121

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

sawek.1990 napisał/a:

Są chyba jakieś odkamieniacze do chłodnic to możesz spróbować wlać i przepłukać, do tego termostat może się przycina i za późno otwiera. Uszek a może masz chłodnice zapchaną i nie ma dobrego chłodzenia żeberek w chłodnicy?

Jutro wywale termostat i zobacze co sie bedzie działo jak dalej bedzie to sama to jade do miasta po cos na kamień

Rolnik z powołania:-)

122

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

Może octem spróbować bo w czajniku to daje radę. A jak nie do wywalić termostat i nie będzie obawy że  się przycina. Lepiej niedogrzany niż przegrzany.

123

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

tak sobie mysle ze to niemoze byc termostat bo na wskaźniku temperatury jest ok 60st. a czujnik jest po stronie silnika przed termostatem i chłodnica

Rolnik z powołania:-)

124

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

Ale możesz mieć czujnik walnięty. Coś musisz zrobić przyczyna może się okazać całkowicie inna jak to zazwyczaj bywa, ale nie można tego tak zostawić bo raczej samo się nie poprawi(chociaż i tak się zdarzy że samo się potrafi naprawić).

Nic dobrego się nie dzieje, świat zachodni z nas się śmieje. Gospodarka nam się wali, bieda rośnie Tusk się chwali. Naiwniakom cuda wciska, bo naiwni są ludziska. Postkomuna mu wtóruje, taki premier im pasuje. W Polsce obcym tworzą raj, bo to bardzo dziwny kraj. Polskę dawno rozprzedali, służbę zdrowia zrujnowali. I nauka także leży, nikt Tuskowi już nie wierzy. Hej Donaldzie gdzie te cuda? same kłamstwa i obłuda! Na kryzysie rząd nie traci, bo za wszystko naród płaci

125 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2013-09-18 23:34:26)

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

Przy takich problemach to generalnie są trzy przyczyny: chłodnica, pompa, termostat. Na chłodnicę odkamieniacze nie pomogą - ją trzeba rozebrać i ręcznie wyczyścić. Termostat można przewiercić albo wywalić, ale trzeba pamiętać, że w takim przypadku dobrze jest zablokować albo całkowicie zlikwidować mały obieg wody, tak aby nie mieszał się on z dużym obiegiem - tak jak jest to w kombajnach. Jeśli chodzi natomiast o pompę to znowu temat rzeka... Generalnie najczęściej nawalają tu sprzęgiełka elektromagnetyczne (czujnik, szczotka, przewód, sprzęgło), jeżeli jest to taki rodzaj pompy oczywiście i same wirniki. A jak może wyglądać taki wirnik, to proszę bardzo:

http://imageshack.us/a/img801/3293/ouf0.jpg

A zaznaczam, że nie jest to najgorszy wirnik z jakim miałem do czynienia.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

126

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

To chyba na mocno zakamienionej wodzie chodził big_smile

127

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

najczęściej wirniki siadaja wtedy gdy ktoś spuszcza wodę z ciagnika w zimie... trochę jej pozostaje w obudowie pompy i potrafi zablokować (zamarznąć) wirnik. po kilku kilkunastu razach takiego TWARDEGO startu może się stać krzywda... najlepiej jest po spuszczeniu wody jeszcze zakręcić silnikiem... a jeszcze lepiej mieć płyn...

128

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

sawek.1990 napisał/a:

Ale możesz mieć czujnik walnięty. Coś musisz zrobić przyczyna może się okazać całkowicie inna jak to zazwyczaj bywa, ale nie można tego tak zostawić bo raczej samo się nie poprawi(chociaż i tak się zdarzy że samo się potrafi naprawić).

czujnik jest nowy. Niestety ale chyba bedzie to najgorsze zakamieniony blok. jak troszku rozkreciłem to okazało sie ze pomiedzy półblokami nie ma obiegu pogmerałem troche drutem i niby pomogło,ale az strach pomyslec co jest w srodku  wleje cos na kamień i zobaczymy czy pomrze.

Rolnik z powołania:-)

129 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2013-09-20 10:41:47)

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

Nie pomoże, cudów niema. Ten kamień i różne osady z półbloczków, wcale nie powodują przegrzania półbloczków w samych półbloczkach tylko zapychają chłodnicę przez co woda/płyn nie ma dostatecznego chłodzenia, i dlatego przegrzewa się silnik. Osad w półbloczkach zapycha tylko przestrzeń/kanały chłodzące uszczelnienia tulei, co powoduje ich przegrzanie i przepuszczanie wody do oleju. Odkamieniacz mógł coś jeszcze pomóc ale w ubiegłym tysiącleciu, a nie teraz. Dziś, po kilkudziesięciu latach katowania silników wodą, trzeba je doszczętnie rozbierać, czyścić i skrobać ręcznie, podobnie jak chłodnice.
Wirniki najbardziej "zżera" kawitacja, która w wodzie daje im ostro popalić.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

130

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

Nowe ciekawe objawy: normalnie jak wiecie prawie nie ma obiegu, ale jak odkrece korek na chłodnicy to obieg wraca, jak sie złapie za weża to czuc jak woda płynie i to na zgaszonym silniku. może to pomoze zdiagnozować problem

Rolnik z powołania:-)

131

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

Gotuje ci wodę gdzieś na tulei bez ściągania półbloczy i czyszczeniu wszystkiego się nie obejdzie.Miameł podobnie w starym piecu CO ,woda ma np;50 stopni a było słychać gotującą się wode.

132

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

no niestety kolego pozostaje ci tylko tuleje powyciągać bo inaczej nic nie zrobisz inaczej wiem coś o tym bo identyko sytuacje miałem.Teraz to jak rękom odioł a przyczyną tego to morze być niestety woda bo na płynie tego nie powinno być .

133

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

to teraz mam dwa wyjscia albo olac terminy i teraz czyscic, albo jezdzic do zimy i w zimie walnąć generalny remont. tłoki juz i tak sa na pewno przegrzane, wiec pasuje wymienić a jak już tyle bedzie rozebtane to jeszcze troche rozebrac i walnąć mu szlif wału. zobaczymy...

Rolnik z powołania:-)

134 Ostatnio edytowany przez Scorpion (2013-09-22 10:43:07)

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

Obcięło mi się sprzęgiełko i przypadkiem zobaczyłem że wentylator ma luz, niechętnie wziąłem się za rozbieranie a to moja pompa wody :

http://imageshack.us/a/img197/3525/atv1.th.jpg

http://imageshack.us/a/img138/2941/s3i2.th.jpg

http://imageshack.us/a/img818/9818/upwv.th.jpg

Mój się nie grzał,wszystko było w normie chociaż sam się zdziwiłem

135

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

Skorpion chyba korniki Ci wpierdzieliły wirnik! smile

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

136

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

Pajej napisał/a:

to teraz mam dwa wyjscia albo olac terminy i teraz czyscic, albo jezdzic do zimy i w zimie walnąć generalny remont. tłoki juz i tak sa na pewno przegrzane, wiec pasuje wymienić a jak już tyle bedzie rozebtane to jeszcze troche rozebrac i walnąć mu szlif wału. zobaczymy...

Ale ciśnienia już nie trzyma że chcesz wału się czepiać?

137

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

hym... na rozgrzanym silniku (ostatnio bardzo rozgrzanym) to przy obrotach 800 wskazówka jest na pograniczu zielonego z czerwonym. na zimnym to przy takich obrotach jest prawie do oporu na ziemonym

Rolnik z powołania:-)

138

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

Ja na Twoim miejscu nie ruszałbym tego, ale to tylko moje zdanie. Koszt będzie duży a w przypadku zmiany ciągnika nie odbijesz. Jak chodzi to zrobić co potrzebne żeby ładnie grało, reszta to już indywidualna ekstrawagancja big_smile

139

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

dobrze to opisz mi jak sie zabrac za wybicie tulei. wiadomo głowice scisgnąć i co dalej?
ile czasu potrzeba na to?

Rolnik z powołania:-)

140

Odp: GDY silnik się grzeje??????????????

Półblocza ściągnij i ustaw do góry nogami na jakiś dębowych klockach, tak aby tuleja była w powietrzu. Później drugim klockiem wal żeby wybić. Chyba że masz dostęp do praski hydraulicznej. Ja dzwoniłem do PiotraK i powiedział że nic się nie stanie jak będę walił. Tak też było z powodzeniem wyjąłem tuleje a później wbiłem. Pamiętaj o uszczelnieniach tulei i dobrym osadzeniu ich z powrotem. Powiem Ci tak, że jak zawieziesz głowice do szlifu i następnego dnia będą do odbioru to spokojnie się wyrobisz. Tu najdłużej schodzi żeby głowice splanowali. A Panie zapomniałem, jest możliwość włożenia półbloczy z tulejami od góry na tłoki. Sam jak zarejestrowałem się na forum to o to pytałem. Chyba Piotrfire i Scoda powiedzieli że można, ale nie polecają. Ja też nie polecam wygodniej i bezpieczniej dla pierścieni jest wkładać tłoki od góry pojedynczo. Wbrew pozorom nie schodzi dużo dłużej odkręcić miskę i korbowody. Jak będziesz miał części to więcej jak dzień nie powinno zejść. Jeszcze jedno bez klucza dynanometrycznego nie podchodź.