41

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Kolego, wymieniłeś kulkę i sprężynę, czyli dwie trzecie całego układu. Czy wymieniłeś też przylgnię, czyli gniazdo kulki ? Skoro o nim nie wspominasz, to pewnie nie. Kulka mimo wyglądu na stal, twarda nie jest. Ma podobną twardość jak gniazdo. Jak na starej kulce były odbite pierścienie od gniazda, tak i w gnieździe są odbite ślady kulki - tylko trudniej je zobaczyć. Żeby wyeliminować temat zaworu głównego pompy oleju, zamiast metalowej nowej kulki, wpasuj tam coś miękkiego, np. gumowa kulka z zabawek, silikon odpowiednio uformowany - cokolwiek, żeby tylko uszczelnić miejsce styku. Po uszczelnieniu (wynalazkiem), ostrożnie z obrotami i patrz co się dzieje z ciśnieniem oleju pod wpływem zmiany temperatury silnika. Parametry powinny być zależne. Jak nie są, ciśnienie skacze lub spada bez powodu - ściągaj miskę olejową i pod nią szukaj przyczyn, ale to w innym odcinku tej bajki.

42 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2009-05-06 09:44:15)

Odp: 1 atm zamiast 3atm

No właśnie. Często zdarza się, że ktoś wkłada w ten zawór kulkę od łożyska, która jest mocno za twarda do gniazda i wtedy zużywa się to w odwrotnej kolejności - najpierw gniazdo, potem kulka. Najbardziej zastanawiające jest te 8 atm. na początku. Chyba masz za silna sprężynę założoną. A jaki olej wlałeś? Przydałoby się jeszcze tu zajrzeć do wirówki (możesz spróbować ją awaryjnie zaślepić) i do pompy olejowej. Na 100% one też już się zużyły.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

43

Odp: 1 atm zamiast 3atm

mam wlany superol 15w .  wirówka już dawno zaślepiona , i nadaj jest jak było nawet z gumową kulką

44

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Na moje to by trzeba było zagłębić sie bardziej w ten silnik,kolega tu pisze,że po rozgrzaniu silnik miał 2 atmos ,a to już nie wróży najlepiej.Ciekawe jak długo ten silnik pracuje bez naprawy.Myślę,ze nie obejdzie sie bez szlifu wału.

GG 5704394

45 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2009-05-06 19:46:15)

Odp: 1 atm zamiast 3atm

15W?!? Przecież to jest olej typowo zimowy. Sprawdź, czy przypadkiem to nie jest Superol 15W/40, wtedy byłoby dobrze. Jeżeli jednak będzie tylko 15W, to wiele by tłumaczyło. Może masz kogoś znajomego w okolicy, od kogo mógłbyś pożyczyć cały filtr oleju i porównać na nim ciśnienie? Pompa olejowa w silniku też już Ci na pewno padła i trzeba by ją zrobić. Na tym się kończą dobre wieści, bo mogą to być jeszcze panewki/wał lub rozrząd. Najpierw rozwiej wątpliwości z tym olejem.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

46

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Pitek nie masz racji z tym że 2 atm to już remont się szykuje. Miałem na zimnym 5 a po rozgrzaniu 1-1,5 atm i PiotrK mi tylko pompe oleju zregenerował i mam na zimnym 5,5 a na gorącym ok 4. Fakt że ja wcześniej bąka nowego kupiłem i od Piotra wziąłem tą kulkę ze sprężynką nową.

Ja na miejscu rolnika zrobiłbym tak: zwala miske, wykręca pompę, wykręca cały filtr oleju (całą podstawę od bloku silnika) i goni z tym do PiotraK. Może jak nowy nie będzie ale na pewno poprawa będzie znacząca.

47 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2009-05-09 09:22:37)

Odp: 1 atm zamiast 3atm

I jak tam "rolnik 2000"? Udało Ci się coś zdziałać w tym temacie?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

48

Odp: 1 atm zamiast 3atm

chopy nie uwierzycie mam teraz jak odpalę 8  , a jak sie zagrzeje to je 4  na jałowym biegu.    i mu depna po garcach i jest 6 . mam olej rzeczywiśćie  Superol 15W/40    i to wszystko po dolaniu oleju .   było przed dolaniem równo 22 , według moich obliczen jest tam juz prawie 26 litrów .. przed dolaniem tego oleju  mialem znów nowy objaw , jak stał w miejscu to mial 1  a jak  skurwysyn ruszył to było 5 .  niezależnie od obrotów.

49

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Ja swojemu leje max 15 litrów i ciśnienie jest na zimnym 5 na ciepłym 3 i powiedzcie dlaczego tak jest.Ostatnio to pewnie jest 10 litrerków bo miarka sucha.

50

Odp: 1 atm zamiast 3atm

To pewnie pola masz gładkie i proste jak stół, co?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

51

Odp: 1 atm zamiast 3atm

To prawda gładkie są czasami to nie ustawiam koła od regulacji pługa tylko na pompie trzymam a agregatu swojego pomysłu to wcale ich nie montowałem.

52 Ostatnio edytowany przez Fenol (2010-06-08 21:06:03)

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Problem, jakieś dwa tygodnie temu wymieniłem olej na Superol CC, i nawet nie odpalałem ciągnika czekał sobie na pryskanie kukurydzy, dziś (teraz) miałem pryskać, odpaliłem ciśnienie wskoczyło niemal do końca opadło tak że ledwie wskazówka wychyla się ponad czerwone pole, oleju mam dużo ponad miarka jest to olej świeży. nie wiem co jest grane. oczywiście do tej pokryweczki od sprężyny zaglądałem ależ to cholerstwo ciężko zakręcić, i nic żadnej zmiany filrt oleju mam od PiotraK. a stary wywaliłem. nie miałęm nigdy problemó zciśnieniem zawsze pokazywał gdzieś 2/3-3/4 podziałki. co jeszcze może być przyczyną. kulki nie mogłem wyciągnąć jest tam w tym kanale gdzie ta sprężyna jest wkład w którym spręzyna się chowa nie mogłem tego ruszyć kulkę dotykałem palcem i była swobodna, skręciłęm to razem i to samo. jak wymieniałem olej z wielkim pietyzmem czyściłem bebechy bączka, i wszystko co tam trzeba. co być może że mam problem i to na oryginalnym filtrze i porządnym poziomem oleju, wszytko dobrze wyczyszczone.

bączka miałem solidnie zawalonego jakieś 4mm gestego ubitego szlamu. teraz czyściutko, no ale to ie miałoby chyba takiego dramatycznego wpływu.

odnalazłem stary filtr(sędziszów) umyłem w benie i o dziwo chodzi idealnie. dziś juz nic nie zrobię ale z rana lecę z opryskiem, dalej mam coś uszkodzone i już nie wiem co. no bo stary filtr powinien stawić większy opór z racji zabrudzenia, kulka przecież powinna reagować na każdym filtrze w udentyczny sposób. no nie wiem co i jak, nie rozumiem.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

53

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Według mnie to cosik stało się z gumowym uszczelniaczem na misce olejowej ten co uszczelnia miskę z rurą ssawną od pompy olejowej.

54

Odp: 1 atm zamiast 3atm

ale to bym miał stopniowo coraz wiecej problemów spadku ciśnienia a teraz trzyma wspaniale, tylko że ma sedziszowski wkład filtra zamiast oryginałów, a kupiłem ich parę i pakować teraz zgniatające się podróbki to ciężki bezsens, tylko trzeba wiedzieć co jest grane.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

55

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Wykręć rurkę ciśnienia oleju od podstawy filtra i wkręć w to miejsce zegar wyskalowany numerycznie.

56

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Sławku ale co to zmieni do czego zmierzasz? teraz ciśnienie pokazane jest super i jest poprawne, tylko że na lipnym filtrze, a na ryginale nie łapie ciśnienia.  oczywiście sprawdzę te ciśnienie.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

57

Odp: 1 atm zamiast 3atm

Przejrzyj na spokojnie ten temat.
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=537
Wyeliminuj zegar z rurką, czyli to co możesz bez większej gimnastyki zrobić. Porównaj na nim ciśnienia na obu filtrach i bez żadnego filtra. Da to jakiś obraz.

58 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-06-09 08:54:47)

Odp: 1 atm zamiast 3atm

A ja obstawiam tu winę zaworu w filtrze oleju, a dokładnie koszyka prowadzącego kulę zaworu. Piszesz, że na początku ciśnienie skoczyło na maksa, co mogło być spowodowane tym, że zawór się nie otworzył i tu raczej koszyk przytrzymał sprężynę lub kulkę. Zaraz potem ciśnienie spadło i już nie urosło, więc wydaje się, że zawór uległ sile kulki, otworzył się, ale niestety już nie dał rady się zamknąć - koszyk znów przyblokował sprężynę, przytrzymał kulkę lub coś pod nią wpadło. Potem rozruszałeś zawór, może koszyk akurat dobrze się ułożył, założyłeś stary wkład i wszystko wróciło do normy. To raczej nie będzie wina wkładu. Tak czy inaczej, musisz dobrze sprawdzić ten zawór, głównie koszyk i sprężynę, bo to może Ci się powtórzyć. Sprężyna musi lekko wychodzić z koszyka i się w nim obracać, to samo z kulką.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

59 Ostatnio edytowany przez Fenol (2010-06-09 15:55:38)

Odp: 1 atm zamiast 3atm

jednak wprowadziłem Was trochę w błąd, teraz gdy mam stary filtr włączę silnik, dam mu 1000obr wskazówka ciśnienia wychyli się do 2/3 po czym opadnie na połowę podziałki, obserwując podziałkę ciśnienia widać jak podskakuje wskazówka, a dalej stopniowo opada. i zatrzymuje się ma początku grubego pola zielonego, dalej jak dam max obroty sytuacja się nie zmienia i ciśnienie nadal jest bardzo niskie. kupię manometr i sprawdzę jeszcze ciśnienie, popatrzę do katalogu, odkręce cały korpus filtra i może coś tam znajdę.

mam inną podstawę filtra niż ta http://img232.imageshack.us/i/dsc00325bh2.jpg/
u mnie jest tylko zawór ze sprężyną i kulką po lewej po prawej tego nie ma.
nie ma też tego małego zaworka ze sprężynką przy wyjściu na manometr w kabinie.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

60

Odp: 1 atm zamiast 3atm

U mnie jest inny typ filtra, z wyjściem na wymiennik ciepła.