241

Odp: Uszczelka pod głowicą

Dokładnie, ale jeszcze będziesz musiał wywiercić otwór na złącze wodne między pólbloczkami. Jak będziesz wymieniał te półbloczki, to wyjmij z nich wszystkie tuleje i dobrze je wyczyść od środka. Dobrze by też było gdybyś, tak na wszelki wypadek, wymienił wszystkie gumki na tulejach.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

242

Odp: Uszczelka pod głowicą

Rozciągłem sprężyne od regulacji ciśnienia oleju i się okazało że ciśnienie wzrosło o 1 atm jak przedtem na ciepłym silniku było 2 to teraz są 3.Tylko na najwolnieljszymch obrotach zostało bez zmian 2 atm.W zamian za rady moge doradzić co ostatnio przerobiłem.Mianowicie to są szczególy ale cieszą a są to dwie proste rzeczy jedna to dodatkowa szybka tylna od prawej strony zaraz za rozdzielaczami chydraulicznymi.Wystarczy wyciąć kawałek blaszki a widok do tyłu i naduł się powiękrzy.Widać jest prawe ciągadło i pirwszą skibe.A druga to wyprowadziłem cięgno zaraz za tą szybkom.Cięgno dochodzi do dzwigni chydraulicznej i wychodzi na zewnatrz kabiny teraz nie wchodząc do kabiny moge podnosić i opuszczać belki. Bardzo mi to sie przydaje jak sam zaczepiam jakiś ciężkie maszyny.

243

Odp: Uszczelka pod głowicą

tomek1974 daj fote wstawionej szyby w ZRóB TO SAM .również myślałem nad takim rozwiązaniem.

244

Odp: Uszczelka pod głowicą

chciałem coś napisać w 'zrób to sam' ale nie wiem jak.Nie idzi nic napisadz.

245

Odp: Uszczelka pod głowicą

Napisz do admina, żeby Ci dał uprawnienia do zakładania nowych wątków lub podepnij się do jakiegoś.

246

Odp: Uszczelka pod głowicą

Jak się zkontaktować z adminem?

247 Ostatnio edytowany przez Dario (2008-08-23 15:01:31)

Odp: Uszczelka pod głowicą

Napisać do niego na PW lub e-mail lub GG.
Ma jeszcze skype smile

248

Odp: Uszczelka pod głowicą

mam problem z moim silnikiem ze jak się rozgrzeje to wyrzuca wodę przez chłodnice i tłumik po ściągnięciu głowic zawiozłem do planowania powiedziano mi ze są pęknięte mają dosyć duże wżery między zaworem ssącym a wydechowym i poniżej ich  na 2 i 4 cylindrze i tam są pęknięcia tuleje są nowe a gdyby były pęknięte to woda szła by do oleju a nie idzie . Proszę o odpowiedz czy to może być to czy nie lub inne przyczyny.

249

Odp: Uszczelka pod głowicą

Skoro Ci je sprawdzili i tak powiedzieli, no to musi tak być, tym bardziej, że wodę wyrzuca przez tłumik. Jak byś potrzebował jeszcze te głowice, to mam sporo używanych w rozsądnej cenie. Zadzwoń lub daj znać na PW.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

250

Odp: Uszczelka pod głowicą

witam mam dalej problem z moim 303d wymieniłem głowice na nowe i dalej mi woda gdzieś ucieka na początku mniej teraz więcej temperatura jest większa ok 90-95 stopni więc opóźniłem zapłon tak jak był wcześniej z 22,5 na 20 stopni wcześniej było lepiej co może być przyczyną wyrzucania wody proszę o szybką odpowiedź.

251

Odp: Uszczelka pod głowicą

wyrzuca przez tłumik?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

252

Odp: Uszczelka pod głowicą

Układ chłodzenia ze zbiornikiem wyrównawczym, jest układem ciśnieniowym, tzn. powinien pracować pod niewielkim (0,5 atm.), ale jednak ciśnieniem. Wystarczy nieszczelna uszczelka gumowa w korku wlewowym w zbiorniku wyrównawczym aby wywalał płyn.
Padnięta pompa wodna - oś chodzi, wirnik stoi lub jest łysy, bez łopatek. Zamiast płyn przepompowywać - miesza. Mógł chodzić kiedyś na wodzie i lekko przymarznąć. Po odpaleniu, przy odpowiednio mocno naciągniętym pasku klinowym napędu pompy - coś się musi złego wydarzyć. Wypadałoby sprawdzić jej stan od środka. Termostat, przede wszystkim powinien być i nie tylko nowy ale jeszcze przy okazji sprawny tzn. osobiście z termometrem sprawdzony początek otwarcia.
Jak wyglądały tuleje cylindrowe podczas wymiany głowic ? Czy nie miała któraś pęknięcia w górnej części do płaszcza wodnego. U mnie pękła przy kołnierzu po siedmiu godzinach pracy - nowa !
Ile wystawały tuleje ponad płaszczyznę półbloczy i czy w ogóle wystawały a jak wystawały to czy wystawały równo ? Do kłopotu wystarczy niech jedna tuleja jest zbyt głęboko osadzona w półbloczu. Poruszający się tłok dotąd będzie tłukł tuleją w górę i w dół aż oderwie kołnierz. Część ciśnienia przedostanie się z komory sprężania między niedociśniętym kołnierzem luźnej tulei a półbloczem do płaszcza wodnego.
Czy nowe głowice przed założeniem ich na silnik sprawdzałeś na szczelność ? Bo jeśli nie - mogą być złomowe.
Czy cały układ chłodzenia jest drożny ? Chodzi mi szczególnie o połączenie między półbloczami.
Moja propozycja jeszcze zanim poznałem odpowiedzi na moje pytania.
Jak nie sprawdziłeś tych rzeczy przed wymianą głowic, to sprawdź teraz i wróć do fabrycznego ustawienia początku wtrysku. To nie miejsce ani powód do takich eksperymentów.

253

Odp: Uszczelka pod głowicą

Wymontuj glowice, półblocza i pompę wtryskową z wtryskami i zawieź do Piotra K.
Tak zrobił mój kolega i silnik chodzi jak w zegarku ;]
Pozdro

254 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2008-09-26 11:30:52)

Odp: Uszczelka pod głowicą

To są takie "pół-remonty" jakie też robimy. Klient, po wcześniejszym umówieniu się, przyjeżdża do nas rano tylko z najbardziej istotnymi elementami silnika (tj. wał, głowice, pompy, półblocza, tuleje, tłoki, korbowody, wtryskiwacze itd...). Po kilku godzinach ma wszystko zrobione i jeszcze tego samego dnia zaczyna sobie sam składać silnik. Jest to dla niego duża oszczędność czasu i pieniędzy, a z tego co się orientuję, to wszyscy co tak sobie dotychczas remontowali silnik, są bardzo zadowoleni.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

255

Odp: Uszczelka pod głowicą

Panowie doradźcie mi co morze być, dalej to samo wyrzuca wodę. Nowe głowice na gwarancji, nowy termostat, sprawna chłodnica , nie grzeje się już nie mam pomysłów tylko że jedna tuleja jakby za nisko siedziała poniżej bloku ale na uszczelce przedmuchu nie widać?

256

Odp: Uszczelka pod głowicą

Jak nie masz pękniętej tulei to zostają dystanse pod tulejami to są stalowe blaszki i powinny mieć 0,20min jeśli dystanse są w porządku to pewnie masz co umnie było krzywy któryś półblok innych możliwości nie ma.

257

Odp: Uszczelka pod głowicą

czesio303 napisał/a:

Panowie doradźcie mi co morze być, dalej to samo wyrzuca wodę. Nowe głowice na gwarancji, nowy termostat, sprawna chłodnica , nie grzeje się już nie mam pomysłów tylko że jedna tuleja jakby za nisko siedziała poniżej bloku ale na uszczelce przedmuchu nie widać?

Czesio303, przecież sam już sobie tu odpowiedziałeś. Tuleja stoi za nisko. Wyjmij ją jak najszybciej, bo jeżeli jeszcze jej nie masz pękniętej, a nie łatwo jest to zauważyć, to przy każdym następnym odpaleniu silnika, może stać Ci się to, o czym pisał Sławek kilka postów wyżej. Dmucha Ci albo uszczelką w kanał wodny, albo pęknięciem w tuleji w wodę w półbloczkach. Innej możliwości nie ma. Podkładki pod tuleje są w różnych grubościach, więc wszystko dopasujesz, tylko unikaj tych miedzianych. Przy okazji wyczyścisz sobie półbloczek z kamienia:-) Zdziwisz się ile go tam masz!

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

258

Odp: Uszczelka pod głowicą

Witam w końcu zabrałem się za ciągnik, za przyczynę wcześniej opisywaną. Zaczęło się wczoraj od wlania wody(gdzie stał 2 tygodnie bez niej) i pojechania w pole. Jak dostał po tyłku z kultywatorem 4,2 metra biegiem2,3, zaczęła iść z niego para gdzieś z pod maski. Jak wyskoczyłem zobaczyć nie było widać gdzie temp pokazywał 60 stopni chwile pochodził na wolnych obrotach temp. wzrosła wlałem 10 litrów wody i było mało. jadąc do domu było ok nic nie uciekało temp ok 70 a spuszczając wodę z bloku ok 95. Dzisiaj ściągnąłem głowice uszczelki ok. odkręcam pół bloki i na tych turkach łączących je prześwit był taki ze 4 mm wszystko w kamieniu czy może przez niego nie być dobrego obiegu i woda gotuje się przy obciążeniu i wypycha wodę. Nawet nagrzewnica jak się nagrzeje daje ok a po chwili dmuchania daje zimnem nie może złapać obiegu. Termostat jest ok.

259

Odp: Uszczelka pod głowicą

Wg. mnie Twoje kłopoty spowodował łącznik między półbloczami.

260

Odp: Uszczelka pod głowicą

Pompę wodną rozbierałeś już może, bo coś mi się zdaje że masz ją na sztukę ?