Temat: Nowa Instalacja Elektryczna
Witam mam pytanie ile potrzeba przewodów i jakich do zrobienia całej kompletnej instalacji w 303 ? Moja jest częściowo popalona, zjedzona przez szczury i powyrywana
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Elektronika i elektryka » Nowa Instalacja Elektryczna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam mam pytanie ile potrzeba przewodów i jakich do zrobienia całej kompletnej instalacji w 303 ? Moja jest częściowo popalona, zjedzona przez szczury i powyrywana
Ja mam nową od c 360 i mam wszystko połączone
Ja też mam zamiar zrobić cała instalacje ale po swojemu. Cała instalacja na 24 V. Co o tym sądzicie ?
Ja też mam zamiar zrobić cała instalacje ale po swojemu. Cała instalacja na 24 V. Co o tym sądzicie ?
Ja mam w F 303 polegało to jedynie na zamianie alternatora, wyeliminowaniu automatu 12/24 i wymianie żarówek, tylko przyczepy nie podepnę.
Androl , trzeba by było przekażniki pozakładać albo żarówki zmienić na takie co i 24 V wyrzymają , djodowe czy podobne w przyczepie .
Myślę o założeniu przetwornicy tylko na wyjście pod przyczepę. Znów mój raz na rok no może dwa jeździ z przyczepą to nawet wymiana żarówek to nie straszna rzecz.
Wtedy najtańsza opcja to przed gniazdem przyczepy założyć 4 przekaźniki i wszystko hula bez przekładania żarówek.
Tak się nie znam zbytnio na instalacjach elektrycznych ale czytając o czym tu Piszecie w związku z tymi przekaźnikami to jak bym chciał mieć w kombajnie w kabinie gniazdo elektryczne 12V to wystarczyło by tylko założyć przed nim takowy przekaźnik? I nie musiał bym ciągnąć osobnego kabla od jednego akumulatora? Dobrze ja rozumuje?
Nie lepiej po prostu robiac nową instalację pozycje, kierunki i stop zrobić na 12v.
24 fajna rzecz dla rozrusznika, na halogeny, długie, krótkie, bo im wyższe napięcie tym większa sprawność instalacji. Jak jesteś miłośnikiem słuchania ojca rydzyka to 12V sie przyda też pod radio.
Podpinasz się pod jeden akumulator do plusa i już, masa z masy ciagnika, raptem dochodzi ci może 1 kabel podpinasz go do 3 bezpieczników. Nie wiem jaki jest włącznik świateł bo moze być tak ze się nie da tam rozdzielić pozycji i pozostałych bo włącznik ma 1 zasilanie. Rozwiazanie to długie i krótkie na przekaźnikach. Cewka przekaźnika chodzi na 12V a przekazuje 24v, każdy przekaźnik z instalacji 12V da radę bo problemem są Ampery a nie volty.
Dobrze mieć 2 wyłączniki główne tj. dołożyć jakiś mały na 12V
Dobrze myslę?
Mam wszystko na 24V tylko radio chodzi na 12V ale przyczepę ciągam tylko po polach wiec jakoś mnie nie ciśnie by to poprzekładać
Najważniejsze to mieć najbardziej prądożerne elementy na 24V
Lechu źle chyba myslisz
Całkiem możliwe że źle myślę bo nie jestem mocny w te klocki. To lepiej pociągnę dodatkowy kabel od jednego aku tak jak miałem w 516. Dobra już więcej nie pisze tu w dziale o traktorach tyle że akurat było o miane napięcia
W moim 323 jest to tak rozwiązane są cztery przekaźniki dodatkowe do oświetlenia przyczepy mają one cewki na 24V i są podłączone pod poszczególne obwody
(światła pozycyjne,kierunkowskazy i stop), na styki mocy doprowadzony jest przewód 12V z pierwszego akumulatora i rozprowadzony na wszystkie cztery przekaźniki,z wyjść mocy przekaźników poprzez bezpieczniki jest podłączone gniazdo przyczepy.
U mnie cała instalacja na 12V ten chebel 12/24 robi teraz za wyłacznik masy, a rozrusznik to nie wiem od czego jest ale kreci ok
Z gniazdem przyczepy powinno być właśnie tak jak pisze grzes67.
Nie lepiej po prostu robiac nową instalację pozycje, kierunki i stop zrobić na 12v.
24 fajna rzecz dla rozrusznika, na halogeny, długie, krótkie, bo im wyższe napięcie tym większa sprawność instalacji. Jak jesteś miłośnikiem słuchania ojca rydzyka to 12V sie przyda też pod radio.
Podpinasz się pod jeden akumulator do plusa i już, masa z masy ciagnika, raptem dochodzi ci może 1 kabel podpinasz go do 3 bezpieczników. Nie wiem jaki jest włącznik świateł bo moze być tak ze się nie da tam rozdzielić pozycji i pozostałych bo włącznik ma 1 zasilanie. Rozwiazanie to długie i krótkie na przekaźnikach. Cewka przekaźnika chodzi na 12V a przekazuje 24v, każdy przekaźnik z instalacji 12V da radę bo problemem są Ampery a nie volty.
Dobrze mieć 2 wyłączniki główne tj. dołożyć jakiś mały na 12V
Dobrze myslę?
Mam wszystko na 24V tylko radio chodzi na 12V ale przyczepę ciągam tylko po polach wiec jakoś mnie nie ciśnie by to poprzekładać
Najważniejsze to mieć najbardziej prądożerne elementy na 24VLechu źle chyba myslisz
A jak podłączyć kable do akumulatotów aby mieć 24V i 12V ?
Łączysz je szeregowo - na mase +- + na hebel
I od lewego ciągniesz z + klemy osobny kabelek na nim +12v masa z ciagnika
witam panowie po bardzo długiej nieobecniści . zna ktos magika jakiegos który by mi ogarnoł instalacje w 323?
ja robię instalacje ale to daleko zeby jechać
potrzebuje osoby która zrobi mi instalacje w 323 na cycuś , założy nową kompletną w t - 25 .podaj cene może sie dogadamy
teraz jest to nie realne jutro przyprowadzam john deera też na instalacje przyczepe na instalacje i to dopiero początek,roboty mam na ful i jeszcze usługowo na ciagniku chyba będe robił bo sezon jest a ludzi na ciagnik odpowiedzialnych nie ma wiec z czasem krucho. ceny nie podaje bo nie widzę w jakim to jest stanie ile bedzie roboty patrzę oceniam wyceniam nie podaję ceny w slepo ani nie mam ustalonych cen
Powiem Ci że raczej będzie Cię to sporo kosztowało. Robiłem teraz u siebie bo nie działał mi przód część czujników i zawory pneumatyczne i zajęło mi to 3 dni a robiłem już trudniejsze instalacje. Ale jak masz schemat z opisem i zwykły miernik którym sprawdzisz przejścia i czy masz napięcie to sam to zrobisz i będziesz wiedział co masz. Na schemacie masz też przekrój przewodu jaki powinien być zastosowany. Największy problem to pociągnąć przewody w tych miejscach co były oryginalnie.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Elektronika i elektryka » Nowa Instalacja Elektryczna
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo