Odp: wspomaganie kierownicy
orbitrol pracuje przy cisnieniu 9 mpa czyli 90 atmosfer i jest to cisnienie ktore pozwoli nawet na krotkim RAMIENIu pracowac
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ hydrauliczny » wspomaganie kierownicy
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
orbitrol pracuje przy cisnieniu 9 mpa czyli 90 atmosfer i jest to cisnienie ktore pozwoli nawet na krotkim RAMIENIu pracowac
Uwierz mi że pompy hydrauliczne dają podobne ciśnienie (różne mogą mieć wydajności w litrach/min) natomiast za ciśnienie w większym stopniu odpowiada rodzaj i gęstość oleju. I wiem że w MTZie założyłem sporo wydajniejszą pompę od wspomagania i wspomaganie poprawiło się wcale niewiele.... a po pewnym czasie spadło do tego samego poziomu........
Uwierz mi że pompy hydrauliczne dają podobne ciśnienie (różne mogą mieć wydajności w litrach/min) natomiast za ciśnienie w większym stopniu odpowiada rodzaj i gęstość oleju. I wiem że w MTZie założyłem sporo wydajniejszą pompę od wspomagania i wspomaganie poprawiło się wcale niewiele.... a po pewnym czasie spadło do tego samego poziomu........
pompy daja wiele wyzsze cisnienie niz jest w orbitrolu najslabsza jaka znam jest w c330 i pracuje na 12,5 mpa c 360 16,5 mpa forsz 16/17,5 mpa .A to sa cisnienia na jakich pracuja a wytworzyc moga znacznie wiecej dla przykladu w bizonie pracuje na 13,5 mpa a podłaczona na stole dymała do 55 mpa.No i najwazniejsze -jak pompa sprawna to nawet wode tłoczy do nominalnego cisnienia,jak zuzyta to tylko gęściejszy olej moze jej pomóc albo naprawa
Mam problem ze wspomaganiem. Ostatnio zaczęliśmy jego rozbiórkę ponieważ ciekła górna pokrywa i przy wąsie na dole. Na szczęście uszczelniają je standardowe oringi dostępne w każym sklepie rolniczym. Problem zaczął się przy siłowniku. Jest tam taki uszczelniacz czy jak to tam nazwać ... w katalogu ma to numer 103 w dziale 8611... opisane jest jako Aussenlipenring A 80, TGL 6359-WS 1.1019.... ktoś wie czy jest to jakiś standardowy uszczelniacz i jakie są jego wymiary jakbym miał np w Agromie kupować... no i jeśli to nie uszczelniacz to jaka jest tego czegoś prawidłowa nazwa
myśle że ci chodzi o marszety na tłoku ten tłok jest rozbieralny. ja je wymieniałem i kupiłem oryginalne w toruniu w sklepie IFA-TŁOK na ulicy polnej
po rozbiórce serwa zrozumiałem dlaczego on ciekło od strony wąsa... po prostu był przeciek z siłownika do komory w której ten wałek pracuje.... a chyba w tej komorze nie powinno być ciśnienia..... bo gdyby było to u dołu powinien być simering a jest tylko oring ... dobrze mówie czy się mylę??
mi pekła obudowa serwa (poczytaj pierwszy post w tym temacie)a wine miało za duże ciśnienie w układzie
Chciałbym się dowiedzieć jak u Was działa wspomaganie kierownicy oraz jak podnosi pompa hydrauliczna, chodzi o ZT 303 E.
Podczas jazdy kierownicą da się kręcić jedną ręka,ale na postoju muszę walczyć z kierownicą.Z przodu mam te szesze opony ,kierownicę wstawiłem od wartburga, a pompę wspomagania wymieniłem na nową.Czy one wszystkie tak mają , czy może jest coś z orbitrolem?Hydraulikę zalałem raczej rzadkim olejem LH 38,czy prawidłowo?W Claasie zalałem gęstrzym LH68,a wspomaganie jest ideallne i dużo lepsze jak w ZT.Tylko, że podczas żniw temperatury są raczej wysokie, a gęstrzy olej staje się rzadszym.
A teraz pompa. Jak odpalę zimny silnik ,to pompa trochę jest silniejsza niż później.Pług mam dość długi (około 5 m} i dośc ciężki (ponad tonę)-Rabewerk 4*40 na ażurach i z przedpłużkami. Jeżeli orzę płytko i lekkie ziemie to nie ma problemu, ale gdy orzę glińsko i trochę głębiej to często najpierw troszeczkę cofam do tyłu,a dopiero potem podnoszę pług.
Czy takie zachowanie mojego traktorka mieści się w normie, czy też mogłoby być trochę lepiej? Proszę o odpowiedż.
Myślę, że trzeba by było pompę zregenerować. U mnie jest podobnie. Mój pług też pewnie tyle waży i przy rozgrzanym oleju z jego podniesieniem są kłopoty. Z roku na rok coraz gorzej. Przy okazji. Czy ktoś wie, jaka jest pojemność oryginalnego tłoka od wspomagania przy ZT 303. Chodzi oczywiście o wspomaganie na orbitrolu. Mam serwo ale chcę je wywalic na zbity pysk bo to jest badziewie. Wymyśliłem, żeby od serwa odkręcić ten cały siłownik ze ślimakiem i zastąpić go zwykłym siłownikiem dwustronnym, oraz dodać oczywiście orbitrol.
Zenek podnośnik i wspomaganie zasilają różne pompy nie wiem którą wymieniałeś. Natomiast jeśli chodzi o przeróbkę wspomagania to jest o tym na forum
Wymiieniłem pompę od wspomagania.Proszę o odpowiedź jak powinien zachowywać się podnośnik z pługiem oraz wspomaganie kierownicy, bo być może ja za dużo oczekuję od tego traktra.
u nas w 303 wspomaganie na wysokich czy na niskich obrotach to kreci sie lekko a podnosnik podnosi pług atlas nawet jak jest zabity słoma tylko trzeba uwarzac zeby przodu nie podniosło gozej jest w 323 tam chyba pompa słabo daje ale mam drugą to sie wymieni ale to przy okazi bo to kupe roboty
U mnie na postoju to trzeba dobrze walczyć z kierownicą.Czy to normalne? (ZT 303 E)
nie to nie normalne moze ci pada orbitrol
A co zrobić z orbitrolem? Ryzykować kupno używanego, a może to gdzieś się regeneruje?
podpasować od bizona 500zł
tam gdzies koło orbitrolu jest zawór moze to przez niego wiem ze cos sie pod niego podkłada i niby sie lepiej kreci
Bardzo proszę o jakieś szczegóły z tym zaworem koło orbitrolu.Ludzie mówią ,że orbitrol rzadko siada .Czy to prawda?Jak jadę to nie ma problemów i jest całkiem przyjemnie.Tylko na postoju jest ciężko.
tata mówi ze za orbitrolem jest taki zawór na takiej podstawie kwadratowej na 36 klucz mówił ze to pomagało podkładał tam podkładkę ale kolego u nas na wolnych obrotach też czuć opór nie wiem może to pompa sprobuj może akurat, a może sie mylę
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ hydrauliczny » wspomaganie kierownicy
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo