Odp: Sprzęgło ZT 320/323/325 zasada działania i regulacja
Wszystko jest w zadladce SERWIS
Minął dzionek ciężki, długi, ch*j mu w d*pe bedzie drugi
+33 / -0 (chyba )
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Sprzęgło ZT 320/323/325 zasada działania i regulacja
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Wszystko jest w zadladce SERWIS
dzieki
mati11511 napisał/a:PiotrK napisał/a:W katalogu ładnie je widać, a jak nie zapomnę, to jutro wrzucę eleganckie zdjęcia. Wszystko będzie jak na dłoni...
Piotrze gdzie zdjęcie kalamitek z katalogu ?
przy regeneracji pompy sprzęgłowej i serwa oraz ustawianiu sprzęgła znalazłem wszystkie 5 kalamitek:)
Kurcze, kompletnie ostatnio czasu nie miałem na zaglądanie tu. A więc tak:
- trzy kalamitki są z jednej strony sprzęgła - jedna w dżwigni wycisku i dwie lekko powyżej - http://ifa-serwis.pl/galeria/forum/smarowanie-1.jpg ,
- czwarta w drugim końcu dźwigni wycisku sprzęgła - http://ifa-serwis.pl/galeria/forum/smarowanie-2.jpg ,
- piąta w przedniej obudowie sprzęgła - http://ifa-serwis.pl/galeria/forum/smarowanie-3.jpg .
Zdjęcia wrzuciłem celowo, bo w katalogu tego tak ładnie nie widać
witam, problem ze sprzęgłem , a mianowicie po ustawieniu odstępu miedzy kołem oporowym a łapkami za pomocą śrubunku miedzy pompka hydrauliczna a pompka pneumatyczną, po wciśnięciu sprzęgła kilka razy odstęp od kola oporowego znika. teraz nie mogę ustawić tego luzu bo skończył mi sie gwint na śrubie , a przy jeździe w tym stanie biegi zgrzytają przy wrzucaniu
Poza sprawdzeniem pompki, trzeba też dobrze sprawdzić ten trzpień, który "wchodzi" do wysprzęglika hydraulicznego. On po dobrych trzydziestu latach pracy ma prawo się sporo wytrzeć i tak też często jest. Wtedy brakuje gwintu do regulacji i najlepiej go wymienić albo przedłużyć wedle swojego pomysłu
zalaczanie przedniego napedu jest w przystawce z przodu skrzyni.
Jest wiele powodów ze moze byc załączony naped "na stale"
-zepsuty włącznik na konsoli
-zaciał sie zawór powietrza
-zerwana sprezyna wylaczająca naped (przy przystawce)
Na poczatek znajdz przewod przy zaworach powietrza ktory odpowiada za przedni naped, pod podłoga kabiny, wystarczy odsunąć górna czesc schodów (z akumulatorem) i widac rządek elektrozaworów (4 szt) poluzuj przewód przy zaworze, jesli nie ma w nim powietrza to zawor nie zaciął sie
przy okazji poluzowanego przewodu sprawdz włącznik, wystarczy go wcisnać i uciekające powietrze bedziesz słyszeć
sprawdz czy jest cala sprezyna przy przystawce przedniego napedu
j wiec jak to jest z tym fantem czy ktos zrobil to na stale???
No żeby starzy forszajowcy takie durnoty wypisywali to aż wypadałoby aby za karę cały dział poświęcony układowi przeniesienia napędu karnie przeczytali.
Ludzie przecież przy jeździe do przodu przedni napęd załącza się automatycznie i nie potrzeba włączać go przyciskiem, w przystawce przedniego napędu jest " łożysko jednokierunkowe " które załącza napęd przy uślizgu tylnych kół
Mam pytanie odnośnie smarowania sprzęgła przez kalamitki opisane wyżej przez Piotra. Czy podczas smarowania smar się gdzieś wyciska? Jeśli tak to gdzie?
Dziś smarowalem i nie widziałem żeby gdzieś wyszedł tawot i do końca nie jestem pewny czy za mało go nie poszło ...
nie widać bo wszystko pozasłaniane
Czyli trzeba wciskać smar na wyczucie ...😐
tak
W jakiej kolejności ustawia zawory i od której strony, czy od koła zmachowego czy od rozrządu ?
Kolego nie ten dział... :szukaj!:
Witam Panowie.Nie wiem czy na pewno w dobrym miejscu pytam ale mam problem ze sprzeglem w ZT 323.Dziś pracujac na polu był moment ze 2 moze 3 razy pod rząd traktor ruszył po kilku sekundach od puszczenia sprzęgła tak jakby sie ślizgalo potem było juz ok.Pod koniec pracy sprzegło zadzialało,przy wyciśnietym sprzęgle szarpnelo i teraz sprzegła brak.Proszę o jakieś wskazówki.Pozdrawiam. Kris
na początek to zobacz czy łapki odbijają z powrotem i łożysko oporowe jest lużne i czy nie zapowietrza się albo czy nie odbija pompka co wciska sprzęgło.
Dzięki Tomek1974,okazalo sie ze łapka byla odkręcona chwila leżakowania i sprzęgło wróciło:D
Koledzy, mam problem ze sprzęgłem. Początkowo myślałem, że trzeba je wyregulować bo zaczęło zgrzytać przy wbijaniu biegów. Po regulacji wg instrukcji PioraK zero poprawy. Śledząc wszystkie elementy po drodze zauważyłem, że popychacz od sprzęgła (śruba na zdjęciu poniżej) ma ok 1-1,5cm ruchu jałowego. Tzn popychacz "idzie do tyłu" i dopiero po ok 1-1,5cm drugi siłownik hydrauliczny zaczyna wypychać siłownik pneumatyczny (zdjęcie nr 2). Luz ustawiony wg instrukcji Piotra na 1mm
Popychacz:
zdjęcie nr 2:
Co może powodować taki efekt? Uszkodzone któreś wspomaganie sprzęgła?
Na pewno ustawiałeś krok po kroku ? zaczynając o pedała sprzęgła.
Tak, wsystko robione krok po kroku dwa razy
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Sprzęgło ZT 320/323/325 zasada działania i regulacja
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo