Temat: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Od ponad roku pałuję się z tym problemem i nie mam pojęciaco to jest.
Ładuję całą noc akumulatory prądem ok15V rano wsiadam kręcę ledwo daje radę przełącze prostownik na szybkie ładowanie  (ok18,5V) po 5 min pali jak złoto. Napięcie w akumulatorach jak mierze przed zapaleniem to 13,3V (powinien kręcić , a nie kręci) rozrusznik dawałem do elektryka (jest ok) , alternator też ok , podczas pracy ciągnika jak mierze napięcie na aku to jest 14,2V czyli alternator ładuje.  Dzisiaj przyjechałem z pola 4,5 h orki na starter , a on nawet się nie odezwie. Jestem głupi. A jeszce kupiłem ostatnio nowy przełącznik 12/24 ten do rozruchu i też nie pomogło. Może to siedzą aku (mają napięcie ale nie mają mocy) może tak być?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

2

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

U mnie było tak samo, roczne aku. 190 Ah, ponad 1000 na rozruch i ledwo kręcił, szukałem różnych innych , większych aku, ale nic, a okazało sie, że winny był rozrusznik, a byłem pewien, że jest dobry, też był nawet u sprawdzenia, znalazłem na allegro nowy, od gościa, leżał u niego od 1978 roku na strychu, nie dawał gwarancji na niego, bo wiadomo, ale zaryzykowałem, kupiłem, założyłem i ........., kurde, jak zatrzęsło całym ciągnikiem, strzał i chodził i tak do dziś, a przedtem nawet na prostowniku rozruchowym, takim swojej roboty na 380V, nie dawał rady okręcić wałem.
Wymontuj rozrusznik, podłącz go pod zwykły prostownik 12V, jeżeli będzie kręcił w miare szybko, znaczy że jest dobry, ale jeżeli ciężko sie będzie bujał- rozrusznik szajs, bo jak będziesz go sprawdzał na prądzie 24V, to chociaż będzie do niczego, to i tak będzie kręcił.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

3

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Ale mój rozrusznik sprawdzał elektryk!!! i nie tam żeby obcy tylko mój wujek który robi w tym 30 lat.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

4

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Na 100% poszło ci przejście na mostkach jednego lub obu akumulatorów i w czasie rozruchu masz napięcie ale brak nateżenia .Kiedyś jak akumulatory miały mostki zalewane smołą można było to naprawic a teraz to takim akumulatorem morzna jedynie pozasilac radio.:kiss:

5

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Problem w tym  że w 303 nie ma mostka , bo instalacja w tym ciągniku to 12V tylko rozruch jest 24 , dlatego kupiłem ten nowy przełącznik (czytaj wyżej)

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

6

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Mam na myśli mostki pomiędz celami w akumulatorze.

7

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

No to się dogadaliśmy :stu:

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

8

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Jeśli sprawdzałeś wczesniej alternator i rozrusznik a co więcej wymieniłeś przełącznik 12/24
to na pewno do wymiany kwalifikują sie akumulatory!
Ja miałem dokładnie takie same objawy i wymiana akumulatorów pomogła!
Wewnętrzne zasiarczenie cel w akumulatorze spwodowało znaczne zmiejszenie ich pojemności a tym samy skrócenie czasu ich maksymalnej wydajności!

9

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Nie będę zakłądał nowego tematu tylko podłącze się do tego. Jak zapalam mojego forszaja (dzieje się tak odkąd kupiłem) to nie za każdym razem załapie bendiks (strzela). Kilka razy strzeli i dopiero zakręci rozrusznikiem. Nie było to tak uciążliwe ale dziś wyciągnąłem go i rozebrałem - do wymiany szczotki, tulejki i bendiks (śmierdzi z niego jak z ...), a i wirnik nie wygląda za dobrze. Wszystkie części dostane oprucz tulejek (stary typ rozrusznika ) - trzeba by kombinować i dopasowywać. Wymiana rozrusznika kosztuje 390 zł - zostawiam stary i biorę po regeneracji (dają gwarancję). Zawsze rozruszniki robiłęm sam, czy to w ciągnikach czy w samochodach ale nie chcę się bawić w dorabianie. Jak myślicie dobra cena ?? czy jednak pobawić się ?? tylko nie wiem ile bendiks kosztuje ??

gg 5118068

10

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Z tego co się orientowałem to tylne tuleje te od strony wirnika można zasąpić łożyskami (podobno są w sklepie foraszaja na bielanach wrocławskich , musiał byś dorobić tylko przednią.

A jeśli chodzi o mój rozrusznik , to dzisiaj odkręciłem obudowę wirnika poruszałem elktrmagnesem , i odziwo zaskoczył , coś chyba w nim nie łączy w poniedziałej go wyciągnę.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

11

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Nie wiem jak jest 303 ale w moim 323 kiedyś nie chciał załanczac rozrusznik tylko tykał .Wystarczyło przeczyścic stycznik w przekażniku elektrycznym.

12

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Myśslę , że  303 i 323 mają takie same rozruszniki

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

13

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Ale w moim są do wymiany tulejki, szczotki, bendiks, i być możę wirnik więc zastanawiam się nad tym czy nie pojechać jutro do sklepu i zostawić swój a wziąść po regeneracji - łądnie będzie kręcił no i gwaracje dadzą a jak zacznę się pieprzyć z dorabianiem to wiecie jak to jest .... . Tylko kwestia ceny 390 to trochę dużo.

gg 5118068

14

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

piotrfire napisał/a:

Myśslę , że  303 i 323 mają takie same rozruszniki

Ale przekażnik jest w skrzynce z elektryką (pod deską rozd. z lewej strony)

15

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

zorak napisał/a:

Ale w moim są do wymiany tulejki, szczotki, bendiks, i być możę wirnik więc zastanawiam się nad tym czy nie pojechać jutro do sklepu i zostawić swój a wziąść po regeneracji - łądnie będzie kręcił no i gwaracje dadzą a jak zacznę się pieprzyć z dorabianiem to wiecie jak to jest .... . Tylko kwestia ceny 390 to trochę dużo.

Zorak, bierz chłopie!!!! to jak za darmo, tym bardziej, że dają gwarancje, jak zaczniesz kupować części do rozrusznika, to ci wyjdzie drożej, sam wirnik bodajże kosztuje ok 180 zł, wiem, bo wiosną też kombinowałem z naprawą rozrusznika, straciłem prawie 400 zł i jeszcze musiałbym kupić wirnik, ale trafił mi sie na allegro nowy rozrusznik za dwie stówki.
A co do rozrusznika w 323 i 303 to pasują, są tylko różne typy, z elektromagnesem do góry albo z tyłu, ale i jeden i drugi pasuje

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

16

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

no i wymieniłem rozrusznik - zostawiłem swój, dopłaciłem 390 i wziąłem po regeneracji - kręci jak szalony, mało silnik z ramy nie wyskoczy smile

gg 5118068

17

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Zanim wymontujesz rozrusznik sprawdz jak zapala z innego akumulatora. Ja zapalam z Forda Transita (96 Ah / 600 Ah - rozruchowe) Rozrusznik kręci jak złoto. To tak, zeby bylo mniej roboty. Mozesz miec jeszcze zwarcie na uzwojeniach rozrusznika i prad "ucieka", albo akumulator zwyczajnie nie trzyma. Proponuje najpierw sprawdzic z kabli rozruchowych (tylko min. 20A) "grubych" a potem mozesz sprawdzic rozrusznik - tulejki, szczotki itd. i połączenie z masą. To połączenie to bardzo ważna rzecz. Minus akumulatora musi być solidnie zmasowany z obudowa silnika. Pozdrawiam

18

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Jestem calkiem nieobeznany z problemem (narazie) elektryki, ale u mnie znalazlem jeden akumulator (w podlodze obok gazu i hamulca).Jest 12V i nie ma sily zapalic na drugi dzien. Dopinam kable z forda (96/600 12V) i rozrusznik kreci az milo. A doczytalem na postach o przelaczniku 12/24. U mnie zapala sie takim przelacznikiem od gory po prawej stronie .Wydaja sie byc 2 pozycje, wiec pomyslalem, ze to jak w Mercedesie 207 - 1 pozycja wlacza swiece (obok jest takie metalowe sitko od swiec chyba) a druga pozycja to rozruch. Nie mam pojecia czy mam racje. Jeszcze jedno- pod kierownica jest taki duzy przelacznik z wyjmowanym "kluczem" To cos troche szwankuje, ale w pozycji "do gory" nie da sie wyjac klucza - zreszta wtedy nie ma pradu, tylko w takiej posredniej, a w pozycji dolnej wyjmuje klucz- sadzilem, ze to odlaczenie pradu w ogóle. Czy mam racje w swoich domyslach ? Pozdrawiam

19

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Tak, Masz racje, ten przełącznik z wyjmowanym kluczem w jednej pozycji, to wyłącznik główny prądu, włączony- klucza nie idzie wyjąć, wyłączony- wyjmujesz klucz, więc jeśli u ciebie w pozycji włączony nie ma prądu, to masz nawalony włącznik, a rozruch w 303 jest na 24V, więc może dlatego nie możesz odpalić, a co do włącznika odpalania, to też dobrze myślisz, jadna pozycja- grzanie świecy, druga- rozruch

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

20

Odp: Nie mogę zapalić słabe akumulatory?

Dzieki, postaram sie naprawic albo wymienie jezeli to nic nie da. A mam 300 nie 303 - i podlaczam 12V z forda czyli nadal mam 12V. Mozna gdzies znalezc schemat instalacji elektrycznej? Bo poza kontrolka ladowania i kierunkowskazow, no jeszcze dlugie swiatla, to niec nie dziala. Nie dziala mi wskaznik paliwa, obrotomierz z licznikiem Mth, a chcialbym to doprowadzic do porzadku. Pozdrawiam