Temat: Podłokietnik
Co myślicie o podłokietniku w 323
:smiley: . Można zrobic podstawowe funkcje; gaz ręczny, napęd 4x4, podnoszenie cięgieł(troche trudne), http://www.allegro.pl/item320898952_pod … lland.html
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » Podłokietnik
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Co myślicie o podłokietniku w 323
:smiley: . Można zrobic podstawowe funkcje; gaz ręczny, napęd 4x4, podnoszenie cięgieł(troche trudne), http://www.allegro.pl/item320898952_pod … lland.html
podnoszenie to faktycznie ciężko chyba że na jakiś cięgłach jak np sterowanie nagrzewnicy ale to co jest sterowane elektrycznie to czemu nie 4x4 żółw z gazem też nie za łatwo
gaz można zrobić linką napęd jest załaczany elektrycznie
ja osobiscie dogazu w 323 czy 320 nic nie mam moim zdaniem jest fajnie rozwiazany ale np blokada czy zółw to zeczywiscie mugł by byc w bardzoej dostepnym miejscu bo tak to trzeba sie wychylac do przodu by właczyc lub wyłaczyc co kolwiek a tak to mozna by było sie pobawic i wsadzic te włacznki w podlokietnik
w mojim 323 zrobiłem sam podłokietnik i włączniki napędu i blokady oraz wzmacniacza momętu
daj zdjęcia
Heh ja juz wcześniej myslałem o z-elektro-hydraulizowaniu rozdzielacza . Różnica naprawdę jest niewielka pomiędzy zwykłymi rozdzielaczami a elektrohydraulicznymi. W EHR są po prostu zamiast zaworów połączonych dźwigienką zawory sterowane elektrohydraulicznie (coś identycznego jak w forszaju te zawory powietrzne np do 4x4). Niestety przerobienie rozdzielacza może tylko biedy narobić a tego byśmy nie chcieli Jedynym sensownym wg mnie rozwiązaniem jest zaopatrzenie się w dwie nieduże cewki (coś jak w rozruszniku, tyllko że słabsze i mniejsze) i zamontowanie ich po dwóch stronach dźwigni podnoszenia. Dźwignie podnoszenia możnaby wtedy było skrócić tak aby chowała się pod blachą ochronną, a całość połączyć dwoma sprężynkami. Po wciśnięciu przycisku (podłączenie napięcia na jedną cewkę pociąga za sprężynkę i dźwigienkę, a sprężynka z drugiej strony od drugiej cewki się rozciąga nie hamując pierwszej cewki). Wszystko oczywiście kwestia fantazji. Interesowałem się tym nie ze względu na podłokietnik a na obsługę podnośnika z tylnego błotnika....czyli bez skracania dźwigni aby w środku obsługiwało się tradycyjnie...
ale można tak zrobić nie skracając wtedy będą dwa rodzaje sterowania jak powiedzmy odpukać coś padnie w naszej super konstrukcji to można tradycyjnie obsługiwać
już zapomniałem jak wżuca się zdjęcia ale jak dam rade to wżucę
W jednym włączniku bo to włączniki dwuzakresowe trochę przerobione na pierwszym stopniu jest napęd włanczany a gdy włączy sie do konca na drugi zakres to zostaje właczony naped i blokada mostów .
W drugim zas jest na pierwszym stopniu włancza sie żółw a nadrugim do końca sprzęgło żółwia .
Tylko te włączniki trzeba trochę przerobic żeby jak właczysz pierwszy stopień i bedziesz przełanczał na drugi to żeby nie rozłanczało pierwszego bo np; wyłonczy naped a włonczy blokadę mostów.
Gratuluje! podłokietnik to jest bardzo ważna rzecz w tych statkach kosmicznych!
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » Podłokietnik
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo