niż wlot kolektora ssącego, m.in. po to właśnie żeby zwiększyć prędkość powietrza i jego zawirowania. W związku z tym również uważam, że taka modyfikacja niewiele zmieni w mocy silnika i w spalaniu i na pewno będzie to mniej niż te przykładowe 5%. Głównie chodzi tu o to, czy takie rozwiązanie, ma faktycznie tak korzystny wpływ na rozruch tego silnika, bo straty w mocy i w paliwie będą tu pomijalnie małe w porównaniu do np. padniętych akumulatorów czy zajechanego rozrusznika. Klient, który to zastosował, bardzo chwalił sobie to rozwiązanie i jestem ciekaw czy ktoś jeszcze może spotkał się z takim rozwiązaniem i jak to się sprawowało?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

47 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2010-01-19 21:50:52)

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

To ja może dopowiem ponieważ mam takie 2 sztuki w c-330. Są one dosyć sporej odległości od zaworów (mniej więcej w połowie kanału dolotowego)... akumulatory w nim są dość wiekowe 2x6V 185Ah... a i rozrusznik i sam silnik już lata świetności mają za sobą (ciągnik żyga olejem przez odpowietrznik i mocy ma niewiele ale póki służy do prac przydomowych i robi rocznie 30-40 MTH to tak sobie żyje smile ).

Procedura odpalania silnika=> 10 sek. grzeję świecę... następnie ok 20 sek przerwy (aku się rozgrzewają i zwiększa się ich wydajność, świece oddają ciepło w kanale dolotowym ogrzewając powietrze)... następnie ok 5 sek grzania i kręcę rozrusznikiem. Ostatnio odpalił na płynie przy -13*C. Bez podgrzania nie odpale przy -2*C.... różnica kolosalna

Wątpię aby montaż ich był błędem. Tym bardziej że w porównaniu - te świece w C-330 a świeca płomieniowa w MTZ'cie (podobna do tej w forszaju) to świeca płomieniowa jest wielkim nieporozumieniem.... płomieniówka daję niższą temp i (co najważniejsze!!!) spala zbyt dużo tlenu! Takie świece nie spalają tlenu z zasyssanego powietrza... to jest ta kolosalna różnica.. poza tym temp żarnika jest o ok 100*C wyższa (ktoś to kiedyś porównywał przy spalaniu nafty w MTZ'tach i temp tego żarnika w C-330).... nie wiem jaka jest temp spalania ropy (bo w forszaju idzie z przelewu) więc nie porównuję...

48 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-01-20 22:45:51)

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

Na pewno sprawność takiego układu będzie tu trochę gorsza niż w C-330, bo on w jednym garnku na ok. 1 litra pojemności, a Ifka lekko ponad 1,6 litra. Może jakieś inne, mocniejsze świece? Może nawet na 24V? Może też lepiej byłoby zamontować te świece na wylotach w kolektorze ssącym? Trochę więcej zabawy ale zawsze to kolektor, a nie głowice.
Jest może ktoś chętny do testów?

P.S.
W Fortschritt'cie zasilanie świecy jest z filtra, a w przelew idzie reszta paliwa.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

49

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

Właśnie zakładam w zapasowym kolektorze ssącym 2 takie świece od 330, zobaczymy czy pomoże big_smile

50

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

Tylko się nie pomyl i na dobrym kolektorze zamontuj (mam na myśli.. nie pomyl ssącego z wydechowym) smile

51

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

Jutro chcę już wszystko poskładać, więc jak dobrze pójdzie zrobie mały test odpalania big_smile

52

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

maxi900 napisał/a:

świeca płomieniowa jest wielkim nieporozumieniem.... płomieniówka daję niższą temp i (co najważniejsze!!!) spala zbyt dużo tlenu!

A moim zdaniem nie, bo w Transitcie mam takową i spisuje się rewelacyjnie lol , a jakbyś miał kiedyś dobitego Stara 28 to byś wiedział po co jest knot (kot, gazeta etc.etc.), a jego lepszą wersją jest świeca płomieniowa. Jest jeden warunek, żeby wszystko było ok świeca musi rozgrzać się do odpowiedniej temperatury, bo jak nie jest rozgrzana albo jest uszkodzona to zamiast ognia jest biały dym i nic nie pomaga. Jak wszystko jest w porządku tj.:
1. najważniejsze KOMPRESJA!!!
2. Sprawny rozrusznik
3. Zdrowe baterie
4. Sprawna instalacja elektryczna i świeca żarowa
5. Odpowiedni olej a nie jakiś tam superol z beczki który w temp. -5 st Celsjuża bardziej przypomina towot niż olej.

To nie ma prawa być problemu z paleniem.

W przeciwnym razie pozostaje samostart, a z doświadczenia wiem że silnik IFA 4VD pięknie pracuje na samostarcie. Ilez to razy odpowietrzyłem przy jego pomocy cały układ paliwowy, ojojoj... cool

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

53 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-01-22 16:47:30)

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

6. Sprawne wtryskiwacze.

No to Sławek77, z niecierpliwością czekamy na relację...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

54

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

pamiętaj o dokumentacji dla potomnych smile rób ładne fotki !! wink

55

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

Fotki wstawię jutro, mam już wszystko poskładane zostało tylko podłączenie przewodów do świec no i próba smile.W zbiorniku mam letnie paliwo powinnien  na tym zapalić czy dolać mu świerzego ?

56

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

Witam. Co do odpalania forszaja to ja mam o nim bardzo dobre zdanie. Wczoraj  minus 17 ,około minuty podgrzewam świecę [płomieniówka] kręci około 5 sekund i odpala bez problemu.Zalany płynem!

57

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

sławek77 dla pewności najlepiej zaswieć latarka do zbiornika i zobacz jak to poliwo wyglada,bo jak się wytraciła parafina to zacagnie to w filtry i sobie dodatkowej roboty narobisz.

58

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

Uuuu i znów zong!!
U mnie minus 18, ciągnik zalałem wrzątkiem, polałem termostat bo zamarza zawsze...
Podchodzę płomieniówka kilka sekund no może minuta, no i heł heł heł heł około 10 sek i cyka co mnie zdziwiło miło bo przy bodajże -10 nie chciał zakręcic nawet z 5-10 obrotów silnika.

Fortschritt ZT-303-D------------A w przyszłości Fortschritt ZT-323-A

Sprzedam lampy zespolone diodowe, diody LED.
Bliższe informacje i zdjęcia na tej stronie:http://www.was.eu/index.php3?action=wyroby&kategoria=diodowe&strona=1&sort=&lang=PL

59

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

jak nie ma plomieniowki to mu kopciucha pod nos wink
a jak to nie poskutkuje to c355 lineczka i wio wink

60

Odp: co robicie z silnikiem w czasie zimy

Przyjedz do mnie weź 40-stke i odpal go;D
Będziesz dobry!!
Wszędzie śnieg, ślisko, że ruszyc ciężko bo koła się obracają a Ty chesz na zaciąg palic;D

Fortschritt ZT-303-D------------A w przyszłości Fortschritt ZT-323-A

Sprzedam lampy zespolone diodowe, diody LED.
Bliższe informacje i zdjęcia na tej stronie:http://www.was.eu/index.php3?action=wyroby&kategoria=diodowe&strona=1&sort=&lang=PL