Temat: Ile atmosfer powinien miec skilnik IFa
witam wszystkich
ile powinien miec atmosfer silnik ifoski chodzi mi o e514 . u mnie jest prawie 7 i wlasnie nie wiem czy nie jest za duzo. prosze o pomoc
pozdrawiam kajtunioo
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Ile atmosfer powinien miec skilnik IFa
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
witam wszystkich
ile powinien miec atmosfer silnik ifoski chodzi mi o e514 . u mnie jest prawie 7 i wlasnie nie wiem czy nie jest za duzo. prosze o pomoc
pozdrawiam kajtunioo
sprecyzuj , chodzi zapewne o ciśnienie oleju
jesli o cisnienie oleju ci chodzi to jest dobrze a jak o cisnienie na cylindrach to przestał by ten silnik z tobą wspólpracowac ale temat o cisnieniu oleju juz jest
tak chodzi mi o cisnienie oleju . a ile moze byc max ? przepraszam ale nie znalazlem innego temtu wiec zalozylem nowy
pozdrawiam kajtunioo
a jak u mnie spada poniżej 3? czy to za mało jest? co może być tym spowodowane? jest tak jak pochodzi silnik z 20-30 minut. na starcie ma około 4-5
a jak u mnie spada poniżej 3?
poniżej 3 to może być również zero. Ale do rzeczy jeżeli masz ok 2 to na razie nie masz się czym martwić mowa oczywiście o wolnych obrotach. Powodem niskiego ciśnienia może być zużyty silnik (panewki) , pompa olejowa(rzadko) nie wiem jaki jest filtr oleju w kombajnie ale w moim ciągniku był tak zanieczyszczony że ciśnienie oleju spadło poniżej 1 atmosfery , po wyczyszczeniu na wolnych mam 3 a na wysokich 6
u nas silnik po remoncie a cisnienie i tak lipa na wolnych obrotach 850i temperaturze gdzies tak ok 80 stopni ma nie całe 1 a na wysokich 2,5 3 atm wiec lipa i silnik po remoncie szlif wału tuleje bączek zaślepiony trochę lepiej . przyczyna to może byc ze traci ciśnienie na wałku rozrządu bo jak go robili w zakładzie to mieli dwa silniki i w jednym była zaspawana nakrętka na wałku rozrządu a w drugim wałek był dobry z gwintem to szlifierze przełożyli ten dobry w miejsce starego a nie spasowali go ja tak myślę ze to jest to
czyli mówicie ze jak ja mam 7 atmosfer cisnienia oleju to jest gites ? ale na pewno nie jest za duzo ?
pozdrawiam
nie bój się silnika nie rozerwie
u nas silnik po remoncie a cisnienie i tak lipa
To duużo za mało. Wałek to raczej nie będzie, bo on w miejscu smarowania bardzo rzadko się wyrabia, no chyba że zaślepki mu puszczają. A czy pompę olejową i korbowody regenerowaliście? Może być tu jeszcze wina filtra oleju, a konkretnie tego jego zaworu kulowego. Sprawdź gniazdo, kulkę i sprężynę.
Napisz co było robione i wymieniane w tym silniku, może coś poradzimy.
dokładnie to szlif wału , korbowody , tuleje wałek rozrządu głowice itp alw pompa olejowa nie była ruszana . To gniazdo sprawdzałem a nawet filtr cały przekładałem z 303 i to samo sie dzieje gdzie w 303 ciśnienie przy rozgrzanym silniku ma 3 atm co to może być
ja miałem podobny przypadek w kombajnie wał po szlifie i ciśnienia nie było nowy bąk też nic nowa kulka i sprężyna nic aż piotrK i jego tato poradzili żeby pompe zrobić i po regeneracji pompy mam ciśnienie na rozgrzanym 3-3,5 atm
no u mnie podczas pracy jest właśnie około 2-3 atmosfer na wysokich obrotach i rozgrzanym silniku........ nie za mało? silnik pobiera trochę oleju. około 3-5 litrów na 8-10 godzin pracy
dokładnie to szlif wału , korbowody , tuleje wałek rozrządu głowice itp alw pompa olejowa nie była ruszana . To gniazdo sprawdzałem a nawet filtr cały przekładałem z 303 i to samo sie dzieje gdzie w 303 ciśnienie przy rozgrzanym silniku ma 3 atm co to może być
Marcin, u Ciebie przyczyną tego małego ciśnienia oleju, to na 99% jest "zajechana" pompa olejowa. Jeśli to faktycznie ona, to już prawdopodobnie będziesz miał do wymiany też i jej koła zębate. W najgorszym przypadku mogła polecieć Ci bieżnia pompy i wtedy to albo dopasujesz inną pompę albo musisz cały blok wymienić. Może też być i tak, że szlifierz na głównych czopach "przeleciał" Ci wał i masz założone za luźne panewki, albo panewki w ogóle były źle oznaczone, też się zdarza. Nic innego nie spowoduje tak dużego spadku ciśnienia. Jakie miałeś ciśnienie przed remontem? Bo być może masz jeszcze w złej kolejności pozakładane stopy główne. Sprawdzaliście czy numery bloku zgadzają sie z numerami na stopach głównych i pompie olejowej? Tak czy inaczej czeka Cię ponowne rozebranie silnika.
czyli mówicie ze jak ja mam 7 atmosfer cisnienia oleju to jest gites ? ale na pewno nie jest za duzo ?
pozdrawiam
Kajtunioo, kiedy masz te 7 atmosfer. Przy zimnym czy przy ciepłym silniku? Jak przy ciepłym to stanowczo za dużo. Silnika Ci nie rozerwie, ale może "wypłukać" panewki. Musisz zmniejszyć napięcie sprężyny zaworowej w filtrze, tak aby było od 4 do 4,5 atmosfer przy rozgrzanym silniku.
no u mnie podczas pracy jest właśnie około 2-3 atmosfer na wysokich obrotach i rozgrzanym silniku........ nie za mało? silnik pobiera trochę oleju. około 3-5 litrów na 8-10 godzin pracy
Kamilo16, to już za mało. Na początek, rozciągnij trochę sprężynę zaworową w filtrze oleju i zobacz co się będzie działo.
ja 7 atmosfer mam przy zimnym silniku robic cos z tym ?
no u mnie podczas pracy jest właśnie około 2-3 atmosfer na wysokich obrotach i rozgrzanym silniku........ nie za mało? silnik pobiera trochę oleju. około 3-5 litrów na 8-10 godzin pracy
to co trzy lub cztery dni masz wymianę oleju ,to już nie jest trochę tyko dużo za dużo
Dokładnie! No ale tak do końca to nie wiadomo z jakiego powodu i w którym miejscu bierze tyle oleju. Jak uda Ci się zwiększyć ciśnienie, to i na pewno więcej silnik zacznie brać oleju.
Nie chce krakać, ale ten silnik już raczej długo nie pochodzi.
ja 7 atmosfer mam przy zimnym silniku robic cos z tym ?
A jak się rozgrzeje, to ile?
no trzeci sezon jeżdżę tak i jeszcze mi chodzi. Wiem że szykuje się on do naprawy, ale zrobię to pewnie jak mi już ustanie na amen
A nie szkoda Ci wału i wałka rozrządu? Jak to Ci poleci, to koszty naprawy znacznie wzrosną. Na razie spróbuj lekko rozciągnąć sprężynę i zobacz co się będzie działo.
radził bym wymienić kulke i sprężyne bo raczej nie uda ci się równo wyciągnąć spręrzyny bynajmniej mi się nie udało i ciśnienie było jeszcze gorsze
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Ile atmosfer powinien miec skilnik IFa
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo