1

Temat: Wariator

Mam problem z wariatorem w E514 mdw juz drugi raz w tym sezonie wywalilo mi uszczelniacze od tłoczkow wariatora prosze o podpowiedzi czego to moze być wina???:nie_wiem:

http://img.userbarz.com/93/18588.gif
http://img.userbars.pl/82/16273.jpg

super strona z fotami ------->http://www.zemedelskefoto.net/

2

Odp: Wariator

Możliwe, że nie masz dławika na wyjściu oleju z rozdzielacza, na wariator (tłoczki), za kolankiem, na skręcaniu z rurką powinien być dławik, byc może robiłeś coś przy rozdzielaczu i podczas rozkręcania rurek nie zauważyłeś nawet, że mógł wylecieć, jest wielkości guzika od koszuli, z jedną dziureczką ok 0,8mm.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

3

Odp: Wariator

możliwe że rowki gdzie siedzą segery już są wyrobione, nie wiem czy to można naprawić - jak nie to do wymiany cała podstawa.

Dla mnie to jest to nieco spiepszone by malutki seger fi32 trzymał ponad 1,5 tony i to dynamicznie

http://img329.imageshack.us/img329/8698/thumbzsrepz2.jpg

4

Odp: Wariator

Mam pytanie, kto ma 514? mam pierwszy rok i zauwarzyłem ze jak przyspieszacz dam na max szybko to pas jezdny nie wchodzi do końca na talerze brakuje mu okoła 1,5cm do wejścia na całe koło.czy to tak ma być ? chyba nie bo co idzie za tym to nie mam pełnej prędkości na przyspieszaczu. Chyba musze wymienić na nowy pas jezdny.

5

Odp: Wariator

Tam jest jeszcze napinacz tego pasa, nim właśnie można to uregulować, lub też w wariatorze powinny być śruby regulacyjne, do odpowiedniego ustawienia wysuwu wewnętrznego talerza koła.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

6

Odp: Wariator

Marcino napisał/a:

brakuje mu okoła 1,5cm do wejścia na całe koło.czy to tak ma być ? chyba nie bo co idzie za tym to nie mam pełnej prędkości na przyspieszaczu.

Przyznam że nie pamiętam jak jest, a zobaczę dopiero za pół roku :nie_wiem: jest jeszcze napinacz jak wspomniał @tata i nie wiem czy położenia kolą na wale nie można zmienić.
Po co wymieniać pas, przecież lepiej ciąć bez przyspieszacza na dwójce niż z przyspieszaczem na jedynce. Jaką osiągasz prędkość na jedynce ?

http://img329.imageshack.us/img329/8698/thumbzsrepz2.jpg

7

Odp: Wariator

Właśnie, ja jedynki wogóle nie używam, ewentualnie przy manewrach podczas zakładania i demontażu hedera, a w czasie pracy tylko na dwójce z przyspieszaczem smile

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

8

Odp: Wariator

napinacz jest troche go napinałem bo mi sie ślizgał ale o śrubie to niewiem nie zagłębiałem sie w to chodziło dobrze to tak bardzo nie patrzałem bo mam pierwszy rok ten kombajn a niechece w żniwa jeździć młócić i myśleć o pasie czy wytrzyma czy nie jak jest czas to wymienić i musi być git. może ta śruba reguluje zsuwanie połówki koła (talerza) nie rozbierałem tego myślałem ze talerz dochodzi do końca i pas jest za wąski

a jakim biegem młócicie E-514 z silnikem ify heder 4,20 ja jak jeździłem 1 albo 2 zależy od zboża

9

Odp: Wariator

Ja mam 512 z hederem 4,2, to to samo co 514, jeżdże tylko dwójką. A co do nowego pasa, to możesz sobie kupić i wozić go ze soba, ale jeździj na starym pasie do końca, jak się skończy stary pas, to założenie nowego trwa góra 5 min, przy moim kombajnie ten pas wygląda mało ciekawie jak tylko kupiłem kombajn (2001r) i cały czas na nim jade.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

10

Odp: Wariator

Ja na jednym pasie zrobiłem koło 1000 mth i dopiero w tym roku się rozwalił, do tego stopnia że zostało kilka sznurków, a reszta sam nie wiem gdzie znikło. Założenie nie jest bardzo trudne, ale do najłatwiejszych też nie należy - szczególnie na polu - jeśli się tego nie przetrenuje.

http://img329.imageshack.us/img329/8698/thumbzsrepz2.jpg

11

Odp: Wariator

dzieki chłopaki chyba zrobie jak tata mówi kupie nowy na zapas i będe go woził

12

Odp: Wariator

mam E-514 i na wariatorze pas jezdny ślizga się po spodzie wariatora, czy jest jakaś regulacja  aby można było ścisnąć ten pas wariatorem, oprócz tej hydraulicznrj ?????

13

Odp: Wariator

Powinna być regulacja ustawienia wewnętrznego talerza, tego od strony siłowniczków, chyba nakrętka na 24 klucz.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

14 Ostatnio edytowany przez pieter1982 (2008-06-26 12:59:08)

Odp: Wariator

witam jestem nowy na forum mam problem z układem jezdnym na pełnym przyspieszaczu strasznie trzęsie się cały kombajn, wymieniłem oś na od wariatora jak i tulej do której przykręca się wariator, onowym klinie nie wspomne, pas też dałem nowy a jak się trząs tak się trzęsie. co jeszcze może mu być no i jeszcze jedno ile oleju powinno być w skrzyni biegów czy jest jakaś miarka? chodzi mi o 512

15

Odp: Wariator

panowie fachowcy co zwami nie pomożecie koledze z tym układem jezdnym

16

Odp: Wariator

Jak bym mógł, to bym pomógł. Ale nie mogę więc nie pomogę. Dla uciążliwych - mogę ale nie pomogę, co w obecnej sytuacji nie ma miejsca z powodów jw.

Odp: Wariator

Pietrze, spróbuj jeszcze popatrzeć na same koło. Nie mam co prawda E512, ale podejrzewam że zasada działania przyspieszacza będzie podobna. Jeśli dolne koło byłoby niewyważone (sam nie wiem z jakich powodów), to objawy mogłyby być właśnie takie. Co by tu jeszcze... Może nierówno się rozszerza podczas dodawania przyspieszania... Sprawdź te "kły" między połówkami koła. Kombinuj. Powodzenia.

18

Odp: Wariator

albo masz luz na zamocowaniu całej osi wariatora tak  jak w bizonie miałęm tak samo walilo i okazało sie wlanie ze to był luz na tym całym zamocowaniu osi

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

19 Ostatnio edytowany przez pawlon (2008-07-07 07:46:51)

Odp: Wariator

nie wiem czy pomoge ale napisze o swoim przypadku: tez miałem cos podobnego, na pełnym przyspieszaczu trzęsło całym kombajnem zwłaszcza na I. robiliśmy różne cuda i nic. po pewnym czasie strzelił mi pas jezdny. Zakładamy nowy i próba na podwórku - jeszcze gorzej trzeęsie a i jechac nie chce. Po dokładnych oględzinach i analizie układu wariator - skrzynia biegów postawiona diagnoza: Pęknięte wsporniki mocowania skrzyni (na osi) oraz regulacja długości pasa. Pospawaliśmy wsporniki - skrzynia nie miała już możliwości wpadania w drgania. Regulacja długości pasa spowodawała ze pas nie pracował "dnem" i nie powodował zbędnego naciągania skrzyni w kierunku wariatora. odnośnie poziomu oleju to jest gdzieś z boku korek kontrolny

20

Odp: Wariator

Dobrze mówisz Piotrze, myślenie ma przyszłość.