961

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

kolega robi w lesie 952. No powiem tak ciagnik 4 lata i juz raz robiona skrzynia biegow chyba 3 razy robione sprzęgło bo wysiada na lato sie szykuje tył bo jakieś łożysko sie sypie bo wczoraj wyciagałem z oleju koszyczek od duzego łożyska ogółem skrzynia juz lekko inaczej chodzi jak w starych ruskach bo ma synchronizatory jest szybka ale w lesie zdycha w polu moze inaczej

Nie ma to jak FORTSCHRITT

962

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Panowie olej trza spuszczać chcąc odkręcić WOM? Nigdy tego jeszcze tam nie robiłem

E 516 na części
Telefon 695 076 269

963 Ostatnio edytowany przez tomek 323 (2016-03-09 19:43:14)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

tak
musisz olej spuszczac bo wyleci tam jak wyjmiesz cały wom to by ci wszystko na ziemie wyleciało i jak wyciagasz wom to musisz za podnośnikiem między  zbiornikiem jest taki malutki dekielek na rękę odkręcasz go i wyciagasz szpilki id załączania i napinania taśmy jak to wykręcisz odkręcasz w koło śróby na deklu od womu na klucz 14 i jak dobrze pamietam masz dwie śróby m10 do wyciagnięcia z krawedzi i potem jak wyjdzie wybierasz go na zewnatrz
jak chcesz to zadzwoń to coś podpowiem 782278096

Laszek a tutaj masz cały schemat tego wom http://agrotrade.home.pl/zdjecia/g1147.jpg

Nie ma to jak FORTSCHRITT

964

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Panowie jaki koszt remontu wom w mtz i czy latający wałek to poważny problem ,pytam bo mam chęc kupić mtz z uszkodzonym womem i luzem w przekładni kierowniczej. Warto się w to pchac czy dać se luz?

od małej myszki do Cesarza , wszyscy żyją z gospodarza

tel 782 616 889 dla kolegów z forum czynny całą dobę  Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki , tylko cuda zabierają mi trochę czasu.                                                                                                          "Mówią żem jest paranoid a ja nie przejmuję się jadę co fabryka dała ....."

965

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

luz w przekładni kierowniczej jeżeli mowimy o serwo wspomaganiu o tej popieprzonej kolumnie z przodu to odrazu sie wstawia wspomaganie na orbitrol i siłownik zwykły i masz spokuj a wałek wom to zalezy czemu lata czy wyrobiony czy co sie tam z nim dzieje wom zrobisz za ok 500 zł myśle całe jego wnętrzosci no a wspomaganie to mnie nie pytaj nie wiem po prostu ajkie ceny na rynku są

Nie ma to jak FORTSCHRITT

966

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

pawelg napisał/a:

Panowie jaki koszt remontu wom w mtz i czy latający wałek to poważny problem ,pytam bo mam chęc kupić mtz z uszkodzonym womem i luzem w przekładni kierowniczej. Warto się w to pchac czy dać se luz?

kwestia ile kosztuje ciągnik

967

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Więc tak, żeby mieć dobre dojście do wszystkiego odkręciłem cały monoblok (w sumie tylko 10 śrub M20 i dobrze że to zrobiłem bo za mocno nie były dokręcone więc jak będę składał to będzie okazja dopierdzielić) jak odkręciłem to okienko z góry to ten motylek od wąskiej taśmy był dość przykręcony a ten od szerokiej dych luźny był. Taśmy są te klockowe i wg mnie są w dość dobrym stanie. Na moje to zwyczajnie za słabo była dociągnięta. Jeszcze dojrzałem że w sumie z tyłu WOMu można podciągnąć szeroką taśmę na tym wałku z mimośrodem. Teraz pytanie z jaką siłą dociągać te bolce z góry z motylkami? Gościu w sklepie gadał mi że tak do oporu na ile idzie rękoma a następnie popuścić o 1,5-2 obrotów. Jak wszystko rozebrałem to przynajmniej faktycznie widzę i wiem co i jak.

E 516 na części
Telefon 695 076 269

968

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Te taśmy się praktycznie nie zużywają. Podciągnąć tak żeby się rozłączał przekaźnik. Małą korektę robić można na tym tłoczku na zewnątrz, który jest dociskany taką kontrowaną śrubą.

969

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

No chiba za mocno podciągnąłem bo nawet jak wyłączony to się kręci. Trza będzie jeszcze raz ustawiać, do skutku aż się nauczę. Bo na tym z zewnątrz co pisałeś Androl to trzeba na tyle ustawić żeby już nie szło obrócić ręką na postoju tak? Tak zrozumiałem z instrukcji. A te śruby z góry wkręcane od regulacji to tak nie bardzo było według tego co podaje instrukcja

E 516 na części
Telefon 695 076 269

970 Ostatnio edytowany przez androl (2016-03-12 20:07:26)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Tymi śrubami przez okienko taśmy dociągasz na włączonym przekaźniku, wtedy nie przeholujesz, sprawdzone.
aha po dokręceniu na włączonym, oczywiście troszkę podkręcić na wyłączonym, naumiesz się !

971

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

A ja kupiłem wczoraj takiego  http://olx.pl/oferta/sprzedany-CID757-I … 0ca5b243e9  , powiedzcie jak skasować luz w tem serwomechaniżmie .

od małej myszki do Cesarza , wszyscy żyją z gospodarza

tel 782 616 889 dla kolegów z forum czynny całą dobę  Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki , tylko cuda zabierają mi trochę czasu.                                                                                                          "Mówią żem jest paranoid a ja nie przejmuję się jadę co fabryka dała ....."

972

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

A na wąsie od spodu nie masz luzu? Jak dobrze pamiętam to od góry jest taka śruba zakontrowana nakrętką i nią się dosuwa ślimak do trybu.

973 Ostatnio edytowany przez androl (2016-03-13 09:11:17)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

To serwo jest w nim najbardziej nieudanym podzespołem, drogo ale warto przerobić na orbitrol.
Grzegorz ja swego czasu cały ten wąs zakładałem nowy dokręcone fest a i tak kołami majtało i podwijały się przy cofaniu.

974

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

pawelg napisał/a:

A ja kupiłem wczoraj takiego  http://olx.pl/oferta/sprzedany-CID757-I … 0ca5b243e9  , powiedzcie jak skasować luz w tem serwomechaniżmie .

Z jakiej miejscowości dokładnie był ten Mtz-et ?? Bo jestem z okolic Łęczycy, a nie kojarzę wogólę go :hmmm:

975

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Koła majtają, bo tam na przekładni musi być trochę luzu, bo inaczej to serwo wariuje i samo chce skręcać w lewo lub w prawo, ale jako że kierowca trzyma kierownicę w jednym miejscu to tak zawór głupieje.... W jumzie przerobiłem na orbitrol i i jest super.

976

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

tak jak grzesiu powiedziałeś ten zawor głupueje przy trzymaniu kierownicy i wystarczy lekko szarpnąć w którąś strone to odrazu chce kręcić sam

Nie ma to jak FORTSCHRITT

977

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

http://naforum.zapodaj.net/4375e6bee11a.jpg.html,orienuje się ktoś jakie ma być położenie tej dźwignii w kabinie mtz z dużą kabiną po wkręceniu śruby w korpus skrzynii,bo tu jest podane w starej wersji,co wychodzi wajcha z podłogi,i jeszcze jedno,czy po ustawieniu położenia tą śrubą ustawczą (co wkręca się w korpus przez tą dźwignie) mam podkręcać taśmy na sztywno,czy wałek ma się dać obrócić? ,wiem że jest opisane jak to zrobić,ale nie mam jak zmierzyć momentu dokręcania tych wkrętów taśm,przepraszam za fatygę i pozdrawiam wink

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0

978

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Panowie kupiłem wspomaganie do mtz z Agro-Mil Plus dałem 1500 z przesyłką i myślałem że skończąsie problemy z kierowaniem a tu lipa nic nie pasowało jak powinno a najlepsze to to że wałek ze ślimakiem ten co obraca orbitrolem był krzywy jak przykręciłem orbitrol to nie mogłem obrócić kierownicą , bubel że szok nie polecam nikomu . Trzy dni walczyłem z tym dziadostwem żeby było ok ,moja anielska cierpliwość została poważnie nadszarpnięta a panowie z firmy przestali odbierać telefony , dostali parę dżentelmenów i sie obrazili.

od małej myszki do Cesarza , wszyscy żyją z gospodarza

tel 782 616 889 dla kolegów z forum czynny całą dobę  Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki , tylko cuda zabierają mi trochę czasu.                                                                                                          "Mówią żem jest paranoid a ja nie przejmuję się jadę co fabryka dała ....."

979

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

A mi udało się wyregulować WOM, Marek jak ustawiłem tak że te dwie śruby co się wkręca z góry wkręciłem do oporu jak idzie palcami a następnie wykręciłem o półtora obrotu. A z tyłu co wychodzi ten wałem z minośrodem to tak długo obracałem w prawą stronę żeby już nie szło ręką obrócić wałka. Teraz ciągnie jak szakira big_smile

E 516 na części
Telefon 695 076 269

980

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Laszek,już jest ok smile,wałek ciągnie,jak głupi,a najlepsze jest to,że sie wcześniej nie wiedziało co mu jest i ciągnik ponad 10 lat bez womu pracował,uff teraz czas sie wziąść za hydraulike,bo już słabiutko to działa,jak podczepiłem do niego wapniare RNW,to talerze,można,w rękach utrzymać,podnośnik tak samo podnosi,na pusto nie może sie do końca podnieść,żeby choćby zablokować,by nie opadł,stawiam na jakiś zawór,jak kto myśli?

O FORTSCHRITTA TRZEBA DBAĆ,TO NIE ŻADNA CHIŃSKA BLAĆ,BO TO DO DZIŚ JEST SPRZĘT FEST I DLATEGO JEST THE BEST!!! big_smile Gdy ci smutno,gdy ci źle,idź do kuchnii,nażryj się...   
+7/-0