Temat: Awaria Głównego Sprzegła w silniku E 512 lub E 514
Cześć Chłopcy czy zdarzyła się wam kiedyś awaria sprzęgła w silniku ( takiego okrągłego ) bo mi to sprzęgło psuje sie co dwa lata Wiecie dlaczego to może się psuć ????
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Awaria Głównego Sprzegła w silniku E 512 lub E 514
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Cześć Chłopcy czy zdarzyła się wam kiedyś awaria sprzęgła w silniku ( takiego okrągłego ) bo mi to sprzęgło psuje sie co dwa lata Wiecie dlaczego to może się psuć ????
Kamil, co okrągłe - silnik czy sprzęgło ?
może mówi o tym sprzęgle w ''dzwonie '' znajduje sie na wałku na którym się znajduja wszystkie paski klinowe napędzające cały kombajn chyba wiem o które chodzi ale nie wiem czemu moze sie psuc moze masz złą współosiowaśc wału z wałem w silniku ?? te sprzęgło jest gumowo-metalowe jeśli sie nie myle
Żartowałem.
Nic nie wiem o kombajnach.
Tak wojtas o to sprzęgło mi chodzi raz rozleciało mi sie łożysko na tym wałku i od tamtej pory co dwa lata to sprzęgło mi sie psuje dokładniej rozrywa mi to sprzęgło Myślę ze to wina sieczkarni ????
nie mozliwe żebby od sieczkarni się takie cuda działy predzej masz coś schlapane i dlatego to sprzęgło sie sypie zprawdz czy wałek jest prosty to po pierwsze a po drugie czy masz współosiowośc z wałem w silniku zobacz pozatym czy tam na tym wałku nie powinny byc łożyska wachliwe a nie stałe bo jak stałe to całe minimalne kąty jakie tam występuja meczy to sprzegło
może być wina łożyska powinno być ( 6312 4z ) czyli troszke wyluzowane czy tak jakoś albo masz za duże obroty na śilniku
Może i to jest powodem tych awari ja zakładałem za każdym razem łożysko ( 6312 v )
Może i to jest powodem tych awari ja zakładałem za każdym razem łożysko ( 6312 v )
To jest jedno łożysko, a drugie??
Sprawdź Kamil łożysko z drugiej strony tego wałka, w wale korbowym silnika. Z reguły nikt go nie wymienia, a z tego co pisałeś, to Ty też nie i to ono właśnie na 100% Ci broi. Żeby je wymienić, musisz zdjąć koło zamachowe i wyciągnąć je ze środka wału. Nieraz jest to nie lada sztuka i niejeden ściągacz już na nim połamałem. Nie znajdziesz tego łożyska w żadnym katalogu Fortschritt'a i musisz mi uwierzyć na słowo. Tam jest łożysko 6204 RS i na pewno to ono Ci już poleciało.
______________________________________________________
I jak Kamil, sprawdziłeś to łożysko?
Robiłeś Kamil coś z tym łożyskiem 6204? Jestem ciekaw jak u Ciebie ono wyglądało...
z tego co wiem z doswiadczenia to należy dawać dobre nakretki samokontrujące do skrecenia tego sprzegla , Mi w ostatnim sezonie sie jedna odkrecila i uwaliła cała obudowę:(
Na wybicie tego łożyska z wału jest prosty patent. Mokry papier wbijasz do srodka i dobijasz jakimś cienkim wałkiem, dokładasz papieru i dalej dobijasz i tak w kółko aż łożysko wyjdzie.
Z tym papierem to sam próbowałeś czy tylko słyszałeś ?
czy ktoś ma jeszcze jakiś inny sposób na wyciągnięcie tego łożyska z wału bo mnie to właśnie czeka a niestety u mnie to łożysko się rozsypało i wyleciał środek
Do wyciągnięcia tego łożyska użyj ściągacza do łożysk, jest taki patent i najczęściej działa, choć bywa, że się rozlata. Wcześniej zalej to łożysko jakimś odrdzewiaczem i posmaruj rzadkim olejem np. olejem do skrzyń automatycznych. W najgorszym przypadku pozostanie Ci zastosować metodę: "siła razy gwałt"
Panowie potwierdam patent z mokrym papierem jest sprawdzony wczoraj to sam przerabiałem po rozmowie z PiotremK i podpytaniu jak się za to zabrac przy okazji poleciało też sprzęgło gumowe i nowe sruby ale wszystko juz kupione tylko składac.
Pozdrawiam wzystkich spokojnych żniw życze i mało nerwowej pracy naszemu głównemu mechanikowi :-) :-) :-)
Panowie, latwo wam schodzilo kolo zamachowe? Ja juz dwa klucze pogialem, a nic nie drgnelo... Moze jest na to jakiś patent bo juz nie mam pomyslow jak sie tam dobrać, a musze wieniec u lozysko wymienic...
witam czy silnik z sieczkarni e 281 pasuje do kombajnu e 512
Cześć danielek!
Nie
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Awaria Głównego Sprzegła w silniku E 512 lub E 514
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo