21 Ostatnio edytowany przez Igor_z1 (2013-07-01 11:43:52)

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

Krzysiek, Każdy alternator musi mieć regulator napięcia, może być jedynie zintegrowany z alternatorem jak ma oryginalna IFA lub oddzielny (jak ma Bizon).

Napięcie 28V ładowania jest bardzo dobre (max może być 28,8V).

Odnośnie problemu z alternatorem SW400 - też miałem z nim przeboje w E512 ale lekko go zmodyfikowałem i jest super.  Dołożyłem 3 diody i przerobiłem wzbudzenie na taki system jak jest np w alternatorach od fiata 125p. Bardzo prosta przeróbka i święty spokój.

...jak mawiał Sofronow.

22

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

dziękuję wszystkim za podpowiedzi ale mam jeszcze jedno pytanie, dziś usłyszałem, że uszkodzony regulator mógł spalić diody, czy to możliwe, że od zwarcia w kablach dochodzących do alternatora, spaliło się jedno i drugie?

23

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

Jeżeli jest to alternator sześciodiodowy to raczej regulator nie powinien spalić diod ale zawsze warto zmierzyć żeby mieć pewność. Diody nie są lutowane więc nie ma problemu z ich odłączeniem i podłączeniem.

...jak mawiał Sofronow.

24

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

W przypadku zwarcia przewodów przy alternatorze najczęściej uszkadza się układ prostowniczy (diody) bez względu na to jaki to alternator.

25

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

za wcześnie z moimi podziękowaniami, dziś sprawdziłem miernikiem alternator, wychodził z niego prąd 28-29 v, kontrolka ciągle się świeci, czy da się sprawdzić wymontowany regulator napięcia ?

26 Ostatnio edytowany przez Igor_z1 (2013-07-04 14:16:26)

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

Jaki masz  konkretnie alternator?

Problemy mogą być 2:
1. Alternator 6- diodowy - jakby nie ładował, zawsze będzie świeciła kontrolka. Podobno można to jakoś wyeliminować montując przekaźnik kontrolki ładowania.
2. Alternator 9 diodowy - podłączasz kontrolkę pod plus przy stacyjce, oraz pod zacisk wychodzący z alternatora D+ lub B+ (nie pamiętam dokładnie) W każdym razie będziesz miał jeden zacisk wychodzący z mostka diodowego oraz drugi na szczotki wzbudzienia. Podłączasz ją pod mostek diodowy.

Jak świeci podczas ładowania to mogłeś podłączyć kontrolkę pod masę i mostek diodowy. Ale wtedy działałaby na odwrót tzn. zapalała by się jak by było ładowanie a gasłaby jakby zanikało.

...jak mawiał Sofronow.

27

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

alternator jest nowy po regeneracji, to wersja z regulatorem oddzielnym, tylko przez to zamieszanie z regulatorem nie jestem pewien co mogło się uszkodzić, czy regulator, czy diody, czy obie rzeczy? kable obejrzałem dokładnie, są podłączone tam gdzie powinny a ta kontrolka świeci się nawet jak kable są odłączone, poza masowym

28

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

Jakby walnęła któraś dioda to na pewno nie miałbyś 28-29v na akumulatorach podczas ładowania. Podaj symbol alternatora i regulatora napięcia.

...jak mawiał Sofronow.

29

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

ok, podaję symbole

regulator: 8143  1   28v
alternator: 8043.31/1   28V 25A

na tą chwile wymontowałem obie części i jutro zawiozę do sprawdzenia, ale i tak dzięki za porady

30

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

To jest made in DDR czy made in Poland?

...jak mawiał Sofronow.

31

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

to jest ddr, na ta chwilę stoję w miejscu, nikt nie potrafi sprawdzić wyjętego alternatora i regulatora, widzę że po prostu będę musiał sprowadzić elektryka, który pomierzy wszystko przy pracującym silniku

32

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

może przekażnik od sterowania kontrolki mi wysiada i nie wiem gdzie można by było go dostać

33

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

Koledzy podpowiedzcie mi jak to jest z alternatorem:mianowicie chodzi mi o to,że u mnie jest regullator napiecia mechaniczny w kabinie a widziałem że są na alternatorach elektroniczne chyba razem ze szczotkami ??

34

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

rmalis napisał/a:

może przekaźnik od sterowania kontrolki mi wysiada i nie wiem gdzie można by było go dostać

na szrocie w każdym aucie będą. ja mam jeszcze z 5 w spadku po polonezie ew z ciężarówki



misiek07221 napisał/a:

Koledzy podpowiedzcie mi jak to jest z alternatorem:mianowicie chodzi mi o to,że u mnie jest regullator napiecia mechaniczny w kabinie a widziałem że są na alternatorach elektroniczne chyba razem ze szczotkami ??

w zależności od rocznika i modelu, te nowe mają zintegrowany regulator wraz ze szczotkami  albo mały regulator przykręcany na tył alternatora tak jak ja mam, pozamieniałem te z osobnym regulatorem.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

35

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

Jeżeli masz zamontowany przekaźnik do gaszenia kontrolki to nie możesz założyć obojętnie jakiego przekaźnika. Musi to być przekaźnik ze stykami które rozłączają się po podaniu napięcia na zaciski cewki. Najczęstsze oznaczenia zacisków na przekaźnikach
85 i 86 - cewka wyzwalająca
30 -  styk zasilania ( zazwyczaj biegun dodatni)
87 -  styk który załącza się po podaniu napięcia na cewkę (NO)
87a -styk który rozłącza się po podaniu napięcia na cewkę (NC)

36

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

rmalis napisał/a:

może przekażnik od sterowania kontrolki mi wysiada i nie wiem gdzie można by było go dostać

Przekaźnik dostaniesz w każdym sklepie z częściami do aut ciężarowych lub osobowych, choć ja takie części kupuję od ciężarowych. A ile przewodów masz podłączonych do alternatora?

37

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

wyrzuciłem go bo ino mi przeszkadzał bo założyłem w tamtym sezonie alternator od renault magnum z złomu za 50zł z wbudowanym regulatorem i przekażnik już puszczał i rozpinał mi ładowanie jak biegi przerzucałem tak wyklekotany był teraz ładowanie super   ten był z czterema biegunami i od byle czego nie pasował z czego dwa to były masy

38

Odp: Jak i gdzie podłączyć kontrolke ładowania?

Przy zakupie używanego alternatora trzeba uważać ponieważ w nowszych autach sterowanie alternatora odbywa się przez komputer. Nie da się ich podłączyć w taki sposób jak te starsze- czyli plus akumulatora i wzbudzenie przez kontrolkę. Jeśli regulator napięcia ma wiele pinów to nie warto w coś takiego inwestować, bo nie uruchomi się go.
A co do przekaźnika kontrolki to rzeczywiście tak ma być,że są dwa zaciski masowe, jeden z alternatora i jeden od kontrolki.