Odp: Problem z hydrauliką w E524
3000zł
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ hydrauliczny » Problem z hydrauliką w E524
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
3000zł
niezły grosz... ale czy starą rozbierałeś?
a czy nie dało się tej pomy podmienić na jakas inną o poobnych parametrach ?? dziwne ...
Starą pompę dało by się pewnie zregenerować, ale czas oczekiwania na regeneracje to 1 - 2 tygodnie a w środku żniw to nie bardzo można sobie pozwolić na taką przerwę.
Podmiana pompy to też ciężka sprawa. Nie wiem w jakich maszynach oprócz kombajnów pracują takie pompy. Dodatkowo kupić używaną pompę to ryzyko, bo nie wiadomo jaki jest jej stan.
nie chodzi mi o to czy gdzieś na stole w garażu ją sobie rozebrałeś z ciekawości jak w środku wygląda... ja miałem taki przypadek w bizonie że był pęknięty gwint od strony ssawnej i niby pompa nie stara a poszła na złom...
Panowie,
przygód z hydrauliką ciąg dalszy.. znowu nie działa...
Ale zacznę od początku. Wczoraj przez około 3h młócenia było wszystko w porządku. Potem zaczęło coś szwankować, a dokładniej, żeby podnieść/opuścić heder trzeba było kombinować naciskając oba przyciski i wyglądało to tak, że jak chciało się podnieść to najpierw trzeba było trochę opuścić i odwrotnie. No ale jakoś dało się pracować. Natomiast później doszło do sytuacji, że oringi w tulejkach, gdzie są tłoczki od wariatora jazdy wyrobiły się i zaczął cieknąć olej, wariator rozszerzył się, pasek poluzował i musieliśmy ściągać kombajn do domu ciągnikiem.
Dzisiaj rano oringi zostały wymienione, tłoczki wepchnięte, wchodziły dosyć ciężko, trzeba było trochę młotkiem popukać, wariator zamontowany i po odpaleniu kombajnu nic nie działało... Czym to może być spowodowane?
1. Pompa na pewno jest dobra
2. Może elektronika? Ale przyciskając na joysticku przyciski, diody na płytce zapalają się, a na białej kostce, która jest przy rozdzielaczach nad zbiornikiem paliwa pojawia się napięcie
3. Może coś z rozdzielaczami? Sądzicie, że może by to wina uszkodzonego zaworu bezpieczeństwa? Tzn. że jest on cały czas otwarty i nie idzie ciśnienie do reszty układu
Pomocy, bo jeszcze ok. 12ha do koszenia a maszyna stoi...
Nie znam twojej hydrauliki ani nigdy tego nie widziałem i dlatego przydała by się fotka rozdzielacza i wszystkich zaworów .Jaki masz typ rozdzielacza ? monoblokowy z własnym zaworem bezpieczeństwa i wolnym przelewem czy może sekcje przykręcane do płyty przyłączeniowej z osobnym zaworem przelewowym mechanicznym bądź elektrycznym? albo jakiś schemat by pomógł w zlokalizowaniu słabego punktu .
Przesyłam zdjęcia rozdzielacza z dwóch "ujęć" oraz skan schematu układu hydraulicznego
http://i.imgur.com/E5prNDM.jpg
http://i.imgur.com/psgsRQc.jpg
http://i.imgur.com/IoVCGaM.jpg
Z góry dzięki za pomoc
O ile się nie mylę to masz w układzie zawór elektryczny utrzymujący ciśnienie w rozdzielaczu (to ten elektromagnes położony najniżej a na schemacie powyżej cyfry 6 ) a więc sprawdź czy do niego dochodzi napięcie i czy czasem się nie zaciął ?
jak widzę na załączonych obrazkach sterowanie hydrauliką jest na elektrozaworach orsty,a powiedz mi czy jak załączasz np. podnoszenie opuszczanie hedera to czy słychać klikanie elektrozaworów bo być może nie masz sygnału zasilającego cewkę na rozdzielaczu dlatego trzeba sprawdzić bezpieczniki no i same cewki czy przesterowują rozdzielacz...
szkoda tylko że nie sprawdziłeś ciśnienia jaką daje ta stara pompa ,trzeba było ją zaślepić a w zaślepkę wkręcić manometr i byś wiedział czy to złom bo jak szwankuje sterowanie???
Koseś, zawór o którym piszesz był wczoraj sprawdzany, tzn. jego cewka. Napięcie wynosiło 26 V, a rezystancja cewki 20 Ohm, więc teoretycznie wszystko ok, ale jak sprawdzaliśmy prąd, to pokazywało 0 A ;/ Dzisiaj jeszcze podłączymy zasilanie do cewki bezpośrednio z akumulatora i zobaczymy, co pokaże...
Ten zawór ma na dole taki czarny przycisk (pewnie do sterowania ręcznego). Gdy wszystko działało poprawnie to po jego naciśnięciu słychać było "buczenie" i większe obciążenie silnika. Niby świadczy to o uszkodzeniu zaworu, ale mam wrażenie, że ten przycisk w tym roku w ogóle nie działał, a cała hydraulika działała poprawnie. Myślicie, że można bezpiecznie wykręcić ten zawór i go sprawdzić, tzn. nic się nie rozleci?
Wicher, nic nie słychać przy np podnoszeniu/opuszczaniu hedera. Starą pompę też wkręciliśmy na próbę i "biła pianę" z oleju w zbiorniku
Maciek jasne że go czym prędzej wykręć i tylko nie zgub sprężynki, gdyż jeśli on się zaciął to masz dwie opcje : zacięcie w pozycji otwarty bądź zamknięty ,w jednym przypadku objawem będzie brak ciśnienia na rozdzielaczu gdyż zawór ustawiony jest na przelew w drugim przypadku to by właśnie było był straszny opór dla silnika gdyż olej nie miał by swobodnego powrotu .Przy prawidłowym działaniu ten zawór działa równocześnie za każdą sekcją rozdzielacza ( gdy nie naciskasz na dżoja to nie ma ciśnienia oleju w rozdzielaczu )
Sprawa rozwiązana. Przyczyną był popsuty oring w zaworze, którego łeb (na klucz 36) zaznaczony jest na poniższym zdjęciu czerwoną ramką. Taka mała pierdółka a unieruchomiła 10 tonową maszynę xD
Ja rok temu znów miałem w jednej sekcji 2 oringi wsadzone i ciekło, wyjąłem to i potem trochę ciężko było włożyć ale dało radę. Maciek89 doprowadzisz wszystko do porządku i będzie śmigać aż miło. Tłoczków i tych tulejek nie miałeś wyrobionych? bo ja raz wymieniłem same oringi i mi zaraz wywaliło, przed tym sezonem razem z tłoczkami i tulejkami i przechodził cały sezon
Tłoczków i tych tulejek nie miałeś wyrobionych?
Na pierwszy rzut oka wyglądały w porządku, ale nie będę się wymądrzał, bo ekspertem w tym nie jestem ;d Tak jak już pisałem, zostały założone nowe oringi, tłoczki dosyć ciasno weszły, wydaje mi się, że wszystko jest dobrze spasowane. Zobaczymy jak dzisiaj będzie się sprawować...
Witam panowie potrzebuję dźwignie od nagarniacza i wysypu do kombajnu fortschritt E 514. Nie mogę nigdzie znaleźć jak to wpisać w goglach żeby coś znaleźć ?
Zadzwoń do Wieśka z Postolic na pewno będzie miał lub jakiś inny handlarz
Postolice 605070663
Dzięki
Witam. posiadam MDW E524 i chcialbym zapytac co jest przyczyna wysokiej temperatury oleju hydraulicznego? Po kilku godz pracy zapala sie czerwona kontrolka
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ hydrauliczny » Problem z hydrauliką w E524
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo