Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Elektryka » Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
proszę wcisnąć pokaż obrazek później to będą normalne wymiary
jesli to jest alternator jak w sw 400
a podejrzewam ze tak to potrzebny jest przekażnik <symbolu nie pamietam > aby podłaczyć kontrolkę ładowania
no raczej to będzie ten sam. firma elmot
no to schemat:
http://obrazki.elektroda.net/18_1175119134.jpg
aha prąd wzbudny do przekażnika to coś kolo 6 -7 woltow i potrzeba takiego przekażnika
-przekażnik T1024/24
u mnie bez wzbudzenia ładuje:) bo to widocznie jest 6 diodowy alternator
chodzi o wzbudzenie przekażnika.Kontrolka sie pali dopuki alternator nie wytworzy 7 woltów na w yjsciu na przekażnik wtedy przekażnik przerywa obwód i kontrolka sie nie pali
no w tym modelu alternatora na wzbudzenie będzie szło 12-14V......... 7V idzie w instalce na 12V
podłącz multimetr pod wyjście i po krzyku.U mnie w intalacji 24v jest 6-7 voltów na ten przekażnik .W 12 woltowej instalacji kontrolka ładowania jest podłaczana bezposrednio pod alternator w mostku razem z regulatorem napiecia<jesli zewnetrzny>
mam pytanko bardzo praktyczne: czy przekaźnik z instalacji 12V będzię robił tą samą robote przy 24V ? wyjaśnienie- w forszu nie działał mi stary przekaźnik i non stop świeci się kontrolka a ładowanie jest, podpiąłem przekaźnik z poldoneza i rozlącza .... przekaźnik siemens`a 12V ......
Przekaźniki do kontrolki ładowania czy to z 12V czy 24V instalacji nie są standardowymi przekaźnikami jak np. do świateł. On normalnie jest zwarty, czyli włączony, dopiero jak alternator zaczyna ładować to w 12V instalacji przy ok. 5,5V jest rozłączany. Napięcie sterujące do niego jest brane ze środka gwiazdy. Alternator jest prądnicą 3 fazową z uzwojeniami połączonymi w gwiazdę. Z tego punktu też się bierze sygnał do obrotomierza elektronicznego, nie dotyczy to Forszaja ale w samochodach z silnikiem Diesla najczęściej się tam jest podłączony, oczywiście przy altku 9 diodowym, gdzie nie używa się przekaźnika do kontrolki ładowania. Przy 24V alternatorze możliwe, że jest tam napięcie około 12V, wtedy można by założyć w miarę standardowy przekaźnik tylko, że ma mieć styki bez napięcia zwarte, przy instalacjach gazowych LPG stosuje się takie przekaźniki do odcinania wtryskiwacza przy jednopunktowym wtrysku paliwa.
e.: przy okazji Poloneza, to w starych modelach z lat 70 i początku 80 był taki przekaźnik do świateł przeciwmgielnych tylnych, wyłączał je gdy się włączało światła drogowe.
Tu jest bez problemu bo ten przekaznik dziala na 2 strony, tzn ma 5 miejsc na wsowki- 2 na zwieranie i 3 do przekazywania. gdy prad nie przeplywa jest zwarta jedna strona, a kiedy zewrze to prad plynie druga wsowka . poldonez jest z '95 roku ... sorki za forme ale net mi na kompie nie dziala i pisze z telefonu
Z 1995 roku to przekaźnika już nie miał, ale jeśli masz na pewno przekaźnik przełączający to kontrolkę podłączasz do styku 30, drugi kabel z kontrolki jest podłączony pod stacyjkę.
W przekaźniku styk 87a i 86 pod masę, a styk 85 pod wyjście z alternatora.
Tutaj masz obrazek schematu jaki często bywa na przekaźniku http://img185.imageshack.us/i/pict0856hw6.jpg/
tak mam zrobione i śmiga... na obrotach ok 400 jak nie ma ładowania to rozłącza i jest git.... w tym poldasie jest tego od groma - 3 za schowkiem pod deską rozdzielcza i z 4 razem z bezpiecznikami ... rozebrałem jedną kostke z ciekawosci i porównałem do tego starego przekaźnika, ten z poldasa ma tylko dodatkowe wyjscie (87a - ten stary nie ma tego) dzięki za pomoc i oświecenie Dario :beer: i plusior
To wyjście 87a jest najważniejsze jeśli do kontrolki go używasz :beer:
choć wątek jest stary, liczę że ktoś mi podpowie gdzie znajduje się ten stycznik, który wyłącza kontrolkę po uruchomieniu silnika? u mnie kontrolka się świeci nawet po odłączeniu wszystkich przewodów od alternatora, czy to normalne przy uszkodzeniu w.w. stycznika?
to oznacza że uszkodzony jest regulator napięcia?
Nie ma czegos takiego...
Albo regulator albo alternator.
Podłącz miernik choćby na klemy i zobacz ile V jest po odpaleniu powinno być ponad 24V u mnie jest 28V
Być może przewód który idzie z kontrolki na regulator napięcia gdzieś się przetarł i lapie fałszywą masę.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Elektryka » Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo