Odp: Sw400
ja w 303 mam mokry co jest? dlaczego grzesiek ma suchy?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Sw400
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
ja w 303 mam mokry co jest? dlaczego grzesiek ma suchy?
No ja mam oryginalny filtr fortschritt 303 i olej jest a czy on jest a czy ma tam być czy nie to nie wiem .
Tylko ja mam taki problem że mi turbina wyciąga z niego ten olej i nie wiem czy on nie jest przystosowany do turba czy co i czy go wymienić na suchy jak w autobusie .
ja w 303 mam mokry co jest? dlaczego grzesiek ma suchy?
Bo Twój traktor jest stary jak Troja i wtedy tak było, pod koniec edycji 303 pojawiły się filtry suche.
Jak masz chęć to opylę Ci komplet z obudową i stelażem do 323, w gratisie mogę dołożyć 2-3 używane filtry AM444
Aaa teraz już wszystko wiem dzięki za info
To musi być baardzo stary bo nasz 303 jest bardzo stary a ma suchy.....
moj jest z 84 i tez ma mokry
Saper do turba poszukaj na szrocie od jakiejś ciężarówki, forszajowskie to trzeba 2.
mój z 76 alr teraz na emeruturze więć nie będe mu zmieniał filtra.
Mam cały filtr suchy z autobusu Autosan H10 z którego wymontowałem silnik także zamontuje go gdzieś zboku do ramy bo pod maskę już nie wejdzie bo za duży.
Koledzy szukam jakiegoś dobrego fachowca od silników sw 400 bo chciałbym się zapytać odnośnie pompy wtryskowej . Bo z tego co się dowiedziałem to w niektórych autobusach Autosan H10 była całkiem inna pompa niż w normalnych silnikach ponieważ przy pompie jest jeszcze pin zwiększający dawkę (membrana ) podobna jak w ursusach turbo . i zamontowana bezpośrednio pod rozrząd tam gdzie jest zwykle kompresor i chciałem się zapytać i z taką pompą zwiększa się spalanie i o ile wzrasta moc ??
oplaca się założyć sw400 tylko jak kolega mowi turbo te silniki maja pojemność prawie ta sama a jednak praca zupełnie inna. roboty trochę jest ale lepiej po pracować nad takim montażem niż robic silnik ify co kilka lat.
Co kilka lat?!?!?!? Chyba chciałeś napisać co kilkadziesiąt lat....
sw 400 nie trzeba to wieczne silniki , a że w autobusach, kombajnach ,agregatach , 20 lat siedziały to bajka
Wcale nie takie wieczne i wcale nie takie dobre... Silniki Ify przez swoją niezawodność, parametry, banalność konstrukcji i łatwość w naprawach, podbiły praktycznie cały świat, a dziś z tych powodów przeżywają swą druga młodość w krajach dużo mniej rozwiniętych od naszego, a to też o czymś świadczy... Pamiętaj też, że SW400, żeby w ogóle zacząć konkurować z czterocylindrową Ifą, musiał dostać turbinę, co wcale nie wpłynęło korzystnie na jego niezawodność....
Ostatnio zastanawiałem się nad silnikami od Stara. Jest ich sporo, są całkiem przyzwoite i można je kupić w bardzo fajnych pieniądzach... Miał już ktoś z nimi do czynienia w rolnictwie?
Od stara 200 to paliwożerne będą ........
Leży taki od stara na złomie i tylko mchem obrasta. Niby na te 150km ale żadnego momentu. Paliwo lubią lepiej jak każdy inny. No chyba że masz jakiś zloty środek by z nich wyciągnąć większy mkment to chętnie bym posłuchał.....
W silnik od stara się nie pchaj bo to smok a co do odpalania w zimie to masakra i ciągle się w nim palą świece żarowe . SW 400 sto razy lepszy dlatego przerabiają stary na leyland.
A wydawałby się taki przyzwoity.... Nie znam tych silników, ale za to znam kilka osób, które sobie je chwaliły. A może z nimi jest tak jak z Ifami? W sumie na nie też sporo ludzi narzeka/narzekało, ale to były nieporozumienia w sensie remontowo-naprawczym. Po porządnym zrobieniu Ifki, jest już zupełnie inaczej i praktycznie dopiero wtedy widać same jej zalety, Może Starów też nie należałoby tak od razu skreślać...? Nie wiem, ale szukam analogii. Pewnie przyjdzie czas, że i im się kiedyś bliżej przyjrzę, bo im więcej osób mówi "nie", to tym bardziej mnie do nich ciągnie Jeden taki do porządnego remontu, na próbę... Może kiedyś...?
ostatnio na licytacjach AMW był pakiet 6 silników stara za 6 tyś netto. Silniki napaletach, bez śladów użytkowania, farba na nich jeszcze nie wyblakła. Sprzedawanie jako 100% sprawne.
Nieco niżej trafił się też leżak magazynowy sw400, 1szt za 5tyś netto. W stanie wizualnym jak i te....
to chyba samo za siebie mówi...
To popyt generuje podaż, ale dokładnie o jakich silniach silnikach Stara piszesz? Mnie generalnie interesuje ten najnowszy model i z tego co widzę po danych, to zostawia on SW400 daleko w tyle....
S359m
Tu masz podstawowe jego parametry https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Star_T359E
Jak widać wystarczyło dołożyć turbo i już parametry nieco lepsze.....
Ja powiem tak, mam swego 323 na leylandzie (150 km ponoć,turbo) ziemia w hu ciężka kreda glina dzikie węże, to tego oram nim 5 skibami na kowalskiej ramie (czyli rama z C-ówek do kupy solidna konstrukcja nie jakieś agromy czy te jakieś tam nowe pługi co rama rwie sie jak papier toaletowy) wyprzedzam wszystkie nowe ciągniki w orce na tym samym kawałku mówie tu o tych zielonych Dojczach. Mam go już z 10 lat nic nie było robione w silniku. Jedyna usterka co jestem za leniwy że to zrobić to uszczelka pod klawiaturą silnik prawie caly w oleju ale chodzi jak żyleta. Tyle w temacie , nie jeździłem nie próbowałem IFY ale już niedługo kupuje 303/323 na ifoskim silniku bo to maszyna nie do zdarcia jest
Jak dobry silnik to ifa czy sw400 będzie dawał rady.najgorsze jest to jak ktoś chce tylko smigac a nie dba o sprzęt (nie posmarujesz,, nie pojedziesz)
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Sw400
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo