Odp: turbo doladowanie
Wojtas i na samym początku koniec nadejdzie!
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 46 47 48 49 50 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Wojtas i na samym początku koniec nadejdzie!
marek323 właśnie co dziwne idzie tak od ponad roku u mnie a w czechach pierun wie ile ??
tylko że to mowa jest o silniku Zetora ... ale turbo to turbo ... właśnie to mnie zastanawia że to tyle ciśnienia wytrzymuje
Moje ladowanie jest mniejsze.
W orke na bieg 2/II moje turbo laduje około 0,2-0,3Bar, kiedy plug zarwie do twarde gliny lub idę w górę i pompa wtryskowa da maximalne dawki paliwa,tak turbo wyda aż 0,4-0,5Baru.
Myszle,ze jest to optymalne ladowanie dla teto stare silniky. Jecham tak juz 4lata a silnik OK.
Jest przetestowane, że ladowanie nad 0,5Bar jest dla teto silniky Ifa 4VD niezdrowe.
To jest moje zdanie
Panowie ile dało rady wycisnąć ciśnienia z turba od sw400 założonego do forsza? Wiem że ktoś miał właśnie takie założone, tylko ni pamiętak kto.
0,5 bara max i to wystarcza
no i oto chodziło. Więcej nawet nie chce. myślałem coś nad 0,2-0,4max , bo pompa ustawiona jest na 120km
mi dmucha 1,1 na max-a ale ograniczyłem do 0,8 bara
tylko do sw400 są dwa typy turbiny. Jest satra k27 i nowa b3a. Czymś się różnią? Mam upatrzone b3a
Dobra panowie. Mam leżakowaną turbinę z 89r. Nieśmigana, nie wie co to dym. Założyłem ją i sie okazało że uszczelniacze poszły się mnożyć. Można je samemu wymienić czy trzeba do fachury jechać?
Zadzwoń zapytaj moze nie warto ryzykować.
Specmeister zaśpiewał minimum 300netto.
A może mam ciut za mały spływ oleju zrobiłem. Otwór w turbinie ,a około 20 mm a ja mam to puszczone wężem 12mm... może dławi i ciśnienie wyciska to do turbiny....
Troche mało.
Ja tylko w korku od zaworu przelewowego mam poniżej 20mm.
Ale czy problem zniknie?
Jutro zobacze ile idzie tego oleju na powrocie to będe wiedział czy kombinować z większym powrotem.
spływ oleju musi być duży, a uszczelniacze raczej nie poszły ponieważ są metalowe
witaj PRZYPAŁ fajny silnik , trochę pracy było.. nie..? ale niech się sprawuje jak najlepiej .
plus się należy +
sorry: nie ten temat ale szacun :brawo:
Doba chłopaki. Kolejny fortschritt turbo:-) Turbina typ b3a. Żeby ładowała musiałem zaślepić jeden kanał.Zdecydowałem się na to by zaślepić ten od zewnętrznej strony. Cisnienie bez obciążenoa max O.3atm. Pod obciążeniem zauważyłem max 0,8atm. Bez obciażenia na obrotach do 1tyś podciśninie w kolektorze. Tyrbina mruczy aż miło. Spływ przerobiłem i teraz ma 22mm. Rura wywalona na słupek.
Teraz czekamy na relację po pracy w polu + żeby dobrze gwizdała.
Gratuluje!! Moja ma parametry aczkolwiek nie mam podciśnienia na wolnych obrotach no może tak małe ze barometr nie pokazuje.
Tylko mam mały dylemat. Turbina oryginalnie ma dwa kanały. Ja zaślepiłem jeden. Czy nie będzie to miało ujemnego wpływu na wirnik turbiny i czy turbina nie będzie się wkręcać na zbyt wysokie obroty. Wiem że ktoś tu wcześniej pisał że tak robił. Ciśniee oleju na zimnym silniku nieznacznie spadło. Czy ktoś przestawiał kąt początku wtrysku?
Zostało mi jeszcze odpiąć spręzarkę od klektora ssawnego. Ciekawe czy będzie to miało jakiś wpływ na doładowanie:-) a i po niedzieli zabieram się za wymianę tłoków pierścieni bo tłoki mają zapęknięcia przy komoże wirowej i boje się że przez to doładowanie moge zrobić forszowi kuku.
Jak by nie było wirnika po zimnej stronie ( oporu) to może by się rozkęciała szybciej niz powinna ale nie wiem czy to coś by jej zrobiło. A generalnie to jej sprawność spadła czyli obroty masz niższe
Strony Poprzednia 1 … 46 47 48 49 50 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo