Temat: problem 1,9 tdi

Hej
Miałem "przygode" silnik w moim sharanie po przekroczeniu 2,5 tys obr sam wchodził na 3 - 4 tys i tak bujał obrotami mimo ze puszczałem gaz. Moja diagnoza  jest taka że olej przez turbo dostał się do cylindrów. Pytanie:
Czy myślicie że w silniku w którym od wymiany do wymiany oleju nie były konieczne dolewki oleju z dnia na dzień mogło dojść do takich zmian że olej został zassany?
Pytam bo wczoraj wymienili mi olej jak dziś zaczął wariować  to sprawdziłem i było go o jakieś 6 mm za dużo. Czy takie jednorazowe przelanie oleju mogła spowodować awarię po przejechaniu 350km?
Czekam na opinie bo nie wiem czy lać mechanika w mordę czy kopać po jajach  czy uznać że to zbieg okoliczność i wymian nie miała tu za dużo wspólnego z  awarią
Pozdarwiam

2

Odp: problem 1,9 tdi

Dzieje Ci się to cały czas, czy tylko raz się stało ?
Może fiksować Ci pedał gazu, jest chyba elektryczny.

3

Odp: problem 1,9 tdi

6mm za dużo to jakież pól litra może więcej wiec ewidentna wina mechaniora. Może nalał ci na zapas smile. Jeśli nie miałeś żadnych objawów to przez ten olej będzie fiksował. Lepiej jak jest mniej oleju niż za dużo wiec spuszczaj bo turbine rozwali. I proponował bym zmienić mechanika. Brat ma Passata 1.9 TDI i po przebiegu 376 tys. km nie bierze oleju i nawet sie nie zanosi żeby zaczął brac. A olej tylko pełen syntetyk Castrol 5W40.

Szczyt głupoty-tarcza antyrakietowa....

4

Odp: problem 1,9 tdi

cały czas tak ma.
Mechanika nie zmienię
Ten który zmieniał olej to jednorazowa przygoda mój był zajęty....
czasami ciężko zgrać mój czas i jego
gadalem z moim stałym mechanikiem i turbian idzie do wymiany....
pewnie z tysiak będzie to kosztować. Muj mechanior mówi że to zbiek okoliczności
No może za wysoki stan po prostu gwoździem do trumny  turbiny.
Choć dziwne bo oleju mi nie brał ni kropli..... ( 275000km)
Dobrze że silnik się nie rozbiegł do np 20000 obr i sie nie rozpadł bo o takim czymś też słyszałem w 1,9 tdi
Pozdrawiam

5

Odp: problem 1,9 tdi

hmm  wątpie by to była wina zbyt dużego stanu oleju to musi byc jakiś inny problem może błędy w komputerze pokładowym  i coś mi się zdaje ze tam gaz jest na linke nie na potencjometr  bo to te same silniki co w passatach

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

6

Odp: problem 1,9 tdi

Linki nie ma jest nastawnik w pompie elektroniczny. Jak turbina zassała olej to bedzie albo do wymiany albo do gruntownego czyszczenia. Zbieg okolicznosci??? Troche dziwne bo zadnych objawow nie miales a tu nagle trach i do wymiany. Turbo po regeneracji za 800 zl wyrwiesz bez problemu. Jeszce raz powtorze 6mm to o 6mm duzo za dużo. A rozpadanie sie silnikow z turbo to nawet czesty przypadek szczegolnie w Renault Laguna II 2.2 DCi. Jak padnie turbo zasysa olej z przewodu smarowania i dalej do cylindrow leci.Mimo ze zgasisz taki silnik to on ci nie zgasnie tylko na oleju silnikowym zacznie sie rozbiegac. Widzialem jak w Lagunie silnik eksploduje,powiem wam piekny widok.

Szczyt głupoty-tarcza antyrakietowa....

7

Odp: problem 1,9 tdi

hmm  to nie możliwe zeby tak od razu turbine szlak wzioł neutral  bo co więcej oleju i już wieksze ciśnienie dostała??  jak nie tylko miała takie samo to jakim cudem z chwili na chwile sie rozszczelniła coś takiego się nie dzieje od razu:| skaczące obroty to może zeczywiście wina tego nastawnika na pompie może jego coś wzieło ale to by wynikało ze masz full błędów na komputerze pokładowym  a teraz to samo sie dzieje czy już masz spokój z obrotami ??   z tą turbina to  może sam ją uszkodzieś np. po ostrej jezdzie   stanełeś i zgasiłeś silnik  i turbine przyłapała tmp przez co się rozszczelniła juz widizałem kilka takich przypadków

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

8

Odp: problem 1,9 tdi

Wojtas
W turbo jest tak że do turbiny olej idzie pod ciśnieniem a od turbo wraca do miski grawitacyjnie. Nie wiem czemu ale konstruktorzy umieścili dziurę którą wraca olej do miski blisko lustra ( powierzchni)  oleju tuz nad górna kreską bagnetu no i kiedy się przeleje ponad stan  to olej zalewa powrót z turbo. olej wypływający z turbo ma problem z dostaniem się  do miski, w turbinie rośnie ciśnienie które nie jest tak potrzebne jak duży swobodny przepływ dający gwarancje smarowania i chłodzenia. no i puszczają uszczelniacze...  nie wiem tylko po jakim czasie może to się stać
Jak puści uszczelka od ciepłej strony to samochód będzie kopcił jak parowóz możne zalać katalizator no i nie zdziwiłbym się jakby walnął ogniem z rury w ogóle się zapalił no a jak olej pójdzie na zimna stronę to idzie do intercoolera a potem do silnika tu się spala dając sporo mocy

możne coś pokręciłem ale nie jestem mechanikiem z wykształcenia tylko no sam nie wiem z czego

9

Odp: problem 1,9 tdi

Życie nauczyło mnie paru rzeczy, między innymi że - czego nie ma, to się nie psuje. Komputer w pewnym stopniu wyręcza w myśleniu kierowcę, ale nic za darmo. Na razie nie chcę, by maszyna, nawet kompetentna myślała w czasie jazdy za mnie. Wolę to robić sam. Jak czuję się zmęczony, serwuję sobie kawę. Jak zadziała jadę dalej, jak nie - idę spać. Komp. jak się zmęczy, nawet roczny sen mu nie pomoże. W samochodzie kilka mechanizmów jest niezbędnych do jazdy, komputer pokładowy raczej niekoniecznie.

10

Odp: problem 1,9 tdi

Ja też jestem wrogiem komputerów w samochodach a zwłaszcza w ciągnikach według mnie to głupota.Tylko serwisy robią obłędną kase na naprawach bo sam niewiele wskórasz.Jeśli coś jest proste i się nie psuje to poco to ulepszać.

11

Odp: problem 1,9 tdi

komputer zgadzam się ale tylko w domu big_smile do ciągnika nie dzięki do kombajnu tym bardziej tongue  najgorsza to elektronika  mam znajomego  ma claasa lexiona  przerwał sie jeden kabelek  nie wiedizał gdzie i jakim cudem kombajn staną kontrolki sie zaświeciły na czerwono i zgasł  przyjechal serwis na drugi dzień  kabelek wymienili skasowali 6 tysiecy i pojechali  big_smile to jest elektronika my zwykli ludzie nie znajdziemy co oni tam napakowali i po co big_smiletongue  najlepsze to co proste big_smile w obsłudze

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

12

Odp: problem 1,9 tdi

co do komputerów macie racje
Mechanik wyjął turbo i o dziwo jest ok
Ale podłączył do kompa i wyszło ze jakiś czujnik czy sterownik turba się sypnoł
A co do elektroniki to odrobina nie zaszkodzi
W kombajnie np przydałby mi się czujnik pracy sieczkarni bo w tym roku dwa razy kombaj zapchałem słomą raz padło łożysko a raz pasek efekt podobny sieczkarnia staneła.....

13

Odp: problem 1,9 tdi

a nie masz czujnika zapchania?? jak nie to do byle jakiego sklepu rolniczego tam dostaniesz do bizoba oryginalny czujnik zapchania sieczkarni tongue 2 sróbki kabel przez cały kombajn do kabiny jakis sygnał lub lampke i już widizsz kiedy sieczkarnia zdechnie

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

14

Odp: problem 1,9 tdi

Krzysiek, nie mógł zacząć od podpięcia komputera, tylko zaraz pół auta rozkręcać, a na koniec okazuje się, że to kabelek, bezpiecznik czy czujnik wink
Co do komputerów, to mam zdanie, że powinny być. Inna sprawa to marka samochodu, ciągnika. Jak będzie tandetna to komputery mogą stać się koszmarem.

15

Odp: problem 1,9 tdi

wyjął turbo bo zużycie oleju wskazywało na turbo .... chyba wyjął nie widziałem tego gadałem tylko przez tel.

Odp: problem 1,9 tdi

Witam,od czego pasuje rozrusznik do passata 1,9td z 92 roku?, bo padł ostatnio ojcu, nawet sie nie odezwie.

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

Odp: problem 1,9 tdi

Wie ktoś czy w ogóle dostane nowy?,bo na allegro same używki :hmmm:,był też regenerowany,ale nie do tego modelu.

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

18

Odp: problem 1,9 tdi

no i bierz używke bo te nowe to i tak złom

E 516 na części
Telefon 695 076 269

19 Ostatnio edytowany przez forszaj303 marek (2015-07-16 23:32:51)

Odp: problem 1,9 tdi

no nie wiem właśnie bo wujek miał taką sytuacje z ventem (ten sam silnik) że kupił jeden rozrusznik ze szrotu -zlom,potem drugi-też złom i nareszcie kupił nowy,dopiero zadziałał a za te dwa stare miałby jeden nowy...

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

20 Ostatnio edytowany przez bamreras (2015-07-17 06:35:31)

Odp: problem 1,9 tdi

Z tego co pamiętam. Do passata 1.9tdi pasuje praktycznie od każdego VW i audi z silnikiem 1.9 do 98roku włącznie. Od seatów i skody też.
Dokładniej jak chodzi o ten rozrusznik to masz zakłatke z informacją gdzie był stosowany.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro … sznik.html

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....