maxi900 napisał/a:świeca płomieniowa jest wielkim nieporozumieniem.... płomieniówka daję niższą temp i (co najważniejsze!!!) spala zbyt dużo tlenu!
A moim zdaniem nie, bo w Transitcie mam takową i spisuje się rewelacyjnie , a jakbyś miał kiedyś dobitego Stara 28 to byś wiedział po co jest knot (kot, gazeta etc.etc.), a jego lepszą wersją jest świeca płomieniowa. Jest jeden warunek, żeby wszystko było ok świeca musi rozgrzać się do odpowiedniej temperatury, bo jak nie jest rozgrzana albo jest uszkodzona to zamiast ognia jest biały dym i nic nie pomaga. Jak wszystko jest w porządku tj.:
1. najważniejsze KOMPRESJA!!!
2. Sprawny rozrusznik
3. Zdrowe baterie
4. Sprawna instalacja elektryczna i świeca żarowa
5. Odpowiedni olej a nie jakiś tam superol z beczki który w temp. -5 st Celsjuża bardziej przypomina towot niż olej.
To nie ma prawa być problemu z paleniem.
W przeciwnym razie pozostaje samostart, a z doświadczenia wiem że silnik IFA 4VD pięknie pracuje na samostarcie. Ilez to razy odpowietrzyłem przy jego pomocy cały układ paliwowy, ojojoj...
Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia